Doğru

69 3 0
                                    

Sabit ve basit bir şekilde doğru kişiden kişiye değişir denmiş ama bu cümlenin bile başkasına göre yanlış olabileceği düşünülmemiş bir kavramdır. Doğrunun pek çok tanımı olabilir ve yanıltıcı da olabilir. Şöyleki ; 1)2. maddede yazanlar kesinlikle doğrudur 2)1. madde yanlıştır. İşte doğru budur, bir paradoks.

Bulmaya kimi zaman günler aylar verdiğimiz bulduğumuzdaysa yeni bir doğru aradığımız kavram. İşin politik kısmı vardır o da bir paradokstur çünkü herkes doğru söylediğini iddaa eder birbirini kötüler ve ertesi gün gülerek el sıkışırlar.

Biraz konuya dönersem, doğru şuan senin yazımın bu kısmına kadar evet ya bu böyledir dediğin kavramdır. Tabi bir de toplumun doğruları vardır ki Türkiyede sözü çok geçer... İşte o, yazımın başında söylediğim "hayır tekdoğru vardır, o da bizim doğrularımız." Peki abim... Al doğrularını tepe tepe kullan da yani nabalım senin için...

Yani bu doğru meselesi acayip sıkıntılı. Doğru da bir kavramdır sonuçta hani... kişiseldir. Ama gel gör ki sen istediğin kadar hepiniz haklısınız desen de kimseye yaranamazsın. Mesala görüşlere önem verdiklerini ve saygı duyduklarını söyleyen solculara git biraz sağa kaçan bişey söyle bakalım... ah be Karl abi...

Dediğim gibi bu sadece bir kavram ve kişisel bir kavram. Ama Tüm toplumun doğru olarak kabul etmesi gereken iki doğru var insan olduğumuz ve buna göre yaşamamız gerektiği. Yoksa tecavüzcülere gel sen haklısın dememiz gerekir.

Kısacası insan olun doğruya ulaşırsınız.

Felsefi YorumlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin