Senja yang menyelimuti dunia dalam kegelapan, dia duduk di ruang kelam biliknya. Hanya bisikan-bisikan yang tersembunyi di dalam bunyi angin yang memecahkan kesunyian.
"Adakah engkau baik-baik saja?" tanya suara dalam dirinya, suara yang menyebabkan hatinya bergoncang.
Dia memandang ke dalam jauh, cuba untuk menemukan jawapan yang selalu terlepas dari genggaman. "Aku cuba" bisiknya, suaranya hampir hilang dalam kesedihan yang tersembunyi di balik senyuman palsu.
"Apa yang hilang dari diri aku?" soalnya dalam diam, suaranya hampir tenggelam dalam gelap yang meresap di sekeliling.
Matanya melihat jauh ke langit yang ditelan senja, "Aku berada di suatu tempat yang asing" bisiknya, suaranya rapuh dalam pertanyaan yang merenung dalam dirinya.
Untuk mencari arah, dia terus menyusuri lorong-lorong yang kusut, mencari kepastian di tengah kegelapan yang tidak mahu lenyap. "Kenapa aku masih tak temui jalan tanpa kegelapan?" soalnya kepada kekosongan yang menguasai hatinya, merenung dalam kebingungan yang mendalam.
Dalam usahanya menemukan jawapan, langkahnya terus membawa ke arah ketidakpastian. Di penghujung keadaan yang kacau, dia terpinggir dalam dunianya sendiri, merangkak dalam ingatan yang tiada henti. Dia terus berdiri di tepi kehampaan, mencari sinar yang mungkin terselindung dalam ke=
gelapan yang meliputi dirinya.
YOU ARE READING
Hikarisma
रहस्य / थ्रिलरBukan kerana dendam. Tapi sekadar hak. Hak yang sewajarnya engkau miliki.