2. Uusi oppilas

412 11 8
                                    

Kävelen yhdet pitkät portaat ylös ja sitten saavunkin kakkoskerrokseen.
Oon nii kiitollinen että yläastetta on enää vuosi jäljellä. Lukuvuosi alkoi joku viikko sitten eli on aluillansa vielä.
Kävelen käytävää eteenpäin ja nään meijän luokan poikia luokan Y26 eessä , mutta en nää Jasmiinaa missään.
Kävelen luokan eteen ja päätän kysyä mun luokan pojalta.
"Jonas, ooksä nähny Jassua missään?"
"Ööh, en oo nähny sitä koko aamuna" Jonas vastaa mut huomaan että hän on hieman punastuneen näköinen.
"Jooh no mut kiitti Jonttu" vastaan ja etsin paikkaa mihin voisin istua.

Onnekseni parin metrin päästä löydän penkin johon laitan reppuni ja istahdan. Pian näänkin tutun tytön kävelevän mua kohti hymyillen.
"Äääää moi Emsku!! Tuntuu et siitä on ikuisuus ku viimeksi nähtii vaikka oikeesti me nähtiin tyyliin joskus perjantaina" Jassu huudahtaa hymyillen ja halaa mua.
"Ääää moiii Jassu!! Ja siis jep oikeesti oli outoo ku pidetty perinteistä yökylää viikonloppuna." Vastaan hymyillen ja halaan Jassua.
Ihana Jassu saa mun energiatason nousemaan pelkällä hymyllään.

Kello on 8.59 ja bilsan opemme avaa luokan oven ja kutsuu meidän 9A sisälle luokkaan jotta tunti voi alkaa.
"Kuuliksä jo että meidän luokalle tulee uus oppilas? Meitähän on 14 ja muilla luokilla on yli 15 nii se poika tulee meidän luokalle!" Jasmiina kuiskaa mun korvaan ennenku me mennään luokkaan sisälle.
"Mitäh?! Mihinköhän se on muuttanut?" Kuiskaan järkyttyneenä.
Vai että poika ja meidän luokalle vielä.
"Emmä tiiä" Jasmiina vastaa.

Menemme omille paikoillemme ja muistan että Jassu istuu suurinpiirtein toisella puolella luokkaa. Paikkoja on 20 ja no paripulpetteja luokassa on 10 ja meidän luokalla on tosiaan 14. Meidän koulumme on aika pieni koulu sillä 7-luokkia on 3 , 8-luokkia 4 ja 9-luokkia 3. Koulun oppilasmäärä taitaa olla jonkin 150 paikkeilla.
Paikkani on toiseksi viimeisellä rivillä ja onnekseni paripulpetin toisella penkillä ei istu kukaan.
Takanani istuu valitettavasti Julianna ja Noora.
Edessä istuu kai Elsi ja Tomi.

"No nii luokka, hyvää alkavaa kouluviikkoa kaikille tasapuolisesti! Mutta nyt , haluaisin kertoa teille että luokallenne tulee uusi oppilas Hugo Nieminen. Hugo ,tuu vaan tänne rohkeasti! Toivotetaanhan Hugo tervetulleeksi!" Tuomo sanoo luokalle hymyillen.
Katson kun tuo brune poika astelee luokkaamme ja heti ensimmäisenä katsoo mua suoraan silmiin. En punastu koska en oo punastuvaista sorttia mutta en kuitenkaan pysty pitämään katsekontaktia joten katon pois päin...

"Mitäs jos kertoisit meille jotakin itsestäsi ennenkuin aloitamme tunnin?" Tuomo kysyy Hugolta.
"Toki, käy mulle. Eli joo tosiaan mä oon Hugo Nieminen, asuttiin ennen perheen kaa pääkaupunkiseudulla mutta nyt tässä vasta muutettiin tänne. Harrastan lätkää ja alotan nyt syksyllä sit täällä uudessa joukkueessa et joo."
"No mutta kiitos Hugo! Voisit mennä tuonne Emman viereen ku siin näyttäis olevan tyhjä paikka! Emma , voisitko myös esitellä hieman paikkoja ruokavälkällä Hugolle?" Tuomo sanoo.
"Joo kai se käy" vastaan Tuomolle koska en osaa kieltäytyäkkään.
Hugo kävelee viereeni ja istahtaa pulpetille.

Ei saakeli ku tuo lätkäjätkä tuoksuu hyvälle...

Tuomo aloittaa opetuksen ja selittää lukuvuoden menetelmistä sillä viime viikolla ei ollut vielä kunnollisia tunteja.
Kuulen takaani naurua ja kikatusta.
"Ehj moi Hugo! Mä oon Noora ja tota piti sanoa että saaks sun harkkoi tulla kattoo?" Noora kysyy flirttaillen.
"No moi. Mä luulen että ei saa, sori." Hugo vastaa yllättävän chillisti ja kääntyy takasi kasvot muhun päin.
"Mut joo tosiaan mä oon Hugo, eksä ollu Emma?" Hugo hymyilee ja katsoo suoraan silmiini.
"Joo , mä oon Emma" vastaan ja hymyilen hänelle.
"Voisinko mä mitenkää saada sun snäppii? Mun kouluoppaan ois helpompi tavottaa mut ettei tarvi lähetellä mitään savumerkkejä" Hugo sanoo nauraen.
"Hahah, mikspä ei. Se on öö vaan emma.saarinen" Naurahdan ja tarkistan vielä että sanoin snäppini oikein.
"Kiitti, mä meen heti äddää"
"Nii joo mun piti kysyy että tunneks ketään täältä koulusta jo etukäteen?" Kysäsen Hugolta.
"Itseasiassa joo tunnen yhen. Jonas on mun pikkuserkku ja meidän äitit on pitäny jotain leikkitreffei ku oltiin tyylii päiväkodissa joten mä tunnen sen. Ja no vielä en tunne sua mutta ainaki tiiän sut." Hugo vastaa virne kasvoillansa ja alkaa kaivamaan reppuaan josta hän löytää penaalinsa.
"Aa okei!" Vastaan ja katson taululta tehtävät samalla kun Tuomo selittää ja jakaa meille kirjoja/vihkoja.

Koulun kellot soi sillä kello on 9.45 ja ensimmäinen oppitunti päättyy.
Pakkaan tavarat ja kävelen Jassun paikalle.
Nyökkään vaa Jassulle että mennää mutta kuulenki yhtäkkiä nimeni.
"Emma!" Hugo huudahtaa ja hölkkää viereeni.
"Ööh joo en tiiä mihin Jonas meni jo ja me ei sitäpaitsi olla juteltu varmaa ku viimeks joku kaks vuotta sitte snäpissä nii voisinko tulla teidän kaa? Mulla ei oo mitään hajua että missä meillä on ens tunti joten pliiiiis?" Hugo sanoo ja tekee kissanpentu-ilmeen.
"Hmm mietitään...Jasmiina, oisko se sulle ok?" Kysyn Jasmiinalta hymyillen.
"No tän kerran sit! Kunhan Hugo lupaat mulle yhen asian..." Jasmiina ottaa puhelimensa, kirjoittaa jotakin ja näyttää sitten puhelintaan Hugolle.
"Ok bet! Eli missä meillä on enkkua?" Hugo sanoo virnuillen.
"Enks mä saa nähä?" Sanon muka vihaisena ja laitan kädet puuskaan.
"Oot söpö ku esität että oisit vihane" Hugo sanoo mulle ja katsoo suoraan silmiin.
Hymyilen vaan hänelle mutta tunnen ku mun sydän alkaa hakkaamaan tuhatta ja sataa.
En kai mä vaan oo ihastumassa...

Vihdoin päätin kirjoittaa taas!
Tästä tuli pitempi mitä eka osa ja aattelinki että voisin tehä pitempiä näistä.
Mutta laittakaa votea jos tykkäätte ja haluutte lisää!!!🤩
Pyydän että kommentoitte ja kerrotte mitä mieltä ootte ja mistäki jutusta , se merkkais mulle paljon ❤️🤝🏼

Mä tarvitsen suaWhere stories live. Discover now