"Are you out of your mind?! What have gotten into you, Edhraqi Harraz?!" Harraz hanya beriak tenang walaupun Pengiran Hamzah sudah menyinga di hadapannya.
"Qosé," Pengiran Hamzah yang tajam memandangnya mula keliru.
"She was dead! Apa kena mengena semua ni dengan dia!"
"No, walid. She's here. Her target now is Atheela. She's cheeky, walid. There is no way dia boleh mati macamtu je,"
"Does that mean... Y-"
"Yes, walid. He is still alive,"
"Kamu tahu semua ni darimana?"
"2 months past, I was trapped by her, but I let her go. She sent a woman, to seduce me, for the second time, I let her go too. And now she crossed the limit, she sent to me thousands photos of Atheela. Anywhere. Everywhere. I tried to reach her, but no, dia taknak. She's stalking her, walid! Not for a day, tapi for 2 months straight!"
"Then? Apa kena mengena Atheela dengan kamu? Yang kena stalk tu Atheela, yang kamu nak menyibuk hal peribadi dia kenapa? Perempuan tu pun dah lama walid tak jumpa dia,"
"Masalahnya, Atheela tak ada terlibat langsung dalam hal ni! Disebabkan Haz lah, betina gila tu aim dia!"
"No, Haz. Keputusan walid muktamad. Its either my way or no way!"
"No, walid. Kalini Haz terpaksa jadi anak derhaka. I am going with my way, and there is no such a 'no way' for me if the order came from your mouth,"
"Edhraqi Harraz!" Harraz hanya menunduk hormat meninggalkan walidnya yang sudah menghentak-hentak meja kerjanya.
Usai keluar dari bilik pejabat walidnya, telefon dikeluarkan lantas mendail nombor seseorang.
"Vencz, è da un po' che non guido il mio Cento, portamelo adesso. Stiamo andando in Sicilia, in punto 8.
(Vencz, its been a while since I ride my Cento. Bring it to me now, We are heading to Sicily, sharp 8.)"
"Certo, signore! è già da un po' che non lavoro con te. Ah, che bella giornata oggi!
(Sure, young master! Its been awhile too since I work with you. Ah, what a pleasant day today!)
Harraz hanya tersengih mendengar kata-kata Vencz. Telefon pun dimatikan, lalu ikon Whatsapp diketik.
"You are too beautiful to be a bait, daisydear."
>>>
"Pst, doktor ingat tak lelaki yang selamatkan doktor masa haritu?" Atheela hanya mengerutkan dahi memandang Hadi yang sibuk menguis-nguis buttermilk chicken dipinggannya.
Disebabkan suasana kantin yang hiruk pikuk, Atheela kurang jelas mendengar perbualan Hadi. Mungkin disebabkan ramai doktor yang tidak sempat makan tengahari, waktu petang menjadi pilihan mereka untuk mengisi perut.
"Alah, doktor yang hensem hensem, yang jaga doktor nak seminggu tu?" Atheela hanya tersenyum tawar mendengar pertanyaan Hadi.
Tak lain tak bukan, Harraz lah orangnya. Apa khabar dia? Lepas kejadian kena halau dari rumah tu, dah lama tak terserempak, terjumpa dia. Dah 2 bulan lebih dah tak jumpa dia. Nak kata rindu? Tch, cliche. Takde makna nya nak main rindu-rindu. Baik pergi makan, ada juga manfaatnya.
"Uhuiiii! Jauh nya termenung, dok! Ni mesti kes sebab rindu ni ein?" Hadi memincingkan matanya kearah Atheela sambil tersenyum nakal. Atheela hanya menjeling. Gila apa nak rindu?!
"Dia dah berhenti kerja dah," Atheela yang tunduk menghirup air limaunya mula tersedak. Argh, pedih! Aku tak tahu, hidung atau tekak aku, atau hati aku yang pedih ni? Lah, tiber.