Tarık ve Ece'nin geçmişi

37 8 12
                                    

Tarık:

Ece ile lojmanın bahçesinde oyun oynuyorduk. Babalarımız askerdi ve geçen hafta göreve gitmişlerdi. Hâlâ gelmemişlerdi. Ece 7 yaşındaydı ben ise 8. Ece karşı komşumuz, babamın silah arkadaşı, Murat amcanın çocuğuydu. Beraber büyümüştük ama hâlâ onun şımarıklıklarına alışamamıştım. Çok gıcık ve pis bir kızdı. Sürekli saçımı çekiyor, çığlık atıyor, ağlıyordu. Sonra bir kere yanağımdan öpünce her şeyi unutup tekrar oyuna dönüyorduk. Biz yine oyun oynarken akşam ezanı okununca bize geçtik. Aybüke teyze bize gelmişti. Bugün yemeği bizde yiyecektik. Yemeği yedik. Annemler sofrayı toplarken annem elindeki tabağı düşürdü ve tabak paramparça oldu. O an kapı çaldı. Ece ve ben babam geldi diye bağırdık ve koşarak kapıyı açtık karşımızda farklı askerler vardı. kafamı uzatım dışarı baktığımda babam yoktu. Korkmaya başlamıştım çünkü askerler üzgün gibiydi. annemler hemen kapıya geldiler. askerleri gördükleri an hayır diye fısıldadı annem. daha sonra askerin ağzından tek bir cümle döküldü ''başınız sağ olsun ''.O an Aybüke teyze şoka girmiş annem çığlıklarla ağlıyordu. Ne olmuştu? Bilmiyordum ama ben babamı istiyordum. annem arada ağlar babam gelince tekrar gülerdi geri gelip annemi güldürsündü. ece şaşkın gözlerle annesine bakarken, Aybüke teyze zorlukla 'k-kim'' demişti. asker bu sefer

''Şehit Murat BAYRAK ve Şehit Yusuf SARCA'' dediğinde bunun ne anlama geldiğini malesefki anlamıştım. Babam ve Murat amca bir daha gelmeyecekti. hemen Eceyi odaya götürdüm olanları görmemeliydi. onunla birlikte odada dururken

''-annem neden ağlıyor?

-babam neden gelmedi?'' gibi sorular soruyordu ve ben çok korkuyordum.

babam bir daha gelmeyecek bana sarılmayacaktı. Ağlamayacaktım babam söz vermişti . o hep gelirdi . Ece'ye tuvalete gideceğimi söyledim. ama salona gittim. annemler ağlıyordu.gidip anneme sarıldım ama hiç bir tepki vermedi .Ece ''anne ''diye seslenince ona döndüm korkmuş bir şekilde bakıyordu onun yanına gidip ''benim uykum geldi uyuyalım mı'' dedim annesine bakıp kafasını salladı ve odaya doğru yürümeye başladık.

sabah evde annem hala kötü durumdaydı ve cenaze için Ankara'ya gidecektik. Eceler bizimle aynı yere Ankara'ya geliyorlardı. hazırlandık ve yola çıktık. Ankara'da ailelerimizin yanına gittik. benim babaannem buradaydı ona daha haber vermemiştik. burada tek yaşıyordu. bizimle lojmana gelmemişti. bizde ona haber vermeye korkmuştuk hastalanır diye. haberi verdiğimizde ağladı çığlıklar attı. daha sonrasında cenazeye gittik. ama babaannem ve annem çok kötüydü amcam da gelmişti ama halam gelmemişti. babama küsmüş öyle dedi. o gün yeni evimize yerleştik. Ece ile aynı mahalledeydik hatta karşıdaki evde oturacaktık.

Ece:

Tarık ile lojmanın parkında oynuyorduk ve onu sinir edip duruyordum çünkü sinirlenince çok tatlı oluyordu. akşam ezanına kadar oyun oynadık. ezan okununca yemek yemeye Tarıklara gittik. yemekten sonra annemler sofrayı toplarken elindeki tabağı yere düşürdü ve tabak kırıldı. hemen sonrasında kapı çaldı. babam geldi diyerek kapıya koştum. fakat kapıda babam değil askerler vardı. hayır karşımda üzgün askerler vardı.ben kafamı uztaıp babama baktım ama yoktu. annemler hemen yanızmıza koştu. askerleri görünce hayır diye fısıldadılar. ne oluyordu bilmiyordum ama çok korkuyordum. babam neredeydi? babam gelsin istiyordum. asker tek bir cümle söyledi daha sonra annem şoka girdi ve Leyla teyze feryatlarla ağlıyordu .
Başınız sağolsun
Bu da ne demekti. Annemler neden ağlıyordu. Babam gelsin istiyorum . O gelirse annem aglamazdi ki. Annem şoku atlatınca k-kim diye sordu ve askerin söyledikleriyle ne olduğunu anlamıştım.
Şehit Murat BAYRAK ve Şehit Yusuf SARCA
Babam artık gelmeyecekti Yusuf amca artik gelmeyecekti.
Tarık beni odaya götürdü. Ama ben içeriden gelen ağlama seslerini duyuyordum .
Annemler neden ağlıyor
Babam neden gelmedi gibi sorular soruyordum ama cevap vermiyordu
Babam gelirdi söz vermişti. O sözünde dururdu .
Tarık tuvalete gideceğini söyledi ama gitmeyecekti bende peşinde yürüdüm. Annemler sesizce ağlıyordu ve hayır diyorlardı arada . Tarık onların yanındaydı anne diye seslendim. Tarık hemen yanıma geldi ve uyumak istediğini söyledi. Biz odaya gidip uyuduk .uyandigımizda herşey çok hızlı gelişti . Biz Ankara'ya geldik cenaze töreni sonrasında yeni evimize yerleştik. Tarık ile karşılıklı evlerde oturacaktık. Abim okul için şehir merkezindeydi. Bir akrabamızda kalıyordu ama çok uzaktan bir akrabamızda. haber verdiğimizde hemen yola çıktı. oda bizden önce ankaradaki evimize gelmişti.

tutun banaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin