İstanbulda sert bir rüzgar esiyordu.Şehir adeta suskuna dönmüştü.İlk defa halkın tadı,neşeliği kalmamıştı.Çünkü padişah yoktu.halk kaybolduğunu bilmiyordu.Padişah herzaman çıkar gezerdi ama ilk defa çıkmamıştı. Halkın neşesi yoktu o yüzden.
Gülbahar hatun sesizce dışarıyı izliyordu.Gözler ağlamaktan adeta sele dönmüştü.Hiç kimseyi yanında görmek istemiyordu.
Sadrazamı çağırır.Sadrazam hızlı adımlarla gelir.-Padişahımız nerdedir?niye gelmedi?
-Sultanımız hertarafı aradık.Tüm sarayı aradık yoktu.
Gülbahar hatun oturduğu yerden ani sinirle kaltı.Bir sağa ,bir sola
Hızlı adımlarla git gel yapıyordu.Sinirli bir ses tonuyla.-Nasıl bulamassınız, kos koca padişah nerde?
Sadrazam eli ayağına dolaşır.
-Hertarafı aradıGülbahar hatun sadrazam(İshak paşaya)
-Çık dışarı.
İshak paşa çaresiz üzgün adımlarla kapıya doğru ilerler.O sırada gülbahar hatunun ağlama seslerini duyar.Okadar çok üzülmüştü ki.beyazid kapıyı açarak annesine yani gülbahar hatuna doğru koşar.Elinden tutarak sarılır.Beyazid.
-Anne babam nerde?Çok özledim.Gülbahar hatun göz yaşlarını sildi ve beyazidin sorusun üzerinden uzun bir sesizlik geçti.
Gülbahar hatun nediyeceğini bilemedi ve sonunda uzun süren sessizlik bozuldu.
-Baban uzun bir yolculuğa çıktı oğlum, en kısa zamanda geri dönecek.
Tebessüm etti gülbahar hatun.Ama bayediz yüzü iyice büzülmüştü,çok üzgün duruyordu.Gülbahar hatun anlam verememişti bu duruma.Beyazid annesine dudaklarını büzerek.
-Anne babam beni götürmek istemedimi?Herzaman bir yeriye gitmeden önce söylerdi.Babam beni sevmiyor.Sende benden bunu saklıyorsun demi anne.
Gülbahar hatunun duyguları karışmıştı beyaziden bunları duyunca içine dokunmuştu.Hemen durumu toparlamak için konuşmaya başladı gülbahar hatun.
-Ben niye özlenmiyorum.Yoksaaa sen beni sevmiyormusun?
Beyazid annesinin yanağına kocaman bir öpücük konduruverdi,Bayezidin yüzünde kocaman gülücükler açıldı.
-Anne ben seni çok seviyorumki.Sen de uzak yere gitsen kocaman özlerim seni.
-Hadi oğlum odana git sen.
Beyazi koşarak çıkar.Gülbahar hatun içinden "Ne olursa olsun,oğlum içn evladım için dik duracağım"der.Kapıya doğru hızlı adımlarla ilerler.Merdivenlerden hızlı hızlı iner.Kim gülbahar hatunu görse eğilerek selam veriyor.
Devam edecek...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fatih sultan mehmet ile zamana yolculuk
Fiction HistoriqueFatih Sultan Mehmet zamanda yolculuk yapıyor 1453 yılından 2023 yılında geliyor ve zamanda sıkışıp kalıyor