Ne kadarda güzeldi hava.Tarihi o kadar çok hisettiriyordu.Uzun,uzun baka kaldı,kendi sarayına,gülbahar hatun ile olan anılarını ve beyazid ile olan anılarını hatırladı.Ne kadar çok özlemişti.Özlem ile içi yanıp,kavruluyordu.Mehmet amca,Padişaha dönerek;
-Evlat bana mehmet amca de. olurmu?
-Tamam mehmet amca?Adam hafifcekafasını yukarı kaldırır.etrafı öyle izliyordurki.Sanki ilk defa görmüş gibisine.padişah sarayın içini çok merak ediyordu.Neler vardı?Herşeyim duruyormuydu.
-Fatih amca,içeriyide bakalımmı?
-olur bakalım.Hadi gel
Etrafa derin,derin bakıyordu.Herkes padişaha bakıyordu.Bazıları ise deli sanıyordu. Aslında o gerçek padişahtı.Ama kimse bilmiyordu.
Padişah kapıdan girince çok şaşırmıştı.İçerisi o kadar güzeldiki. İlerler.ilerler hertaraf kırmızıya boyanmıştı adeta.
Birşey görür aman allahım oda neydi?o şey neydi.ne gördü. Ağzı açık kalır resmen.
"-bu benim.buu benim kılıcım.Ama nasıl"
"-Evlat iyimisin,bu fatih sultan mehmetin kılıcı"
Padişah çok şaşkındı bir camın içinde tutuluyordu.Çok kişi kılıcın etrafında dikkatli bir şekilde bakıyordu.Bazıları not tutyordu.
Bir adam padişaha doğru yaklaşır.İyi giyimli siyah giyimli ve uzun noylu zayıf, gözünde gözlük.
-lütfen buradan uzaklaşın.burda takılı kaldınız eğer uzaklaşmazsanız başka bir dil ile konuşacağım.
Mehmet amca garipsemiş bir şekilde.
-Biz değiliz sadece,Herkes öyle gezmek icin geldik.
-Biliyorum fakat,Bizimde görevimiz padişahımızdan kalan eserleri ve kalan değerleri korumak , o yüzden mudahale etmek zorundayım.gezmenize devam edenilirsiniz.
Padişah çok mutluydu ne kadar çok seviliyordu padişah.Mehmet amca yürümeye başladı.Padişah ise arkasından yürümeye başladı.
İlerler,ilerler sarı birşey görür ve gözüne kestiremez.Yaklaştığında üzülür. Hüzünlenir?Peki ne o tahminleriniz nelerdir.
Devam edecekdir...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fatih sultan mehmet ile zamana yolculuk
Historical FictionFatih Sultan Mehmet zamanda yolculuk yapıyor 1453 yılından 2023 yılında geliyor ve zamanda sıkışıp kalıyor