Gülbahar hatun gözleri yollarda,bir şekilde bekler.Saraydaki herkes padişahı merak eder.Ama kimse korsundan soramaz.ishak paşa da çok sıkıntılar içerisindedir.Gülbahar hatun saraya dönerek ağlayarak koşar saraya.
Halil paşa ise bunu görür ama napsın.ishak paşa iyice üzülür.İshak paşa gül bahcesine doğru yönelir.Leyla ile ali konuşur.İshak paşa onlara sesizce kulak misafiri olur.
Leyla ile alinin aşkı şehirde dillere destandır.Ali çok sever leylayı.İlk ali ilan etmişdi aşkını.Leyla kırmızı bir elbise ile biraz iri bir kızdı.Ali ise sakkalı siyah gözlü saçları uzun biriydi.Ali leylanın elini tutmuş.
-Seni çok özledim
leyla.Nerelerdeydin?Ali Leyla'nın anlından kocaman bir öpücük kondurur sonunda.
-Bak ben burdayım.
-Biliyorsun ali,Ailem ile gitmek zorundaydım.Ama geldim bak.Ben herzaman burada olucam.Yani...
Leyla elini alinin kalbine götürerek.
-Ben herzaman burda olucam.
Ali okadar mutlu olurki.Ali Leylanın elini tutar.Ve sarılırlar . O sırada İshak paşa bilerek öksürür.Bunu duyan ali ve leyla birbirinden birbirinden panik ile ayrılırlar. İshak paşa söze girer hemen.
-Leyla,Sultanımızın durumu hiç iyi değil.O senin geldiğini bilmiyor.Bilse seni yanına alırdı.Şuan sana çok ihtiyacı var.
Leyla merak eder ama sormaktan çekinir.Ali leylaya merak ettiği sorunun cevabını verir.Sanki zihnini okuyormuşcasına.
-Padişahımız ortalıkda yok malesef.nerededir.Napıyor hiç kimse bilmiyor.Hertarafı aradık ama bulamadık.halka söylemedik.Eğer halka söylersek.Ortalık çok karışır.Söylemedik o yüzden.
Leyla şaşına döner.Gözleri dolmuş bir şekilde.
-İshak paşa sultanımız nerdedir?Onun yanına gitmem lazım
-Odasına gitti.leyla kızım,sultanımız seni çok sever.Senin gelmeni çok istiyordu.git sen onun yanına tek seninle konuşur.
Leyla kafasına bir aşağı bir yukarı sallar.ishak paşa arkasını döner hızlı bir şekilde ilerler.Leyla tam giderken.Ali kolundan tutar ve kendine çeker.
-Lütfen üzülme,sen üzülünce bende üzülüyorum.
-Ali nasıl üzülmeyim, ben yokken neler olmuş.Gülbahar ile aram çok iyi, Arkadaşım birbirimize çok ihtiyacımız var.
Leyla saraya doğru ilerler merdivenlerden çıkar hızlı bir şekilde.leylayı görenler selam veriyor çünkü gülbahar hatun gibi seviliyordu ve saygı duyuluyordu.
Leyla kapıya gelir.Tıklatır.içeriden gül bahar hatunun sesi gelir.-Kimsen git,kimseyi istemiyorum.
Leyla dinlemez kapıyı açar sultanın yüzü dışarıya dönükdür.gülbahar sinirlenir.Ve arkasını sönerek
-Ben sana ne dedim.Anlama.. leyla.
Leylaaaa. Sen geldin.Gülbahar hatun leylayı görünce yüzünde gülücükler açılır.Ve hemen leylaya doğru koşarak sarılır.Gülbahar hatun ağlamaya başlar.
-Senin olduğunu bilmiyordum leyla.Biliyorsun ben sana öyle bağırmazdım.Nemzan geldin.Niye haber vermedin?Ben seni çok özledim .Sen gittin derdimi kimseye anlatamaz oldum.
-Biliyorsunuz.Ben herzaman yanınızdayım.İyi gün olsun ,kötü gün olsun hep yanınızdayım.Efendim noldu böyle halil paşa bana anlattı.Nasıl oldu
Gül bahar leylanın elinden tutarak otururlar.
-Bilmiyorum nereye gitti ne halde.Kimseye anlatamadım hislerimi.İçimdeki acıyı çok kötüyüm gerekten çok kötüyüm.
Leyla gülbahara sarılır.
-lütfen,Kendizi kötü etmeyin öyle.Elbet gelicektir.herşeyde bir hayır vardır...
Devam edecek...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Fatih sultan mehmet ile zamana yolculuk
Historical FictionFatih Sultan Mehmet zamanda yolculuk yapıyor 1453 yılından 2023 yılında geliyor ve zamanda sıkışıp kalıyor