Alexandra pov:
Makoilen Nikon ja Joonaksen sohvalla. Isä tulisi hakemaan 3 tunnin päästä.
Olemme tänään vain katsoneet elokuvaa ja syöneet+tottakai pelattu pleikkarilla. Nikon ja Joonaksen kanssa on mukava viettää aikaa,sillä tunnemme toisemme hyvin.
"Alexa läheks mukaan,mennään hakee mäkkärii." Niko kysyy kun saapuu olohuoneeseen. "No voin mä tul" Vastaan ja laitan puhelimeni farkkujeni taskuun. "Vihdoin mennää hakee mäkkärii oon oottanu viikon" Joonas iloitsee ja pomppii eteisessä.
Lontustan Nikon kanssa eteiseen ja me kaikki kolme vetäisemme kengät jalkaamme. Astumme ulos heidän kerrostalo asunnostaan ja menemme autolle.
Minä sain tälläkertaa istua eteen ja Joonas taakse. Juttelemme kaikesta,mutta huomaan jonkun epäkohdan.
Ajamme kahvilan ohi missä äitini istuu ikkuna paikalla jonkun miehen kanssa.
"Mitä helvettiä" Kuiskaan mutta jotenkin Niko kuulee sen. "Mitä?" Hän heti utelee. "Eeei mitää yks tuttu vaa näytti oudolta." Valehtelen hieman,sillä en haluaisi puhua äidistä. "Aa ok" Niko tokaisee ja jatkaa ratin näpyttelyä sormillaan.
___Saavumme vihdoin mäkkärille ja menemme sisälle. Tilaan tuplajuusto-aterian ja Niko ja Joonas Bic Mackit. (En tiiä mite kirjotetaa)
Vihdoin ruuat saapuvat ja alamme syödä.
"Ootteko miettiny,miltä tuntuis olla koira?" Joonas kysyy. "Mitä helvettiä Porko" Niko naurahtaa ja haukkaa hampurilaistaan.
"Jännältä varmaan" vastaan hetken mietinnän jälkeen. "En oo hirveemmin tosin asiaa miettiny" Naurahdan jatkoksi. "Kyllä kyllä" Joonas nyökkää ja pyyhkäisee suutaan kädellään.
"Oon täynnä" Huokaisen,kun saan nieleskeltyä viimeisen palan hamppariani. "Sama täällä" Niko huokaisee samoin. "Viel menis toinen" Joonas sanoo puolestaan. "Just" Hymähdän ja otan puhelimeni taskusta.
Onnistun jotenkin täydellistä lipsauttamaan sen kädestäni. Puhelimeni vain kolahtaa mäkkärin likaiselle lattialle. Nostan sen varovasti ja kasvoillani oleva pieni hymy lakkaa.
Näyttöni meni aivan tuhannen pillun päreiksi. Ei perse.
"Meniks rikki?" Joonas utelee ja nostaa perseensä sohvalta. "No vittu vähänkö meni" Murahdan,mutten tarkoituksella.
Heitän puhelimen Joonakselle ja hautaan kasvoni käsiini.
"No menihän toi vähän." Nikon ääni kuuluu. "Juu" Joonas vastaa.
Tunnen käden selälläni joten nousen tuolilta. Joonas ojentaa puhelimeni ja otan sen toki vastaan.
Lähdemme yhdessä pois.
___Ovikello soi ja Rommi juoksee eteisestä. Menen avaamaan oven,sillä tiedän että se on isäni.
Avaan oven tuolle brune-blondi isälleni joka nappaa minut halaukseensa.
"Moii,tulin hakee" Hän sanoo ja rutistaa minua. "Moikkuu" Naurahdan ja rutistan takaisin. "Mite meni päivä?" Kuuluu kysymys samalla kun hali loppuu. "Ihan hyvin,mutta yks ei hyvä juttu tapahtu.." Selitän. "No?" Isäni pyytää jatkamaan.
Otan puhelimeni farkkujen taskusta ja ojennan sen hänelle. Isä katsoo hetken sitä hieman ihmeissään.
"No mites se tollee?" Tulee uusi kysymys. "No se vaa lipsahti sillee weeee ja sit meni paskaks" Selitän ja puhun samalla käsilläni. "No mutta eikös toi sun luuri oo jo 4 vuotta vanha niin voidaan ostaa uus." Isä sanoo lempeästi ja ojentaa puhelimeni. "Oikeesti?" Kysyn innoissani ja oikea hymy vihdoin nousee kasvoilleni. "Joo mut lähetääks?" Isä kysyy. "Ju" Tokaisen ja kiskaisen kengät jalkaan.
Astelemme kiltisti ulos Joonaksen ja Nikon kämpiltä.
YOU ARE READING
Tunteikas tytär// Blind Channel
RandomAlexandra Kaunisvesi. Blind Channelin Aleksi Kaunisveden 13-vuotias tytär. Alexandran äiti ja Aleksi ovat eronneet,joten miten elämä vuoroviikoittain sujuu? Miksi Alexandra haluaisi lopullisen asumisvaihtoehdon? Blind Channelin jätkät ovat myös hyv...