Pari viikkoa myöhemmin:
Alexandra pov:
Veija on oireillut jonkin aikaa ja isä vie sen tänään eläinlääkäriin. Minä taas puolestani menen kouluun ja sitten yöksi Miron luokse,sillä juttumme on alkanut luistaa hyvin.
Kiharran hiuksiani kun kuulen Veijan maukuvan lattialla. Katson kissaan päin mutta sillä näyttäisi olevan kaikki suht, ok.
Tuntuu pahalta nähdä kun kissa oksentelee ja se ei välillä pääse lattialta ylös.
___
Saan hiukseni valmiiksi ja vien kissan pois huoneestani. Istun taas peilin eteen ja alan meikata.Teen kevyen meikin sillä vieläkin on aika lämmin. Kävelen vaatekaapille ja nappaan sieltä lilan värisen mekon jossa on pieniä valkoisia kukkia ja se on noin polviin asti pitkä,ihonmyötäinen mutta puffi hihoilla.
Pyörähdän pari kertaa peilin edessä ympäri ja sen jälkeen pakkaan reppuni.
Kävelen keittiöön ja otan jääkaapista energiajuoman. Siirryn eteiseen ja vetäisen kengät jalkaan.
Astun ovesta ulos ja nään isän jo odottamassa autossa. Istun etupenkille hänen seurakseen ja alan juoda redbulliani.
____
Saavun koululle liian lyhyeltä tuntuneen matkan jälkeen."Kiltisti siellä Miron luona ja nähään sunnuntaina" Isä sanoo.
"Juu juu ja nähään" Vastaan ja poistun autosta.
Kulautan loputkin juomastani ja laitan sen reppuuni. Kävelen oville päin missä Miron porukka hengailee.
"Moi" Tervehdin kaikkia ja he katsovat minuun päin.
"No hei kaunokainen" Miro naurahtaa ja antaa pikaisen suudelman.
"Ite oot sitte komistus" Sanon tuolle ja tökkään häntä nenän päähän.
Miro antaa minulle uuden suudelman.
"Pääset muute tänää meitsin Derbin kyytii ekaa kertaa" Miro tokaisee.
"Uuuu" Mumisen hänelle.
Hän naurahtaa ja saan taas yhden suudelman.
"Lopettakaa tuo nuoleminen" Juho tuhahtaa ja katsoo meitä sellaisella ilmeellä ikäänkuin hän olisi kateellinen.
"Ole sinä hujoppi hiljaa" Miro sanoo vastaan ja suutelee kaulaani oikein uhallaan.
Katson kun Juho pyöräyttää vain silmiään.
"Juholla hiekkaa väärässä paikassa" Jenna,hänen kaksois sisko naurahtaa.
Kaikki alkavat nauraa paitsi minä ja Juho. Kellot onneksi soivat joten se pelastaa tilanteen.
Miro antaa vielä viimeisen suudelman ja sitten lähtee luokkalaistensa kanssa omille teilleen ja minä omilleni.
Löydän Kotitalouden luokan eteen ja Sara jo odottaaakin siellä.
Juuso ja Joonas ovat tänään poissa koska he lähtivät laivalle viikonlopuksi.
"Moi Sarppa" Kiljaisen vahingossa ja juoksen ystäväni luokse.
"Tykkään Ossista" Sara ilmoittaa samontein kun saavun hänen luokseen.
"Mitäh?" Huudahdan.
"Älä saa slaagia" Sara rauhoittelee.
"Omg te oisitte söpöi yhes" Alan heti fantasioida.
"Voi vittu taas se alkaa" Sara tuhahtaa ja nauran tuolle.
"Nyt luokkaan sieltä kikattajat!" Kihveli huutaa kaikille joilla alkaa köksän tunti.
Kyllä kaikki sanovat köksän opettajaa kihveliksi.
YOU ARE READING
Tunteikas tytär// Blind Channel
RandomAlexandra Kaunisvesi. Blind Channelin Aleksi Kaunisveden 13-vuotias tytär. Alexandran äiti ja Aleksi ovat eronneet,joten miten elämä vuoroviikoittain sujuu? Miksi Alexandra haluaisi lopullisen asumisvaihtoehdon? Blind Channelin jätkät ovat myös hyv...