1-ci Bölüm.White Star Line ve Cunard Line

120 7 3
                                    

"Hepinize merhaba arkadaşlar. Bu gün Titanic yolculuğumuza başlıyoruz.Uzum bir yolculuk olucak.
Hepinizden  beğenmeyi ve yorum yapmayı rica ediyorum. Zira benim için sizin fikirleriniz değerli.İyi okumalar dileğiyle hoşca kalın. "

Tarihler takvimler 1907 yılını gösteriyordu. O yıllarda deniz taşımacılığı önemli bir gelir kaynağıydı. Devrin en önemli gemi şirketleri bir-birleri ile rekabet içindeydi. Bu rekabet farklı alanlarda sürüyordu.

Bu alanlar, geminin bükülüğü, hızı ve ya lüks odaları ola bilirdi.Zamanın en büyük gemi şirketlerinden birisi White Star Lineydi.Ancak White Star Linenin nüfuzuna zarar vere bilicek tek bir gemi şirketi vardı. Bu şirket Cunard Lineden başkası olamazdı.

O yıllarda Cunardın en nüfuzlu iki popüler ve nüfuzlu gemisi Mauretania ve Lüsitanyaydı.
Mauretania 22 yıldır dünyanın en hızlı gemisi rekorunu elinde tutuyordu.
Lüsitaniyaysa çok Lüks olmasıyla ünlüydü.
Anlıycağınız White Starın rakibi güçlüydü.

White Starın sahibi Joseph Bruce İsmay şöyle düşünür:
-"Madem onların gemileri hızlı,bizim gemilierimiz ise Lüks ve devasa olmalı"
Böylelikle her şey bu iki dev gemi şirketinin rekabeti ile başlar.

Bruce İzmay emri verir. 3 büyük ve  Lüks  gemi inşa edilecektir.
Olimpic, Gigantic ve Olympic.
Ön planda elbette bu gemilerin Lüks ve devasa olması vardır.
Olimpic aralarında en önce suya indirilen gemi oldu. Günümüz parasıyla 200milyon dolara mall olmuştu. 1911-ci yılda yapımı tamamlandı. Artık yolcularını taşıya bilirdi.

Ancak White Star durmiycaktı.
Mart 1909-yılında bir diğer devasa gemi Titanicin yapımına başlanıldı.
Titanic asla unutulmiycaktı.Diğer gemilere ise hiç benzemiycekti.

Titanic farklıydı

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


Titanic farklıydı.O Olympicden daha Lüks olucaktı.Uzunluğu 269 metre,genişliği 28 metreydi.Bu rakamlar o dönem için inanılmazdı. Gemi 17 katlı bir bina yüksekliğine denk geliyordu.

Titanic Mart, 1909-cu yılda İrlandanın Belfast limanındakı Harland and  Wolf  tersanesinde yapılmaya başlandı. Yapımında 11300 işçi çalıştı. Maaşlarına bakılırsa o zaman için fena sayılmazdı.Geminin 3 büyük pervanesi ve 29 kazan dairesi bulunucaktı.

Ayrıca gemiyi ünlü Amerikan yatırımcı John Pierpent Morgan finanse ediyordu.Bu gün yürütülen araştırmalar sonucu Titanicte kullanılan perçimlerin çok dayanıklı olduğu ortaya çıktı.

Ancak tüm bunlar geminin kaderii değiştiremiycekti.

"Sıradaki bölüm 13 Aralıkta yayınlanacak.Kendinize iyi bakın 👋🏻"

TitanicHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin