4-cü Bölüm. Titanic Yolculuğuna Başlıyor

50 6 0
                                    

"Merhaba arkadaşlar.Bu gün Titanic Yolculuğuna Başlıyor. Yani bizde yolculuğumuza başlıyoruz.😉"

Manşetler Titanici yazıyordu.
Titanic ilk yolculuğunu 10 Nisan günü yapıcaktı.Bir çok zengin insan, bu gemiyle New-Yorka yolculuk yapıcaktı.

Geminin 3 sınıfı vardı.1-ci sınıf, 2-ci ve 3-cü sınıf.
1-ci sınıf yolcuları en lüks komforta sahipti.
Hatta 2-ci ve 3-cü sınıflar bile zamana göre lüks sayılırdı.

Bazı gemilerde alt sınıf yolcularına su və elektrik bile verilmiyordu.
Ancak Titanicte bu böyle değildi.

Biletler kısa sürede tükenmişti bile.
1-ci sınıf yolcuları bilet için günümüz parasıyla 130bin dolar harcıyordu. Bu elbette dudakuçuklatıcıydı.
2-ci sınıf yolcu bileti sadece 1300 dolardı.
3-cü sınıf biletetleri çok ucuzdu. Sadece ama sadece 20 dolardı.

Titanic en lüks yemeklerle temin ediliyordu. Fransız tatlıları ve şarapları, Bulgaristandan getirtilen Russe İstiridiyesi,Somon balığının üzeri için Hollandadan yüzlerle növ peğnir ve daha fazlası.

Titanice...
39091 kilo et
1588 kilo domates
40 ton patates
7000 marul
5679 litre süt
40 bin yumurta
1588 kilo soğan
800 demet kuşkonmaz
1000 somun ekmek
150 bin şişe bira...
Tedarük ediliyordu.(Elbette bu qıdalar sadece küçük bir kısmı)

Titanicte 2224 yolcu olucaktı.
Bundan dolayı bir çok gemi çalışanı bulunucaktı.
Gemi o kadar büyüktü ki, Gemi çalışanları Titaniyin odalarını 2 haftaya öğrenicekti.Her halde bu rakam geminin büyüklüğünü anlatır.

Ancak yolculuk hazırlıklarının hepsi iyi gitmiyordu elbette. En büyük problemlerden birisi kömürdü.
O dönem gemileri elbette kömürle hareket ediyordu.

Ancak Titaniğin yolculuğu için yeterli kömür yoktu.
Geminin yolculuğu asla ertelnemezdi.Bu White Star Linenin iflası anlamına bile gele bilirdi.
Hem gəminin yolculuğunu ertelenmesi geminin nüfuzuna ve itibarına zarar verirdi.

Bu yüzden White Star Line diğer bir çok gemi yolculuğunu iptal etti.
Şirketin diğer gemilerinde bulunan kömür miktarı Titanicte toplandı.
Böylece bu problem hall edildi.

Geminin ilk yolculuğunda Kaptan David Blair olucaktı.
Tüm hazırlıklar Nihayet bitti.
Gemi yolculuğuna hazırdı...
Ve ya öğle gibi görünüyordu...
Gerçekten gemi yolculuğa hazırmıydı?
Atlas okyanusunun souğuna hazırmıydı?
Bunu zaman göstericekti.

Gemi yola çıkmadan bir kaç gün evvel
Geminin kapitanı değiştirildi.
Blair görevinden alındı. Bu değişikliğin neden yapıldığı günümüzde dahil tartışılıyor.

David Blairin kaptanlık görevinden alınması neticesinde Edward Jhon Smith gemi kaptanı seçildi. Jhon Simith daha önce RMS Olimpicte görev yapmıştı.(Titanicin kardeş gemisi yani)

(Titanicin kardeş gemisi yani)

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

(Jhon Smith)

O gün Dawid Blair günlüğüne şöyle yazmıştı.

"Çok bozuldum"

10 Nisan.... 1912-ci yıl. Cuma günü..

Artık yolculuk başlıyordu o gün.
Artık o gemi en büyük gemiydi. En lüksüydü... En ihtişamlısıydı.

Yolcular saat 09:30-da gemiye kabul edilmeye başlandı.Her kesin gözü gemideydi. Bir düşünsenize....o zaman insanlar böyle devasa bir obje görmemişlerdi.

Hava güneşliydi.Sauthempton limanını binlerle kişi doldurmuştu.Her şey güzel gidiyordu.
1-ci sınıf yolcuları gemiye adım atmaz
Titanicten etkilenmişlerdi.

3-cü sınıf yolcularının suratında büyük sevinç vardı. Sanki 1-ci sınıf yolcuları onlardı.

Saat 12:00...
Gemi limandan yavaş-yavaş ayrılmaya başladı. Yolcular gemiden yakınlarına veda ediyordu. Coşkulu bir vedaydı bu.
Gemide ki yolculuk başlıyordu.....
Elbette inanılmaz hikayede....

"Evet arkadaşlar

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

"Evet arkadaşlar. Artık Gemimiz yolculuğuna başladı. Güzel bir yolculuk olucak. Şaraplarla dolu şölenlerde, lüks gemide, Yıldızlı gecelerle dolu bir gemide olucaz. Titanicte...
Yeni bölüm 25 Aralıkta sizinle olucak. Yorum yapmayı unutmayın.Hoşcakalın🥰👋🏻"




TitanicHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin