Titanic yolculuğunun 4-cü günündeydi.Her şey çok iyi gidiyordu.
İnsanlar eğleniyor coşuyorlardı.
Gemi hızla yolculuğuna devam ediyordu.Kimse o gece başına geliceklerden haberdar değildi. Titanic hareket eden bir mezar olucaktı hepsine.
Kimse hiç bir şeyden haberdar değildi.
Anlıyomusunuz?....1912-ci yıl. 14 Nisan. Gece Titanic yolculuğunun 4-cü gecesi.
O gece su berraktı.Adeta bir çarşaf gibi.Denizciler bile bu kadar sakin su görmediklerini söylüyordu. Ancak her şey göründüğü kadar sakin diğildi.Gök yüzünde Ay yoktu. Karanlıktı.Okyanusun ortasında yalnızca Titanic ve Geminin yıldızları vardı.
Bazı yolcular şömine yanında sıcak çay içiyor, bazıları Kitab okuyor, bazı anneler çocuklarını uykuya yolluyordu.Saat....23:00
Titanic yakınında bulunan SS Californian gemisi Titanice karşıda bu dağları olduğu konusunda uyarı yaptı.
Ancak Titanicin iletişim operatörü şöyle cevap verdi.
"Kapa çeneni. Şu an meşkulüm ve çalışıyorum"
O an Operatörler yolcuların yakınlarına göndermek istediği mesajlarla meşkuldü. Hem bu işdən para kazanıyorlardı.O gece soğuktu. Su - 2dereceydi.
Saat.... 23:39
Titanic tam hız yoluna devam ediyordu.O an Titanicin gözcülerinden biri Fleet karşıda bir kararma fark etti. Bir az baktıktan sonra bunu bir buzdağı olduğunu anladı. Hemen Çanı 3 kez vurdu. Ardından Telefonla Kaptan odasını ardı.
Telefona James Moody cevap verdi.
-"Orda biri varmı?"
-"Tam önümüzde buz dağı"
-"Teşekkürler"Hemen koşan Moody dümen kontrol eden kişiye "Tam sancak tarafına" emrini verdi.Derhal ondan sonra hızın yavaşlatılması emrini verdi.

"Hadi hadi dön! "
Ancak artık çok geçti.
37 saniye sonra gemi sağ taraftan Buz dağıyla çarpıştı. Gemi sarsıldı adeta.
Gemi dümeni bile titriyordu.
Gemide bir gürültü koptu. Yolcular bu çarpışmasnı hiss etmiş olmalıydılar.Geminin üst katındaki insanlar sarsıntıyı daha az hissetmişken... Alt kattaki 3-cü sınıf yolcuları daha fazla sarsılmışlardı.
Gemi Kaptanı Smith odasından ayrılarak Kaptan odasına geldi ve durumu öğrendi. Derhal Kazan dairelerinin kapatılmasını ve motorların durmasını emretti.
Bununla birlikte gemi mühendisi Thomas Andrewsi yanına çağırdı.
Yolcular neyin olup bittiğini tam anlayamamıştı bile.Ancak gemi çarpışan tarafta buz kalıntıları bulunuyordu. Yolculardan bazıları buzdağını görmüştü. İnsanlar arasında dedikodu başlamıştı bile.
Thomas Andrews derhal kazan dairelerini ziyaret etti. Gemiye hızla su dolduğunu gördü burda. Geminin 5 kompartımanı suyla doluyordu.
Gemi çarpışması zamanı yaranan basınç su altında kalan perçimlerin kopmasına ve suyun gemiye dolmasına sebep olmuştu
Kısa süre sonra Kaptan Smith, Mühendis Andrews ve Gemi sahibi Bruce İsmay kaptan odasında bir araya geldiler.
Andrews konuşmaya başladı.
"Geminin ilk 5 kompartımanı suyla doluyor. Gemide 90 metrelik bir yarık oluştu bu çok fazla."
Bu zaman Ismay
"Ne zaman yola çıkıyoruz?"
Dedi.
Andrews devam etti.
Eğer 3 kompartıman su alsaydı problem olmazdı.4 kopmartmanda bile gemi su yüzeyinde kala bilirdi. Ancak beşte kalamaz. Yavaş-yavaş su gemi gövdesinin ön kısmını batırıcak ve daha sonra diğer kompartmanlara da su sışrıycak ve gemi batıcak."Elbette Andrewsin bu sözlerine İsmay inanmıyordu ve karşı çıkıyordu.
Ancak her şey açıktı.Kaptan şok içinde mühendise sordu.
" Ne kadar vaktimiz kaldı?"
Andrews bir az düşündükten sonra şu cevabı verdi.
" 1 saat. En fazla 2"Çarpışmadan 10 dakika sonra kompartmanlar 4,3 m civarında suyla dolmuştu bile.
Saat.... 00:05
Kaptan Smith cankurtaran filikalarının örtülerinin açılmasını emretti.Yolculara kurtarıcı jilet patlanmaya başlanılmıştı. Her kes neden motorların durduğunu merak ediyordu.Ancak gemi görevlileri çarpışma konusunda tek bir söz bile söylemiyorlardı.Aksi taktirde gemi yolcuları telaşlana bilirdi.
İletişim operatörleri diğer gemilere kurtarma çağrısı yapmaya başlamışdı(CQD)
Saat.... 00:10
Filikalar yerlerinden çıkartıldı.
"Merhaba Arkadaşlar. Nasılsınız?
Yeni bölümle karşınızdayım. Umarım beğenmişsinizdir.Yeni Bölüm 12 ocak yayımlanıcak. Hoşca kalın.😊👋🏻"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Titanic
Fiksi Sejarah"Derin bir sessizlik çökmüştü.Artık sıcak kalpler okyanus kadar soğuktu"