Bab 7

2.1K 147 13
                                    

Shahrul yang baru lepas keluar dari hospital pantas masuk ke dalam keretanya. Ketika enjin keretanya masih belum sempat dihidupkan iPhonenya berdering kuat. Pantas dia menjawab panggilan daripada Hayl.

Alaila yang baru turun dari bas melangkah masuk ke dalam kawasan Hospital Kuala Lumpur. Seperti biasa dia ingin melawat Alana. Alaila ternampak kereta McLaren milik Shahrul apabila dia lalu di kawasan tempat parkir kereta. Dia perhati kereta tersebut. Memang sah itu kereta milik Shahrul yang tempoh hari Shahrul hantar ke bengkel Mr.Tan.

Eh, itu kan kereta si badut gila tu? Apa dia buat dekat sini? Mungkin melawat orang sakit kot. Bisik hati Alaila. Pantas Alaila berjalan mendekati kereta Shahrul. Dilihatnya enjin kereta Shahrul tidak hidup. Ini bermakna Shahrul tiada di dalam keretanya. Alaila intai cermin tingkap kereta Shahrul yang bertinted gelap itu. Disebabkan cermin kereta itu ditinted terlalu gelap maka Alaila tidak dapat melihat yang Shahrul sebenarnya ada di dalam keretanya.

Shahrul yang sedang berbual dengan Hayl terus terdiam apabila melihat Alaila yang terhendap-hendap di tepi cermin tingkap keretanya. Terus membulat matanya saat itu. Apa pulak minah tomboy gila ni buat kat sini? Siap mengendap dekat kereta aku ni. Takkan dia ikut aku kot? Tahulah aku ni handsome tapi janganlah desperate sangat sampai macam ni. Bisik hatinya.

"Hello, Shah. Shah apasal kau tiba-tiba diam ni? Kau ada lagi ke tak ni?" Soal Hayl. Pelik dia apabila tiba-tiba Shahrul yang sedang rancak bersembang itu mula mendiamkan diri.

"Hah! A..aku ada je ni. Hayl nanti aku roger kau semula ya. Aku kena matikan panggilan ni. Musuh aku dah sampai. Perang dunia ketiga dah nak mula ni." Kata Shahrul spontan.

"Hei, merepek apa kau ni Shah? Perang dunia ketiga apanya kau ni?" Soal Hayl sambil mengerutkan dahinya. Pelik dia apabila Shahrul kata nak pergi berperang dengan musuh. Perang dunia ketiga apanya Shahrul ni? Demam ke apa? Bisik hatinya.

"Bye." Terus Shahrul matikan talian. Dibiarkan saja soalan Hayl itu tergantung tiada jawapan. Yang penting sekarang dia perlu bersiap mental dan fizikal untuk berperang dengan Alaila.

"Tak guna punya Shah. Kau matikan panggilan macam tu je kan. Suka sangat buat perangai macam ni. Sekali aku kerat kau empat belas campak dalam laut bagi jerung makan baru kau tahu nasib kau." Hayl mengguman sendiri. Geram dia apabila Shahrul mematikan panggilan secara tiba-tiba.

Alaila yang berdiri di tepi kereta Shahrul telah memandang ke kiri dan kanan. Dilihatnya tiada orang di kawasan itu. Okey, cun semuanya clear. Siap kau badut hodoh, kau selalu cari pasal dengan aku kan. Semalam kau gelakkan aku masa aku jatuh. Biar aku calarkan kereta mahal kau ni. Jerit hati Alaila.

Pantas Alaila mengeluarkan kunci rumahnya lalu dia tekan kuat pada badan kereta McLaren tersebut. Dari belakang kereta dia tarik kunci tersebut sampai ke bahagian pintu pemandu. Dia tersenyum puas apabila melihat kesan garis calar pada kereta Shahrul.

Shahrul yang berada di dalam keretanya sudah ternganga. Dia dapat mendengar bunyi sesuatu yang ditarik pada body luar keretanya. Dia yakin Alaila mencalarkan keretanya dengan sesuatu. Lagi terkejut apabila dia melihat Alaila mengeluarkan lipbalm warna pink lalu cermin keretanya diconteng perkataan 'kau badut bodoh.'

Pantas Shahrul hidupkan enjin keretanya lalu dia buka cermin tingkap. Dia memandang tajam ke arah Alaila. Geram betul dia dengan Alaila. Sungguh dia rasa nak kerat je tangan Alaila dengan pisau potong daging.

Membulat mata Alaila akibat terlalu terkejut. Dia sangka Shahrul tiada di dalam keretanya namun jangkaannya salah. Lelaki itu berada di dalam keretanya sejak dari tadi, ini bermakna Shahrul nampak semua perkara yang dia lakukan pada kereta Shahrul. Baru Alaila hendak lari Shahrul terlebih dahulu mencengkam kuat pergelangan tangannya.

Tuan Shahrul Mateen [ Terbit] Where stories live. Discover now