Miria była z Dianą w pewnym pomieszczeniu. Objaśniała jej kilka spraw.
-Tutaj mamy trzy duże klejnoty - wskazała na kryształy w trzech kolorach leżące w pozostałościach gabloty. -To Klejnot Słońca, Klejnot Księżyca, i Klejnot Gwiazdy Polarnej. Ale brakuje jednego, bardzo małego. Jednak pomimo swojego rozmiaru, siłę i potęgę ze wszystkich ma największą.
-Ukradziono go? - zapytała Diana.
-Tak. Że wszystkimi elfami podejrzewamy, że mógłby być to Władca Księżyca. Dziwne było, że nie ukradł Klejnotu Księżyca, bo kiedyś bardzo się o niego ubiegał.
-A dlaczego zostawił inne klejnoty?
-Nie są mu potrzebne. Elfy za to są od nich zależne. Klejnot Słońca daje nam światło, Klejnot Księżyca mgłę. I dlatego Władca Księżyca mógłby też ukraść właśnie ten, ponieważ z mgły tworzy różne eliksiry i substancje.
-A Klejnot Gwiazdy Polarnej? Co wam daje?
-Daje nam nadzieję. Każdy by bez niego oszalał, jednak kiedy jest tutaj wszyscy mają nadzieję na lepsze jutro.
-Dlaczego mi o tym wszystkim mówisz?
-Zadawałaś pytania, więc odpowiadałam ci.
-Tak, ale dlaczego w ogóle mnie tu przyprowadziłaś?
-Chcemy, abyś nam pomogła. Magia tej krainy miała wybrać godną osobę, i wybrała ciebie. Gdyby nie to, nigdy byś nas nie spotkała. A nasza magia nigdy nie kłamie.
-No dobrze. - rzekła Diana.
Miria zaczęła zbierać małe kawałki potłuczonego szkła z potłuczonej gabloty z podłogi i komody, na której gablota stała.
-Diano? Musimy przenieść klejnoty w inne miejsce. Jest ono bardzo bezpieczne, ale droga do niego już nie. Jest to bowiem długi korytarz, ale kryją się tam różne rzeczy, których ja sama się obawiam.
-Rozumiem. A ten ukradziony klejnot, to Klejnot czego?
-Wszystkiego. To Klejnot Wszechświata.
Miria prowadziła Dianę przez wspomniany już jakby niekończący się korytarz. Ściany były bardzo zniszczone i przerażające. W niektórych miejscach leżały zardzewiałe i powyginane gwoździe.
-Kiedy będziemy na miejscu? - zapytała Diana około dwie godziny po wejściu do korytarza.
-Tutaj... - powiedziała Miria. -To dopiero początek.
------------
303 słowa
CZYTASZ
Zakazany las
FantasyDiana była bardzo mądrą dziewczynką, jednak pewnego dnia koleżanki zachęciły ją... no właśnie, do czego? I co się stało dalej?