2. Bölüm

221 22 0
                                    

Artık büyük salonda, sekizinci sınıfların odanın ortasında kendilerine ait ayrı bir masaları vardı. Eğitimlerini tamamlamak için geri dönen yalnızca 55 sekizinci sınıf vardı ve hepsi hala kendi evlerinin bir parçasıydı. Harry heyecanlı, mutlu yüzlere bakarak odayı taradı. Ancak odaklanabildiği tek şey göremediği, göğsünde ağrı bırakan yüzlerdi. Etrafına baktığında gördüğü tek şey eskiden insanların olduğu boş alanlardı. Büyük salonda oturmak ilk başta düşündüğünden daha zor gelmişti. Nereye baksa bir anı zihninde canlanıyordu. Kırık camlar, molozlar, çığlıklar ve ağlamalar. Harry aniden beynine hücum eden düşünceler karşısında irkildi.

Başka bir şeye odaklanmaya çalıştı ama anılar zihnini işgal etti. Birkaç derin nefes aldı ve düşüncelerini düzene sokmaya çalışarak masaya baktı. Sakinleştikten sonra bakışlarını hemen masanın sonuna çevirdi.

Gözleri, düşüncelere dalmış görünen Malfoy'a takıldı. Çevresine hiç dikkat etmiyor, belki de umursamıyordu. Başını ellerinin arasına almış, ifadesiz bir şekilde masaya bakıyordu. Yüzünün önüne düşen, çenesini sıyıran küçük saç parçaları vardı.

Draco huzursuzdu, Potter'la karşılaşması onu tedirgin etmişti. Belki bu yıl geri dönmek bir hata değildi. Kendi kendine derin bir iç çekerek dikkatini yeniden odaklamaya çalıştı.

Yukarıya baktığında gözleri Potter ile buluştu. Harry başka bir yere, büyük salonun önüne bakana kadar birkaç dakika bakıştılar. Draco bakışlarını bir süre daha tuttu. Potter farklı görünüyordu ya da belki de kendini farklı gösteriyordu. Onlar gençken Harry her zaman, her şeyle yüzleşmeye hazır olarak başını daima dik tutardı. Şu an gördüğü Potter öyle değildi. Yorgun, mağlup ve kopuk görünüyordu. Draco kendi bakışlarını çevirip son çocuğun da evine yerleştirildiği ön tarafa bakmaya zorladı. Ravenclaw. Oda alkışlar ve tezahüratlarla inledi. Açıkçası Draco zerre kadar umursamadı, sadece düşüncelerinin zihnindeki tüm alanı kaplamasına izin verdi ve bir kez daha kolayca düşüncelere daldı.

McGonagall ayağa kalktı ve genişçe gülümsedi, büyük salonun karşı tarafına baktı. "Hepiniz ziyafetin tadını çıkarın!" Dedi ve aniden masalarda yiyecekler belirdi ve herkes tabaklarına yiyecek yığmaya başladı. Her tarafta kahkaha ve neşe vardı. Kimsenin bir daha Hogwarts'ta olacağını düşünmediği bir duygu.

Savaştan sonra okul o kadar kötü durumdaydı ki kimse okulun restore edilebileceğini düşünmüyordu. Ancak cadıların ve büyücülerin bir araya gelmesiyle, aylarca süren yoğun çalışmanın ardından bunu yapmayı başardılar.

Harry, tabağına kürekle yemek koyan  Ron'a baktı ve sonra kendikine baktı, aç hissetmediğini fark etti. Bunun yerine kendine bir kadeh balkabağı suyu doldurdu ve yudumladı. Yavaş yavaş etrafına baktı. Ona hayranlıkla bakan ve fısıltıyla onun hakkında konuşan insanları görmezden geldi.

Hermione patatesleri ve havuçları tabağına alırken başını salladı, "Kabul edilemez. Harry'yi yemelisin, biraz da olsa." Tabağını ona doğru itti ve tereddütle bir ısırık alana kadar bakışlarını ondan ayırmadı. Onun yemek yemesini izlerken yüzünde memnun bir gülümseme oluştu.

Ron ağzı dolu bir şekilde konuştu "Nasıl zar zor yemek yediğini anlamıyorum." Hindi bacağından büyük bir ısırık alırken söyledi. "Yemekler çok güzel, yemeği seviyorum." Kadehinden birçok büyük yudum içti. İşi bittiğinde geğirdi. En azından ağzını kapatma nezaketine sahipti.

Harry sadece omuz silkti ve yemeği tabağına itti. "Bu günlerde pek yemek yemek istemiyorum." Yüzüne sert bir ifade yerleşti. Hermione elini nazikçe onun omzuna koydu, aynı anda McGonagall tekrar konuşmak için ayağa kalktı.

“Ziyafet bitmeden önce yapmam gereken kısa bir duyuru var. Pek çoğunuzun geri dönmediğini düşünürsek, sekizinci sınıfların hepsinin kendi kişisel odaları olacak. Beklediğimizden daha fazla yerimiz var. En üst kattaki kule hepinizi barındıracak şekilde yenilendi.” Sekizinci sınıf masasına hafif bir gülümsemeyle baktı. “Ayrıca sekizinci sınıflarda da sokağa çıkma yasağı olacak ama diğer yıllara göre bir saat daha geç. Yine bu sadece sekizinci yıllar için geçerlidir. Bay Filch, ziyafet bittikten sonra hepinizi yatakhanelerinize götürecek.” Devam etmeden önce derin bir nefes aldı. "Geçtiğimiz yıl yaşanan olaylar nedeniyle buradaki herkesin büyük bir stres altında olduğunun farkındayım. Hepinizi temin ederim ki burada güvendesiniz. Kalede yenileme çalışmaları yapıldı ve önlemler alındı. Hiçbir şey benim ve hoca arkadaşlarım için sizin güvenliğinizden daha önemli değil. Hepinize savaşın artık bittiğini, artık korku içinde yaşamayacağınızı hatırlatmak isterim. Cesaretiniz için hepinize teşekkür ederim. Hepimiz için harika bir yılın başlangıcı olsun” dedi.

Kefaret - DrarryHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin