YEONJUN POV
"Mak , mak , mak-"
"Ko nak apa hah "
"Hehe . Njun nak cari kerja , mak rasa kerja apa sesuai untuk njun?"
"KO NAK KERJA ? ORANG PEMALAS MACAM KO NI NAK KERJA ?!"Aku memang dah agak mak Aku Akan keluarkan kalimat macam Ni .
"Mak , njun ni pemalas pun Masih Ada nafsu nak cari kerja"
"Ko kerja lah ikut suka hati ko nak . Mak ni tak kisah janji Kita Ni berduit."
"betul mak bagi izin Ni ????"
"ko Tanya lagi Aku cucuk Mata ko pakai daun mengkuang Ni""Halah orang Tanya Je , nak ganas bagai"
"APA KO CAKAP TADI"
"EH TAKDA TAKDA"Aku berlari dengan laju sehinggakan kakiku hanya nampak bayangan sahaja .
SOOBIN POV
"ayah , soobin nak kerja "
"Ha pergilah . Janji duit Kongsi masuk bank ayah"
"Ish , mana boleh . "
"Eh eh , seluar dalam kau pakai sekarang ayah beli pakai duit ayah tau . Sedar sikit "
"Ih!!"Aku hentak-hentak kaki sambil cari mak Aku . Mungkin Aku dapat tenangkan hati .
"Kamu kenapa tersipu-sipu malu tu. Nak cakap apa?"
"Mak , soobin nak kerja tapi tak Tahu nak kerja apa", Kata Aku sambil goyang-goyang bahu Kiri Kanan
"Hah kerja? Kamu yang suka goyang kaki macam Ni dapat ke kerja ?"Tanpa menjawab soalan ibu , Aku keluar untuk berjumpa dengan pakcik .
"hei Soobal kenapa muka kamu Ni muram masam je Ni , kemurungan ke ?"
"Pakcik jangan buat cerita , saya kalau marah boleh belah dua badan manusia"
"Eh eh Soobal , bawa bersabar . Kenapa Ni Soobal?"Soobal Soobal . Muka Aku macam shibal ke sampai pakcik Ni tak ingat Nama Aku soobin .
"Pakcik , pakcik rasa kerja apa sesuai dengan saya?"
"Kamu nak kerja?hmm , pakcik rasa kamu boleh kerja parut kelapa kat kedai Bang Haris."
"Macam tak lumayan je gaji parut kelapa"
"Eh bukan setakat parut kelapa . Kamu Ni hampir setiap Hari panjat pokok kelapa . Kamu kerja kat situ , kamu kena panjat pokok kelapa , parut kelapa , perah kelapa Jadi Santan , bungkus isi kelapa . Lumayan gaji tu"
"WAHH OKAY LAH PAKCIK . SAYANG PAKCIK TEGUH TEGUH . BYE PAKCIK"BEOMGYU POV
"annyeonghaseyo abah"
"Penat ibu ko beranak Kat Malaysia . Ko nak juga ane ane seyo sini"
"Ish . Abah juga yang bagi Nama Korea kat gyu"
"eh suka hati Aku lah"
"Abah , gyu nak kerja"
"Mimpi apa Ni gyu . Pergilah , jangan je ko jual diri"
"gyu cekik abah kang"Ha mampos . Terlepas .
"OH BIADAP KO SEKARANG"
Habislah , abah dah gulung ii kain pelikat dia. Sementara abah gulung kain dia Aku lari Dulu .
TAEHYUN POV
"mak , Tae nak kerja . Boleh tak?"
"Kenapa nak kerja ? Kan mak dengan ayah bagi kamu duit ."
"Tapi Tae nak kerja untuk beli stationary Tae sendiri"
"Kalau macam tu, bolehla-"
"Ha layan . Layan je anak sayang tu. Kita dah susah payah kerja untuk dia , dia nak kerja Pula"Ya , memang macam Ni perangai ayah Aku . Sikit-sikit sindir . Sindir balik Nanti mengadu kat Cik Maimunah . Gatal punya bapa . Eh eh --
"sayang , jangan cakap macam tu . Jarang tengok Tae rajin . Biarkan jelah dia nak kerja ."
"Tahu pun sayang dia malas . Turun tangga pun malas . Apetah lagi nak kerja"Aku pun keluar Dari rumah . Rancang nak lari tapi takda duit.
HUENINGKAI POV
"DADDY MUMMY , NAK KERJA . HUHU . UWEK UWEK . KAI NAK KERJA"
"DADDY MUMMY KENAPA ABANG NANGIS MACAM ITIK ? "
"TAKYAH SIBUK HAL ABANG LAH HIYYIH"
"TAKNAK KAWAN ABANG !!""apa-apa pun , daddy takkan kasih kamu kerja . Bahaya luar Sana Kai"
"Daddy , Kai dah umur 16 Tahun . Kai dah besar ."
"Kenapa Kai nak sangat kerja Ni"
"Kai nak berdikari lah daddy . Kai taknak Jadi pemalas . Kai nak rajin ""Honey , kalau bekerja dapat ubah anak Kita Jadi rajin , biarkan je dia bekerja ."
"Baiklah Kai . Boleh . Tapi kena sekalu update , call daddy atau mummy ."
"YAY THANK YOU VERY MUCH DADDY MUMMY"TOKTOK TOK
Ceklekk
"eh Taehyun . Kau kenapa pergi sini Ni?"
"Lari rumah"TUENING POV
"Ish ish ish . Rupa nya dad Kau Masih tak berubah"
"Aku penat macam Ni Kai . Dah lama macam Ni tapi Masih tak terbiasa "
"Aku faham . Malam Ni Kau tidur sini dengan Aku . Nanti mummy Aku inform mom Kau ."
"Thanks Kai "Amacam ges. Dah boleh teka kisah Esok Masih Bersama tak?
YOU ARE READING
TXT BERSAMAMU
HumorSekumpulan remaja tampan tetapi malas nya tahap dewa telah bernekad untuk membersihkan nama Kampung Padi Emas . Marilah sertai mereka dalam kisah yang memberi teladan ini. [ DISCONTINUED ]