الفصل العاشر

8 3 0
                                    


في ذات المكان ككل مره يجتمعون فيها معا بسريه تامه لاجل سريه مهماتهم و بالاخص لاجل سلامتهم,ليس هم بل لسلامه احبائهم

انتهبه لذالك الطارق عندما كان يحدق في الفراغ بهدوء غريب,تحرك خطوه و قبل ان يتحرك الثانيه وجد الباب يُفتح بهدوء و عندما نظر وجوده هو لم يتحرك بل ظل يفكر بهدوء و لكن قاطعه قائل ' اي طيب هنعمل اي'

لم يعقب بل رجع لتلك الشارفه و اكمل تحديقه

تنهد الاخر ثم قعد علي تلك الكانبه بملل

عدي الوقت,الكثير من الوقت و هما علي تلك الحاله الي ان وقف فازعه بسبب صراخه القائل "يالا عرفت هنعمل اي"

بصه له بعصبيه و حيره في نفس الوقت و قائل 'في حد يفزع حد كدا بعدا اي الي هنعمله!!'

"محدش قالك تنام وقت الشغل يالا بينا"

'مش هتحرك غير لما اعرف هنعمل اي يا ادم بيه'
قالها بزهق و برود ف رد عليه بطريقه ممثاله و قال "مش مجبور تقدر تمشي لو عايز, انا قائد المهمه حاليا و اؤمري تتنفذ"

'طيب طيب قولي بس هنعمل اي '

بص له ادم بسخريه و قال "لا بجد !!"

قال بزهق اكبر 'ما تقول يا ادم متزهنقيش معاك'

قال بهدوء "اقدام انت لو عايز تمشي ما تمشي مش هقولك لا"

'ايوا ايوا عشان ثاندر يجي يعملها معايا'

"يعم عادي مش هقوله حاجه و كدا كدا هعرف انفذ خطتي لحد ما يجي متقلقش كدا"

بص له اقدام بحيره و قال ' لا يا ادم قولي الخطه مش مستريحلك انا '

ابتسم ادم بجانبيه وقال "طب تعالي ورايا هقولك في الطريق "

تنهد اقدام و تحرك خلفه ف هو الان تاكد بان شكوكه صحيحه

___

"اي رايك بقي في سرعتي "

قالت بطفوليه 'عاديه,صحبي اسرع'

سالتها بحيره قائله "صحبك مين دا بقي !!؟"

قالت بحماس ' مين غيره اكيد ثاندر,دا حتي عمي اقدام مش اسرع من ثاندر'

اؤمت لها بتفهم و قالت " و مين قال ان صاحبك دا اسرع !! انا اسرع منه علي فكره "

ضحكت بسخريه قائله ' مين دي الي اسرع!! سرعتك كانت خفيفه بعيد عن السرعه بس واضح انك مش متسابقه خالص والا ليكي في السرعه '

قالت ستورم و هي تنظر للطريق "عندك رؤيه و دي حاجه كويسه لصغر سنك"

لم تعقب الفتاه بسبب تعجبها من ردها
عدي القليل من الوقت ثم توقفت تلك العاصفه امام محل الحلويات و قالت بابتسامه و هي تنظر لها "تحبي تاكلي اي"

ثاندر|Thunder حيث تعيش القصص. اكتشف الآن