"זה נהדר. זה כל כך נפלא. אבל למה הוא מתכוון ב"קללת העשור השמיני"??".
"שאלה טובה נפלאה, קללת העשור השמיני. המממ. תקשיב, אם כך.
בשנה שעברה הביע ראש ממשלת ישראל לשעבר, אהוד ברק, חשש כי סופה של ישראל קרוב לפני יום השנה ה-80 להקמתה, וציין כי "ההיסטוריה היהודית לפיה ליהודים אין מדינה במשך יותר מ-80 שנה, למעט בשתי תקופות חריגות".
במאמר בעיתון "ידיעות אחרונות" אמר ברק: "לאורך ההיסטוריה היהודית לא הייתה ליהודים מדינה במשך יותר מ-80 שנה אלא בשתי תקופות: תקופת דוד המלך ותקופת החשמונאים, שתיהן היו תחילת התפוררותם בעשור השמיני...
הוא הוסיף כי הניסיון הנוכחי של המדינה העברית-ציונית הוא הניסיון השלישי ונמצא כעת בעשור השמיני לקיומו, וכי הוא חושש שקללת העשור השמיני תרד עליה כפי שירדה על הקודם".
"ח??!!ח ח
"ברגע שעדיין לא סיימנו את הבדיחה הזאת, תן לי לסיים אותה..".
"בהחלט מעדיף."
"אמריקה נפגעה ממלחמת אזרחים בעשור השמיני שלה, איטליה הפכה למדינה פשיסטית בעשור השמיני שלה, גרמניה הפכה למדינה נאצית בעשור השמיני לחייה והייתה הגורם לתבוסתה ולפילוגה, ובעשור השמיני של המהפכה הקומוניסטית ברית המועצות התפרקה והתמוטטה והתמוטטה".
"ישראל נמצאת בסביבה קשה שבה אין רחמים על החלשים", אמר, הזהיר מפני ההשלכות הקשות של הערכת חסר של כל איום, אמר כי "חובה לחשב את עצמך", והזהיר כי "ישראל הראתה יכולת חלקית בקיום ריבוני מדיני".
"ח איזה סרקזם! אתה יודע? הם היצורים הכי מגעילים שראיתי בחיים שלי, חחח."
"ח
"אבל שאלה. למה דווקא העשור השמיני..? אתה לא שם לב שיש משהו מוזר בכל העניין?"
"תן לי להסביר לך את זה מקרוב...
העשור השמיני הוא בדרך כלל שלב רגיש בהיסטוריה של כל מדינה, שכן זהו שלב השיא בחיי הדור השלישי, שאינו לוקח את הרעיון של אפשרות קריסת הפרויקט הממלכתי באותה רצינות כמו שני הדורות הקודמים, ולכן מקדיש תשומת לב רבה יותר לטיפול והעמקת הבעיות הפנימיות, מה שמוביל מאוחר יותר להיחלשות מוחלטת של המדינה עקב התפוררות החברה והתרכזותה בבעיותיה הפנימיות.
זה מה שמעצים את החשש של פוליטיקאים ואינטלקטואלים ישראלים שישראל תקולל שוב. בפרט, צורת נפילתן של שתי הישויות היהודיות בפלשתינה בהיסטוריה העתיקה הייתה קשורה בעיקר להתפוררות ולפילוג החברתי, וזה בדיוק מה שישראל עדה לו במשך יותר משלוש שנים. ישראל חווה כבר שנים שסע חברתי חריף, אך פילוג זה החל להעמיק וללבוש אופי של התפוררות עם התפתחות מה שמכונה "ההפיכה השיפוטית" של ממשלת הימין בראשות נתניהו לפני הקרב על "מבול אל-אקצא".
"מי?! מי???".
"פוליטיקאים ואינטלקטואלים..!".
"טוב, אני מבין" הוגים", למרות שאני מכחיש שיש מוחות לטיפשים האלה, אבל זה בסדר. לגבי המונח המוזר שהזכרת עכשיו, לא הבנתי אותו..".
"המממ." פוליטיקאים"... הם כללים, עקרונות, קווים מנחים או מסגרות שאומצו או עוצבו על ידי ארגון על מנת להשיג מטרות ארוכות טווח, ועקרונות וכללים אלה מפותחים ומוצגים לעתים קרובות בפורמט כתוב, כך שקל להגיע למטרה ישירות. מדיניות זו מנוסחת כדי להנחות את כל ההחלטות המרכזיות שיש לקבל בארגון, להשפיע עליהן ולשמור על כל הפעילויות בתוך מערכת של גבולות מוגדרים, ופוליטיקאים מכוונים מדיניות למערכות של פעולות שיש לעקוב אחריהן בעבודה".
"אה".
"כן, כן".
"למרות שאין להם מדינה או משהו כזה. אבל הם פתטיים".
"אני מסכים על זה..".
"מה הסטטוס של צוות התקשורת שם?"
"המצלמות כמעט מוסרות מהאדמה הזאת. כל מי שנשא אותה מאוים לשפוך את דמו. למרות.!! עדיין יש להם זכות להשתחרר עד שזה יתברר לכל העולם. למרות שחלקם איבדו את משפחותיהם ואת יקיריהם. וחלקם ממש נהרגו. וזה הרחיק לכת עד כדי הרג רבים מהם.
אבל המצלמות עדיין מונפות בתפארת. ואלה שעזבו ביניהם באו אחר להחליף אותו כדי להשלים את מה שהוא התחיל... הם סובלים. הם סובלים ומאבדים הרבה, חתולים! כדי להעביר מיקרוקוסמוס שלא משמין ולא שר מרעב לעולם אומלל שחי בתרדמה אינסופית".
"הם... מה כל זה?!!".
"האמת..!".
"אין בשורה אחת טובה?!!".
"עמידתם האיתנה מול פחדנים אלה היא בשורה טובה דיה כדי ללמד אתכם את כוחה של האמונה, הסבלנות ושביעות הרצון מפילוג האל... אבל יש כבר חדשות טובות".
"נפלא. מה זה?".
"הפסקת האש בנובמבר...".
עוקב. . . .