"Abang ni buat muka macam kena kahwin paksa je dengan Mawar." Berdiri di sebelah lelaki itu, lengan Zhiyan dirangkul. Hanya sesaat sebelum ditolak.
"Kita dalam masjid. Tolong hormat."
Dingin suara Zhiyan buat Mawar mencebik. Dia mahu lihat sampai ke tahap mana lelaki itu boleh sombong dengannya. Sekarang dia bagi chance.
"Mawar sedar kita sekarang dalam masjid. Tapi abang tu, elok sangatlah buat muka. Tahulah tak suka kahwin dengan Mawar tapi janganlah tunjuk sangat. Terasa tau hati Mawar. Ingat, abang jugak yang setuju nak kahwin dengan Mawar. Bukannya Mawar yang heret abang duduk depan papa."
"Mawar!" Tan Sri Khalid muncul seraya menggeleng kepala. "Dah jadi isteri ni, kena cakap baik-baik dengan suami. Papa nikahkan Mawar dengan harapan Mawar akan jadi isteri solehah untuk Zhiyan. Ingat maruah suami kena sentiasa jaga."
Tan Sri Khalid kemudian memandang Zhiyan yang kembali bergelar menantunya.
"Zhiyan...terima kasih sudi terima Mawar jadi isteri. Mana yang kurang pada dia, Zhiyan didiklah. Satu je yang papa harap, Zhiyan jangan samakan Mawar dengan Kaseh. Mawar ni dia memang keras kepala, degil, bercakap nak menang je. Silap papa juga sebab terlalu manjakan dia. Tapi Mawar nilah satu-satunya harta yang papa sekarang. Andai kata kalau suatu hari nanti Zhiyan dah putus asa dengan dia, pulangkanlah dia baik-baik pada papa."
"Papa..." Mencebik lalu Mawar memeluk papanya. Rasa sebak pula.
"Mawar pun tolong behave. Jangan nak gedik sangat, manja tak tentu pasal. Ingat Zhiyan bukan macam papa yang jenis melayan Mawar."
"Alah, kalau gedik manja dengan suami sendiri bukannya dosa." Sempat Mawar jawab sambil tayang gigi. Dikerling Zhiyan, dilihat lelaki itu senyum sinis.
Mawar tercabar! Zhiyan seolah perlekeh kegedikkan dan kemanjaan dia. Tak apa, lelaki itu belum lihat dia versi kucing parsi lagi. Tunggu...
YOU ARE READING
MAWAR ARIA : A BAD WIFE
RomansaTarget Mawar : Kahwin dengan suami pada arwah kakaknya! Kata Mawar : Dah lama dia sukakan abang iparnya tapi takkan dia nak mengaku sebab tu suami kakak dia. So berjaya ke Mawar dapatkan abang ipar dia?