ISTERI ATAS KERTAS

146 8 0
                                    

"Mawar rela jadi isteri atas kertas."

"Merepek apa ni Mawar?" Zhiyan mengeluh.

"Mawar cuma nak kita kahwin. Mawar tak kisah kalau abang tak nak anggap Mawar ni isteri. Janji Mawar nak ada kat sini, tengok anak-anak buah Mawar membesar."

"Jauh Mawar fikir."

"Mawar betul-betul maksudkan apa yang Mawar cakap. Mawar tak kisah kita tidur bilik asing-asing. Mawar tak kisah kalau abang tak nak jalankan tanggungjawab abang sebagai suami. Mawar faham dan tu tak jadi masalah pada Mawar. Anggap je kahwin dengan Mawar abang berkorban untuk Ira dan Aya."

"Abang dah berkorban tinggalkan kerja abang demi Ira dengan Aya."

"Abang kena berkorban lagi untuk terima Mawar jadi isteri abang. Abang tak boleh pentingkan diri sendiri."

"Untuk tu, abang terpaksa pentingkan diri sendiri. Abang tak boleh terima Mawar sebab abang tahu abang tak mampu untuk jadi suami yang baik pada Mawar. Abang tak nak tanggung dosa."

"Abang..." Tegas Mawar memanggil. Dipandang Zhiyan tanpa kelip. Biar lelaki itu nampak yang dia tidak main-main.

"Kalau abang betul-betul sayangkan Ira dengan Aya, abang kena kahwin dengan Mawar. Percayalah, abang akan menyesal seumur hidup kalau abang tak kahwin dengan Mawar." Satu nafas ayat itu keluar. Penuh ketegasan.

Pandangan mereka bergabung. Tiada suara yang keluar.

MAWAR ARIA : A BAD WIFEWhere stories live. Discover now