DITEMUKAN SEMULA

2 1 0
                                    

Tahun ni dah masuk tahun baru aku pun dah masuk Form 2 dah sekarang,Apalagi belajar macam biasalah...tapi pagi tu aku terkejut jugaklah sebab Syuhaidah tetiba jadi pengawas sekolah sebab die pakai baju warna biru dan aku pulak ditakdir duduk di barisan kedua belakang dekat jugaklah ngan pintu masuk dah la bosan kiri kanan belakang belaka ade laki penat "woiiiii"😭?!?,Masa rehat pula aku,syaa dan geng-ii aku nak pergi kantin nak beli makanan lepas sudah beli tu aku lalu lah kelas 2 Dahlia tapi kelas dorang dekat dengan bilik guru,bilik disiplin,bilik kaunseling,Bilik mesyuarat,dan depan tu kelas 5 Teluki jauh lah takdelah dekat sangat nak dijadikan ceritanya aku jalan ngan syaa and then aku terselisih dengan die dan masa tu aku pandang je die sampai die kabur dari pandangan aku,aku pun macam"huhu handsome ekk die ni sebijik macam Park Solomon uhakk tiber"
Selepas itu aku pon balik lah kelas macam biasa sambil aku memikirkan si die tadi.
Sebenarnya aku dah tahu dah nama die ape sebab time haritu la kawan ni haa Si Nina ni haa ngan Si Athiqah dorang bergurau-gurau lah kan sampai pecah perut dengan aku aku sekali terlibatnya "hedehhh" astu sambil tu aku terdengarlah dorang kata macam ni

Flashback~

"Werhh serious lah kau suka Iqmal tuuu athiqah??? HAHAH " Kata Nina sambil ketawa

"Takde lah ahyee sikit jelah😔" Jawab Athiqah dengan muka malu dia tu

"Alahh kau pun sama arrkk nina?? Ko pon suka kat izzrul tuhh kan?" Cabar Athiqah dengan gurau-ii

"M-mana ade lahhh haihh selek ler ko...! " Kata nina dengan muka pane tetiba

Ooo itulah nama die rupanya "Izzrul" ahaah okey faham lagipun dorang tu satu kelas emmm......lagipun aku dah lama nak chat die senanya just tunggu masa jelah....

Flashback tamat~

Tapi tu dulu lah sebab dorang sekarang dah uncrush dah ni peluang aku kot masuk celah-ii hahhahah gurau-ii lagipun aku just teringin nak chat die maklumlah ni first time aku rasa tercrush kat orang selalunya orang lain yang tercrush kat aku tapi aku tak accept pun bukan sebab ego tapi hati aku tak terbuka untuk sesiapa masa tu aku asyik pikir pasal belajar je yelah dah penat duk kelas last haihhh~~ dorang lak terngorat-ii kat aku ni haa...bukan nya aku lawo sangat pun macam Taylor Swift ahye😃 Kalau ye boleh lah jugok ni rupa aku pun dah macam Beruk jatuh parit ahhhihh....tapi aku accept dorang sebagai kawan jelah tak lebih dari tu.
Back to the story,So malam tu athiqah mesej aku

𝗔𝗧𝗛𝗜𝗤𝗔𝗛:"werhh...ohh ye lupa,asslam weh
                     Ko taknak ke mesej budak tu?
                     Kena-ii dhlu gitu"

𝗥𝗔𝗬𝗡𝗘𝗔:"Tengoklah camne aku just try jela
                   Kalau die nak jawab kan hahaha
                   Lagipun die kan dah ade someone
                   Nga classmate aku Nurain tak
                   Tak silap aku lah"

𝗔𝗧𝗛𝗜𝗤𝗔𝗛:"Alah try je mana lah tahu kan die
                    accept ko ahaha"

𝗥𝗔𝗬𝗡𝗘𝗔:"Tengoklah camne"

Aku pun macam entahlah sebab haritu kat kelas aku nampak lah nurain kat pintu belakang ngann izzrul tu yang lain macam biasalah macam monyet baru terlepas hmm...Masa tu nurain jauh sikitlah dari Izzrul and izzrul ni macam nak cakap something ngan si nurain ni and then tanpa ribut angin ribut taufan aku tengok sikap nurain nampak dingin je bila dengan izzrul masa tu aku ngan member aku pun tengok jelah ape yang berlaku kan, Pastu aku dengar nurain kata gini kat izzrul "ok bye" macam nak suh izzrul tuh pergi and then die pergi sambil member die ade heret die suh balik kot seingat aku ahahah selek ler....aku pun time tuh rasa cam kecewa lah sebab dah ade makwe kot... haih tapi cam tak kena accept ngan nur8ain tu...
Lepas tu hari time balik sekolah,aku nampak lagi izzrul ngan muka die tak pakai mask nampak pipi die cute "hahahah eeeiiy" geli pulak bila aku pikir balik masa tu😑 pastu die melintas lah kat traffic light tuh haa and then aku nampak die ikut je belakang nurain tu macam nak cakap something tapi nurain ignore kan die macam tak ambil peduli lah and then aku yang tengok dari jauh ni nampak kesian kat izzrul tu macam kena campak kat laut tetiba....

Disebabkan tulah aku rasa nak chat die tu just firasat jelah tak tahu nak buat ke tak astu tengok Athiqah ni beria sangat nak aku chat aku akhirnya chat die dengan penuh gementar

Aku cari nama die kat group kelas Kat Telegram and aku jumpa aku terus tekan and mesej die

[𝗠𝘂𝗵𝗮𝗺𝗺𝗮𝗱 𝗜𝘇𝘇𝗿𝘂𝗹]
  Last seen recently

"Assalamualaikum haii,"

  Send~

Lama jugak lah tunggu tapi tapi tak reply aku pun tunggu sampai keesokan harinya
Aku melihat balik chat itu malam tuh die masih lagi tidak menjawab nye lebih kurang 3 hari aku tunggu die balas dan hari ke 4 tu barulah die reply aku pun bukalah dengan keadaan macam tereffort sikit

𝗠𝗨𝗛𝗔𝗠𝗠𝗔𝗗 𝗜𝗭𝗭𝗥𝗨𝗟:"Wassalam ni sape
                                           Ek? "

𝗥𝗔𝗬𝗡𝗘𝗔:err ni kawan sy yng suruh chat tu
                  Btw betul ke awk ngan nurain tu
                  Cpl? Sjelah tanya kalau taknk
                  Bgitahu takpe sy tak paksa"

So start dari sini lah kitaorang dah start borak-ii setiap hari and die banyak jugak lah luahkan perasaan sedih die kat aku yang die rasa "lonely" lah apelah gitu and ayat aku masa tuh sumpah panjang gilaa takde singkat-iii ayat langsung macam ayat ko buat karangan full tu haa macam tulah haihh bila tengok balik sumpah malu gila and ayat aku banyak gila terjujur macam budak lurus bendol "hashh!'
Si athiqah dan member-ii aku yang lain pun dah tahu pasal ni and then dorang tahu yang aku suka izzrul tu ahaa takdelah nak bangga tapi first time aku rasa hati aku berbungan bak bunga sakura mengembang uhukks"

Door Of The HeartWhere stories live. Discover now