Sampai satu malam fon aku kena rampas and kena password so aku takleh nak chat die tapi sebelum benda tuh jadi aku sempat bagitahu die yang fon aku rosak dan kena gigit kucing dan die pun menyuruh aku untuk hantar ke kedai
Aku pun berkatalah "maaf tau kalau tak dapat chat awak nanti maybe lama"
Pastu die kata "tak ape sy boleh tunggu janji hantar jelah kat kedai baiki and oak boleh guna laptop kalau nak chat,oak ade laptop kan? "
Pastu dengar perasaan cemas tapi kecewa aku berkata " emm tengok lah ye nanti nnati saya hantar ke kedai" and then lepas tuh aku mana ade laptop tuh pun kak ngah aku punya and fon aku kena password and takleh nak main masa tuh lama lah jugak tak bercontact ngan die aku pun dan rasa sedih gila sampai mengelamun kat luar pintu dapur rasa rindu aku kat die terasa sebab kalau nak jumpa kat sekolah pun aku malu aku selalu nyorok dari die and Akhirnya aku guna surat untuk berkomunikasi dengannya "ahahah balik zaman sekolah rendah dulu main surat-ii hedhh"
Aku guna surat dan suruh Aisyah hantarkan pastu lama tuh aku dapat lah chat die kat ig Dm tuh pun guna fon kak ngah aku sebab aku nak cari barang kat shopee guna fon die and die pulak leka ngan laptop dia so aku acah-ii lah buat cari barang sedangkan aku chat die maklumlah acc aku akka ku pegang tapi okelah selamat,aku chat ii die and then die puji melambung kat aku kata aku ni "kulit putih walaupun selalu duduk bawak matahari time balik lah,ape lah" gitulah hemm pastu kata aku comey lah haih sambil tuh die "send" kat aku satu video yang die hantar "send" video tuh die sedang menunggang motosikal ngan member die tapi die kat belakang just nampak muka die dan rambut serabai die yang kena angin tuh je pastu tak sangka chat aku pada masa adalah yang Pertama dan Terakhir buat aku selepas je tengah cuti seminggu sebab minggu depan tuh ade kejohanan merentas desa jadi Petang tuh pula aku chat die and aku tanya lah die macam biasa "aslm busy ke aatu ini itu gitu lah..die jawab ringkas je tak macam sebelum nih and dua hari yang lepas pun aku tak perasan yang die add chat aku kat tele aku tengok kat fon akk aku tapi tak terjawab Maybe die dah penat menunggu kot dan die dah malas dah kot,start dari situ aku dah mula curiga ngan die.Seminggu selepas kejohanan merentas desa,masuk hari sukan die dah start abaikan aku yelah dah dekat sebulan aku tak bermesej dengan die aku tahu dia still lonely tapi entah lah and die macam tak kesah pasal aku aku dah mula rasa kecewa kat situ pastu masa ade acara larian 400m kan kena lari sekeliling padang strek tuh kan..aku tengok die lari laju gila sampaikan die sesak nafas aku tengok hampir sampai ke garisan penamat die pun sempat menghabiskan dia pun pengsan tetiba kat hujung tuh aatu aku un penik tetiba ngan member aku pastu cikgu bawak die gi cuci kepala basuh muka nak hilang rasa pitam pastu aku pun turun bawah cari dia mana die ade je kat belakang tuh cikgu tengah jirus kepala die ngan ais cair tuh pastu aku ingat nak bagi die air tapi sayngnye aku malu sangat dan kawan aku pun takleh nak buat ape dah...so aku pun biar kan die berlalu sendiri.
Malam tuh,aku chat die dalam tandas takut mak aku tau yang aku dah tahu password fon tuh astu aku pun chat die,tapi die balas sekerat-ii je and die cita mende penting je kat aku contoh cam lari tadi pastu aku lari cam okelh gitu and ade satu ayat yang membuatkan aku start terluka hati iaitu "Lepasni tak perlu ambil berat pasal koi dah koi ok je macam ni sorang-ii,sape je kan?"
"Koi rasa form 3 nanti koi nak pindah sekolah lah yelah nak kawan tapi takde nak berkawan ngan form 1 macam janggal pulak tapi tuh lah koi nak belajar tapi takde rasa cam nak belajar"Aku pun macam kau dah kenapa ekk? Dah kena cuci otak ke mende mamat ni? Aku geram tapi takleh nk lepas kan aku just cakap dalam hati je haishh .......aku macam dah tak wujud dah ke dalam dunia die lagi lepas tuh line dah kena tutup maklumlah aku guna line akak aku akak aku je yang tahu nyer......so aku dah start pasrah dah hemm....
Selang 3 minggu kemudian
Malam tuh,aku chat ngan die tak ingat dah aku chat ape ngan die sampaikan kitaorang tergaduh sekejab and aku macam salahkan diri aku seorang dalam situasi aku sampai satu tahap aku minta maaf and die pun cam dah muak kot rasanya entahlah and then die berkata "koi dah tak rasa crush kat oak dah" Perghhh perit sungguh hati ni apabila die berkata demikian pastu aku tanya die"kenapa? Kenapa tak suka je balik"? Ayat aku dulu memang bodoh time tuh and then aku sumpahhh rasa nk nangis masa tuh terluka gila sebab die halau aku dari hidup die and then dalam kul 7 lebih die seen je chat aku dan tak reply-ii dah die cam ignore kan gitu..and masa tuh aku ngadu kat syaa yang aku sedang dilukai oleh die dan die pun tenangkan aku yang sedang sakit hati ni dengan nasihat masa tu dalam chat dan aku rasa cam sumpah hati aku ibarat ditikam berkali-kali🙂perit nye masa tu..
Punya aku hargai die setia dengan die dan aku temankan die sampai lewat malam sebab lonely je? Dan aku lanje die macam -macam maksud aku Cadbury lah yang mahal tuh rela aku bagi kat die beli air kotak ape bagai last-last die buat kat aku macam ni je? Ni ke die balas ? Ape aku buat selama ni tak cukup ke? Lelaki memang suka mempermainkan hati orang ke ape sebenarnya? 'nangis teresak-esak hingga tiada kata-ii lagi mahu diungkapkan pada ketika itu.....Sejak dari tuh aku dah start abaikan die tapi tak boleh sebab....aku masih ade rasa sayang terhadap nye setiap kali terselisih dengan nya aku tak boleh nak move on dengan nye pelbagai cara aku guna tapi tak boleh sampai member aku marah kan aku sampai dorang pun merajuk dengan perangai aku yang tak boleh nak move on sebab aku ni kalau dah setia dan sayang kepada orang tu tidak kiralah sapa pun memang aku akan setia dan susah nak lepas kan ...lama kelamaan aku semakin lemah dan kawan-kawan aku semakin risau kan aku......aku selalu sakit dan sering kali masuk hospital hemm entahlah...
YOU ARE READING
Door Of The Heart
FanfictionKisah seorang gadis yang bernama Raynea yang mudah terbuka hati apabila seseorang itu hadir dalam hidupnya tanpa dia sengaja dan dia tidak tahu bagaimana ianya muncul dalam hidupnya apabila dia tidak merasa untuk menyukai atau mencintai seseorang pa...