Sekolah aku ada mengatakan program Hari sukan negara sebab satu Malaysia pun sama maknanya serentak lah gitu dan kami juga diminta untuk pergi ke Stadium untuk membuat senamrobik dan Zumba hahahah aku ingatkan orang tua-ii je berzumba rupanya budak-ii remaja pun Same ahaakk!! Lawak!!,Lepas tu aku dengan kawan aku pun pergilah and then kitaorang pun buat lah ape yang disuggest oleh cikgu tersebut.
Selesai sahaja pengumuman sebentar tadi jadi bermulalah senaman yang akan dibuat siap ade makcik-iii sekali diundang nye tapi aktif gila lah memang takleh nak bayang die punya kekuatan tu macam mana budak-ii lain semua macam malas gitu ade jugak yang duduk tengok je.....Syaa dan Aisyah pulak bersemangat kat depan aku ni haa aku tak tahu benda ape yang masuk dalam badan dorang sampai jadi aktif sangat macam katak beracun ni,Aku pula duduk di belakang dorang bersama dengan Eisha dan Athiqah pastu aku pun ikut jelah dorang berzumba yang tah hape hape 🙄 tu.....Habis je buat senaman tuh kitaorang pun bergambar bersama dengan tetamu yang hadir itu ramai-ii tapi serious muka aku ngan kawan-ii aku bukanya nampak punnn ehekk sebab camera tu tak sampai belakang just depan tu je sia-ii je aku buat lawo-ii style aku tadii ishh...aku tahu pun sebab balik rumah tu aku terus bukak fon aku dan tekan aplikasi yang bernama Facebook lepastu aku carilah nama akaun cikgu yang photographer tadi tu and dapat semua gambar-ii nye tadi termasuk gambar aku huhuhuh.. Back to the story,Lepas itu kami pun rehat lah macam biasa di kantin.Ni part yang paling benci sekali serious😑
waktu tu kann aku ngan aisyah tengah beli air dan Syaa dengan yang lain pergi beli makanan masa ni berpecah lah kan astu aku nak ikut Dorang tapi si monyet ni suh teman pulak dahh aku pun ikut jelah astu selesai saje beli kitaorang pun duduklah dekat bangku tu and then boleh pulak dia kata macam ni"Wehh kejab ekk aku nak gi jumpa Teacher Elmira ekk" katanya
"Alah kau ni.... jumpa nanti jelah 😔 sibuk sangat ngan keje tu walaupun tak belajar sekalipun bukan bertugas pun kannn??" Kata aku geram tapi mengeluh
"Alah kejab je ko tunggu sini ekk jaga beg ni haa oke...tak lama pun"jawab aisyah yang nak tergesa-gesa pergi
"Haa yela...emm"jawab aku
Dia pun pergi lah and aku pulak duduk kat situ macam orang bodoh jee hemm dahlah ramai orang lalu lalang astu tengok-ii je malu tauu😭manalah tahu si budak nutella tu muncul pulak kan?? Ehehe aku panggil die tu sebab die sesuai dengan nama tu hahah ramai kawan aku kata aku bagi nama tu sebab kulit die tu sama ngan coklat but aku tak nafikan pun lagipun sesuai apee??😚
Berbalik kepada cerita,aku pun nunggu dan terus nunggu tetiba aku pandang di tingkat atas sekali ternampak syaa ngan yang lain-ii tu tengok aku dari bawah astu dorang pun tergesa-gesa turun bawah untuk teman kan aku aku pun time tu nak marah hemm sebab tinggalkan aku sorang-ii kat sini"Wehhh puas kitaorang cari ko ko gi mana??". Soal syaa yang mengejut
"Aku cari hang lahh!! Puas aku tunggu sini berjam-jam tapi takde satu pun yang datang pastu aisyah ni pulak sibuk ngan tugas die tu sedangkan boleh tanya hari lain kot?? " Nada aku macam nak marah orang
Dorang pun macam diam sajelah sebab aku macam nak marah sangat and then memang aku tengah bengang pun masa tu lepastu dorang pun duduk si athiqah ni pula bagilah aku sedikit makanan bekalan dia kat aku aku pun apa lagi makan sajelah alang-ii orang sudah bagi kan? Takkan nak tolak kot.....
Lepas sahaja sudah siap makan aku dan kawan-ii aku terus naik ke kelas sebentar disebabkan ada tertinggal barang dibawah meja masa ni aku tidak ingat sangat apa yang berlaku cumanya waktu kitaorang nak turun tangga itu aku terserempak dengan Danish itu dia sedang berborak dengan kawan ya tapi aku tidak siapa haihh dah lah tadi masa aku nak naik tangga tadi terselisih sebelah-menyebelah tadi hampir jugaklah nak kena aku masa tu ini aku tahu pun disebabkan syaa yang bagitahu aku,Kami pun apa lagi terus abaikan dia dan member aku nampak dia terjatuh tersadung kaki member dia aku pun ketawa jelah yang mampu masa itu😔kami juga mendengar pengumuman yang cikgu katakan tadi yang Akan ada aktiviti lain selepas rehat jadi semua Murid perempuan kena pergi ke surau untuk permainan (in door) dan manakala murid lelaki akan ke gelanggang untuk permainan (out door) jadi aku dan kawan aku pun ikut sajalah tapi niat dihati malas sebenarnya nak duduk kat surau itu bosan lagi pun orang ramai lepastu ramai juga yang tidur, berborak dan apa lagi lah yang dorang buat beberapa minit itu mula dah orang merayau-rayau kat kawasan sekolah itu sebab bosan so aku pun nak ikut jugaklah kan tapi syaa yang ajak aku dulu nak keluar sebab dia mahu lihat Crush dia dan aku pun sama hahahaha by the way nama crush dia Muhamad Syazwan Amjad aku mampu ketawa saje masa itu sebab aku pun terkejut juga bila dia berkata kat kitorang dia suka budak sport yang ganggu nyakat dia hari sambil kata gini budak yang kacau dia tu "Heii tudung biru...!!weyhh tudung biru"
Aku pun hemm kan jelah hhahah biarlah hati dia kalau dah suka nak buat macam mana kan?
Selepas itu,aku dan syaa pun keluar sambil itu pakai kasut manakala Athiqah dan Eisha pula dorang kata nanti dorang keluar aku pun ikutkan saja....Kami pun meronda-ii hampir je kat kawasan tandas yang berhampiran gelanggang itu kami pun lepak lah sekejab tapi niat aku senanya nak cari Danish saja nak tengok dia sebab tadi nampak kat gelanggang tengah main bola pastu merayap mana entah tapi sekarang ini aku hanya nampak crush si budak syaa ni je pe tadi ni hashhh...
Lama tu aku nampak lah danish kat bilik kaunseling entah dia tengah buat apa lepas itu dia pergi meronda-ii dengan kawanya masa itu dia menghala ke kitaorang aku, Syaa,athiqah dan eisha aku ape lagi cepat-ii aku menyorok sebab malu ahahah mendelahh..patutnya aku streak(terus) je haihh and then Sejak dari itu kan aku selalu juga lah dapat eyes contact dengan nye lagi-ii masa aku dengan Athiqah pergi ke tandas aku duduk luar tandas tu athiqah pula dalam tandas tengah melepaskan hajat lepas itu aku ternampak yang si budak nutella itu pandang aku disebalik dinding tangga cikgu itu lepastu aku pun buat-ii lah Ikat tali kasut bagi nampak ayu sikit hahahah😁😭tu pun terpaksa~...lepastu athiqah pun sudah selesai dia pergi kat aku lepas itu aku ternampak lagi dia tapi hilang lepas athiqah datang kat aku lepas aku pandang balik kat kawasan tangga cikgu tu dia ada lagi kat celah dinding tangga cikgu itu tapi kat atas lah gitu aku pun terblushing kejab athiqah pun nampak juga dan aku pun pergi lah meninggal kan tempat itu kerana athiqah ni mengada-ngada nak pergi surau katanya takut kena marah dengan cikgu haihh susah budak ini...Masa pun sudah hampir nak balik jadi aku perasan waktu itu semua budak sukan balik menuju ke asrama kerana kena kemas bilik dan boleh pulang kerumah lagi pun dorang kena tempah tiket masa tu aku tak paham sangat maksudnya sebab itu yang cikgu cakap kan so aku akur saja dan kami pula berselfie lah seketika dan akhirnya loceng terakhir sudah pun berbunyi kami pun pulang lah macam biasa .....
Maaf kalau ayat cam merapu sikit yee 😓
YOU ARE READING
Door Of The Heart
FanficKisah seorang gadis yang bernama Raynea yang mudah terbuka hati apabila seseorang itu hadir dalam hidupnya tanpa dia sengaja dan dia tidak tahu bagaimana ianya muncul dalam hidupnya apabila dia tidak merasa untuk menyukai atau mencintai seseorang pa...