chapter 7

721 48 21
                                    

◦•●◉✿ pov gempa ✿◉●•◦

mmm..? ribut apa ini...?

aku membuka mataku untuk melihat,aku di ruangan yang penuh dengan warna coklat cair.

oalah,bilik ku ternyata..eh!?

aku terbangun,sejak kapan!?

"itu kak gem udah bangun!" blaze berkata

"...." aku menatap tempat lain. aku merasa amat kesal dengan mereka. jika diikutkan hatiku,mahu ku hempuk mereka ini.

"hey...kak gem..." hali berkata

"jangan mendekat! aku benci ama kalian! kalian jahat!" aku mengundur diriku ke belakang. menjauh dari mereka.

"kak gem..kau oke gak tu~? kau mahu menangis ya~? alololoo~" taufan menggoda

"d-diam!! aku benci- kalian-! hiks..!" aku berkata dan mengelap air mata yang tidak ku sedari udah mengalir dari tadi.

"hey,kau jangan gitu upan,kak gem ini hati tisu. jika kau goda begitu,dah tentu dia akan nangis!" thorn berkata

"kalian jahat..aku benci..hiks.." mereka memandang ku dan pandangan mereka melembut.

"kak gem...icy minta maaf ya? hayoloh kak gem..adik mu nangis nih nanti~" ice berkata,mendekati ku dan mengangkat muka ku untuk melihatnya.

"ahh..terlalu imut.." blaze berkata dan ice hanya menggeleng sambil mengelap air mata ku menggunakan kedua jari nya.

"kakak nggak bole nangis~ nanti kak gem jadi lagi imut,kami yang susah~ aku gak suka lihat kak gem nangis lho..kak gem tahu? ia sangat menyakitkan hatiku. dan itu lah sebab kenapa-" sebelum ice sempat menghabiskan bicara nya..

"kami penggal kepala ini untuk dikasi hadiah ke kamu~!" taufan keluar dari belakang hali dan memberi ku sebuah kepala. kepala budak baru itu.

"ah- ah- a- ti-tidak- aku tidak-" aku gugup. aku takut..mata nya aja..mengerikan..tolong sesiapa..

"hey! kau akan buat gem nangis lagi taufan! bawak pergi itu kepala!" hali memarahinya

"iya iya~ maaf ya kak gem~" taufan berkata sebelum dia pergi

"nah..kau lihat bukan? itu yang sesiapa selain kami akan dapat jika mereka berani membuat mu sedih atau pikiran mu terkacau." ice berkata dan mengucup dahi ku.

"aku takut..." aku berkata,jujur aku takut. melihat itu terlalu seram bagiku.

"tidak usah kak..pokoknya..itu hanya bagi sesiapa yang berani mengacau kamu selain kami." thorn pula berkata

"...." aku hanya menguburkan wajah ku di dada nya ice

"kak?" ice menyoal

"aku...masih kesal ama kalian.." aku berkata

"mhm~ maaf yaa~ ambil masa mu aja kak gem,kami minta maaf pada mu ya?" ice membalas,mengangkat tubuh ku dan meletakkan diriku di pangkuan nya dia.

"malas mahu layan..ikut kalian aja..aku ngantuk..mau bobo.." aku menguap dan membuat diriku selesa

"yaudah..tidur yang nyenyak ya kak gem~ ingat..kau itu hanya milik kami." kini solar pula berkata dan membisik nya di telingaku,membuat diriku merinding.

"hanya bagi kami untuk kacau.." hali pula berbisik

"dan hanya bagi kami untuk buat nangis." giliran upan.

"berisik kalian! biar kak gem tidur!" ice memarahi mereka

"mmmm.." dan selepas itu,aku pun tertidur.

◦•●◉✿ end pov ✿◉●•◦

di sisi lain~

author : gimana?

gempa : apa?

author : oke gak?

gempa : kok kau kasi happy chapter kali ini? bukan kau merasa amat kesel dengan kelas baru mu itu?

author : ya kesal emang kesal,tapi aku kesian ama kau,jadi ku kasi lah happy. lagipula mereka kayak setan,jadi jika kau gembira aku juga gembira.

gempa : author baik ya?

author : hmmm..well kalian aja tempat comfort ku sih..jadi..pasti aku hanya mahu yang terbaik bagi kalian.

gempa : dan karena itu lah saya sayang author,readers sekalian~ sama sama mempunyai hidup yang terlalu perit bagi mereka lalui seorang diri. nantikan chapter selanjutnya dari author ^^

gempa : seperti biasa,jangan lupa vote and komen ya? gem dan author sayang kalian semua,dadaaa~

author : hmmmm..

gempa : ah,juga,gem mahu minta tolong untuk ramaikan series ini karena author amat gembira karena komen komen dan vote kalian jadi diminta ya? atau tidak,mungkin author hanya akan menangis di bucu katilnya kerna teman teman kelasnya yang perangai seperti brengsek dari jahanam.

taufan : gak patut amat ya?

thorn : emang~ aku jadi kesian lihat author di rl.

hali : siapa yang nggak? hanya orang yang tidak mempunyai hati doang.

author : udah udah kalian nya! oke,jadi itu saja untuk chapter kali ini~ agak pendek jadi maaf ya ^^ selamat menunggu chapter esok~!

𝐌𝐘 𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐕𝐄 𝐒𝐈𝐁𝐋𝐈𝐍𝐆𝐒 || 𝐦𝐨𝐦𝐦𝐲 𝐠𝐞𝐦~ (End) Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang