chapter 13

427 27 9
                                    

꒷︶꒷꒥꒷‧₊˚૮꒰˵•ᵜ•˵꒱ა‧₊˚꒷︶꒷꒥꒷

"agh...apa..?" gempa terbangun dari mimpi,bingung.

"oh? mujur kau sudah bangun gem,kau mahu berbicara pasal 'itu' sekarang gak?" sori dengan tiba tiba masuk ke biliknya,berjalan ke arah kasur dan duduk.

"..." gempa hanya menoleh,dia merasa sangat kesal pada sori pada masa ini.

"haaa..gem,aku minta maaf ya? emang salah aku karena tidak dengar penjelasan mu dulu. maafin aku karena tidak menepati janji ku pada masa itu." sori berkata dan makin mendekat dengan gempa.

"enak aja lo minta maaf nya..yang tanggung beban itu gw dan lo tinggal minta maaf gitu aja." gempa bersuara,mengejutkan sori.

"wah wah..jika beruang kecil yang sopan ini udah mula guna lo-gw sama orang orang,pasti maksud dia marah berat nih yee?" sori menggoda membuat gempa merasa lagi kesal.

"diam! kau..kau tahu gak berapa lama aku menunggumu!? dan hanya bila aku sudah mula melupaimu,kau datang balik ke hidupku! apa mahu mu hah!?" gempa teriak,melepaskan perasaan amarah yang dipendam selama ini.

"mmm..sor minta maaf ya gem..? emang salah sori..sori cowo brengsek bukan? sialan bukan? jadi,hukum lah aku. asalkan,aku mohon. tolong jangan tinggalin aku." sori berkata,menyiapkan dirinya untuk dipukul oleh gempa.

"kau...!" wajah gempa mulai memerah dan sori menutup matanya rapat rapat,menyediain diri untuk dipukul,namun tidak ada apa apa pukulan yang datang,hanya baju nya aja yang basah,sekaligus membuat dia bingung.

"gem?" sori yang bingung apabila melihat gem memeluknya dengan badan yang gemetar.

"hey..hey gem,lihat aku." dia mengarah,namun gempa hanya menggelengkan kepala nya.

"ti..hik..tidak.." dia berkata sambil mencengkeram  baju sori dengan lebih erat lagi. 

"waaa..gem menangis ya sayang? hayolohhh..jangan menangis gem..hilang imut mu nanti.." sori menggoda dan gempa hanya memukul nya,menandakan dia tidak menganggap ejekan itu lucu sama sekali

"iya iya,sori minta maaf. ayo sini beruang kecil ku." sori berkata dan mengangkat tubuh gempa meletak nya di pangkuan nya,memberi gempa lebih senang aksesi untuk memeluk dia sambil dia memeluk pinggang nya gempa.

"dasar cengeng." sori berkata dalam nada bercanda,mencoba untuk provokasi gempa.

"atas salah siapa..? aku..tidak cengeng..ini semua salah..hik..salah kamu.." gempa membalas,memegang dengan lebih erat.

"iya. iya gem,salah sori." sori hanya mengelus rambutnya,mencoba untuk menenangkan gempa.

"jelaskan.." selepas beberapa menit dalam kediaman,gempa bersuara.

"sori tahu. emang bukan salah gempa. dia sudah memberitahu ku perkara yang sebenar." sori berkata dan gempa hanya mengangguk.

"lalu,selepas itu sori emang coba untuk mencari gempa tapi ianya seperti..gem hilang terus tanpa jejak. disebabkan itu,sori hampir menyerah karena fikir bahawa gem sudah tiada. tetapi,kayak keajaiban berlaku,kita bertemu lagi." gempa terdiam.

"bila..bagaimana..?" hanya dua perkataan itu,sori bisa langsung faham.

"bila mama memilih untuk pindah ke sini,aku terkejut ketika tahu bahawa aku akan pindah dan agak sedih karena tidak dapat menyambung pencarian ku,namun..seperti nya takdir lebih memilih kita ya? pada akhirnya,aku menjumpai mu. tetapi,aku tidak mahu menakuti mu jadi aku hanya tengok dari jauh karena risau kau akan lari. apabila aku dapat tahu tentang adik adikmu dan kau bersekolah di mana,aku mula membuat kajian lebih mendalam lagi. aku mengobrol ama mereka melalui insta dan menyuruh mereka untuk merahsiakan ini daripada mu dahulu. pada awal,emang mereka gak percaya tetapi selepas  beberapa hari,kayaknya mereka percaya kepada ceritaku dan pada aku. pasal sekolah pula,aku hanya menyuruh mama untuk memindahkan aku ke situ,mula mula dia juga bingung kenapa namun lepas aku cerita tentang mu kepada nya,dia dengan langsung setuju. jadi yah,begitu." sori menjelaskan dengan panjang lebar yang membuat gem merasa sedikit mengantuk.

"hoamh...oh..gitu.." dia hanya mengangguk dengan mamai.

"hm,tidur lah gem. kau pasti lelah menangis seharian bukan? tidur yang nyenyak ya? aku akan berada di sini. tidak akan lagi aku percaya ama orang lain selain kamu. aku tidak akan meninggalkan mu lagi,maafin aku. aku akan menjagamu. aku maksudkan nya kali ini." sori berkata dan mengucup dahi gempa sambil dia sambung untuk mengelus gempa.

"..." oalah,udah tidur ternyata ini bocah.

'hahaha..lucu..sama aja kayak dulu..tetapi aku tidak akan ulang kesalahan yang sama. kali ini,aku janji. aku akan menjagamu hingga akhir hayat aku. jadi,tetaplah bersamaku. aku akan memastikan tidak ada sesiapa yang boleh menyakiti mu lagi,termasuk diri ku sendiri. akan ku bunuh mereka semua jika mereka berani menyakiti mu. dan jika aku yang menyakiti mu,maka akan ku bunuh diri ku sebagai tanda minta maaf. itu sejauh mana aku sanggup pergi bagimu,gem. jadi,tolong. maafin aku.' -batin sori

꒷︶꒷꒥꒷‧₊˚૮꒰˵•ᵜ•˵꒱ა‧₊˚꒷︶꒷꒥꒷

🤍🖤

──────⊹⊱✫⊰⊹──────

author : UWAAAAAA,GEM SUNGGUH LUCUUU,AKU JADI SAYANG-

blaze : author..aku juga sayang ama kak gem,aku tahu..namun..bukan kah aku yang disini sekarang..? jadi..berilah perhatian kepadaku juga..

emma : ew..gak level,lihat kayak aku,gak perlu mengemis bagi kasih sayang author.

blaze : diam ah lo! ya suka hati gue lah!

author : udah blaze,emma. omong omong,mana gempa?

blaze : lihat! kak gem lagi! author gak sayang pada ku ya..?

author : eh..tidak tidak,aku tetap sayang kok..jangan ngambek blaze,yaudah,apa kau mahu?

blaze : mmm..peluk aku dan selepas itu,hangout dengan aku!

author : yasudah,jadi jangan ngambek yah? oke,lanjutin blaze.

blaze : iya iya..ehem..! hai readers! jadi hari ini,blaze gantiin kak gem kesayangan kita bagi memberi dia rehat tauu! hmm,jadi usual line kak gem.. sekejap ya..apa itu..aha! jangan lupa vote dan komen ya,sayang blaze? dan bagi readers baru jangan lupa follow juga!

author : iyaa,gituu blazeee,nicee

blaze : dan..bagi author lebih rating dan follower ya? selepas itu,beritahu author untuk ada kan satu sesi dimana kalian boleh request dia untuk membuat apa apa saja ama kami..dan nyuruh author buat satu chapter di mana dia harus melayan blaze satu hari itu. tolong blaze ya? ya ya?? *berbisik

author : blaze,apa yang kau katakan lagi?

blaze : tidak ada apa apa! itu sahaja! oke bye!

author : apaan sih? oke lah,kayaknya itu saja untuk chapter kali ini. terima kasih!

──────⊹⊱✫⊰⊹──────

𝐌𝐘 𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐕𝐄 𝐒𝐈𝐁𝐋𝐈𝐍𝐆𝐒 || 𝐦𝐨𝐦𝐦𝐲 𝐠𝐞𝐦~ (End) Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang