hai kalian! ^^ kalian tahu? gem berasa amattt gembira hari iniii..kenapa? yaaa,karena author gembira juga ^^ tetapi..ada satu lagi sebab..kalian mahu tahu bukan?
gem akan pergi berlibur ama adik adik gem! semenjak kejadian 'itu' gem tidak dibenarkan berlibur lagi ama adik adik gem,tetapi mereka membenarkan nya kali ini! ^^ gem gembira!
jadi,ini gem lagi packing packing.
sebenarnya,gem mahu bagitahu kalian sebuah rahasia..tetapi,kalian harus janji bagi tidak memberitahu sesiapa ya?
mmmm...gem sebenarnya..lagi ada masalah sih..
jadi giniii..kalian tahu bukan tentang kawan kelas lama gem memohon maaf haritu? ya,ada di chapter sebelumnya.
aaaa..karena itu,gem tidak tahu apa yang mereka buat tetapi...kakak-kakak mereka jadi jumpa ama gem punya ig account dan disebabkan itu,gem jadi dihujat sihhh..
gem tidak memberitahu adik adik gem lagi tetapi,gem juga tidak mahu dihujat lagi-
"mommy gem." thorn dengan tiba tiba memanggil nama ku
"ah! iya thorn? kau mengageti ku aja." aku berkata,sepertinya kayak ada yang tidak beres ya..aku rasa tidak sedap hati
"jawab dengan benar kak.." ah..apa..
"benar kah kau dihujat ama kakak kakak nya kawan kelas kamu?" dia berkata dengan nada yang amat dingin. bukan sentiasa kau akan lihat thorn seperti ini..
"ah...itu.." aku jadi takut..ya siapa nggak?! thorn amat seram jika kalian mahu tahu!
"gempa. jawab dengan benar." ah..mampus aku..dia pakai acara mengguna nama penuh ku lagi.. TvT
"iya iya! tapi tidak ada kaitan nya dengan mu!" aku berkata,bukan dia yang dihujat,jadi kenapa dia begitu peduli?
"...tidak ada kaitan nya dengan ku...? apa kah aku tidak layak untuk mengetahui hal hal seperti ini? kerana itu kau tidak memberitahu ku?" dia hanya memandang ku dengan wajah yang sedih
"thornie.." ahh..aku merasa bersalah..
"hm,sepertinya kau sudah tidak mempercayai ku ya? karena itu kau tidak pernah memberitahu ku? emang dari mula kau pernah ada niat bagi berbincang pasal ini dengan ku?" dia berkata lagi,menggosok garam pada luka ku.
"tidak.." kok..aku merasa amat bersalah ya..
"..yasudah kak gempa. jika kau begitu merasa terancam untuk memberitahu ku pasal hal hal seperti ini..adakah aku layak bagi di gelar adik mu lagi..?" dia berkata dan membuka pintu.
"ah...thorn..!" aku berlari terhadapnya dan memeluk nya,menghentikannya daripada keluar.
"...lepas,kak gempa." ia berkata,aku jadi sedih dia memanggil ku begitu..
"tidak! aku..aku mohon maaf thornie..! bukan begitu maksud ku..! aku..aku percaya kepada mu,namun..aku tidak rasa ia terlalu penting..karena ia bukan terjadi padamu..hanya ke seseorang seperti ku..jadi.." aku menjelaskan kepada nya.
"...." dia hanya diam dan beberapa menit kemudian,aku mendengar suara tangisan.
"...thorn..?" aku menyoal,dia hanya diam
"hey,lihat aku thorn." dia menggelengkan kepala nya.
"thorn,kakak cakap lihat kakak!" aku membentak dan memusingkan tubuh nya ke arah ku,ternyata benar,dia yang sedang menangis.
"hey,kenapa kau menangis ini thorn..?" aku bertanya sambil mengelap air matanya menggunai kedua ibu jari ku.
"hiks...hiks..kak..hiks..aku..hiks.." semakin dia cuba untuk bercakap,semakin lantang bunyi tangisannya.
"udah..udah thorn..jangan nangis..kenapa kau nangis thorn..? ayo ikut kakak." aku menutup pintu kamarku kembali dan membawa nya ke arah katil,mendudukkan nya.
"kenapa kau menangis? beritahu kakak cepat,ada yang mengganggumu?" aku menyoal dan dia hanya menggeleng.
"ti..tidak..ada..hiks..tapi..hiks..hiks..aku..hiks..aku tidak berhak untuk tahu ya..? hiks..kenapa..kau tidak pernah memberitahu ku..hiks.." dia sambung menangis dengan teresak esak. haaa...anak yang satu ini..
"hey thorn,dengari kakak baik baik ya? gini,kamu bukan tidak berhak thorn,namun..kakak tidak mahu membebani kamu dengan masalahnya kakak. kau ada banyak lagi benda yang kau harus letak fokus kau kepada,kok masalah kecil gini harus diperbesarkan?" dia hanya memandang ku dengan wajah yang amat sedih. haduh..lagi lagi wajah ini..
"hey hey,sudah..cukup thorn..jangan nangis ya..?" aku cuba membujuknya. Emang susah ya jagain anak kecil?
"hn.." dia menarik tubuh ku dan membuat ku duduk di pangkuan nya sambil dia membenamkan wajahnya di leherku. baju aku jadi basah kann.. T~T.. tapi gapapa,bagi membujuk si cengeng yang satu ini.
"udah thorn? jangan nangis lagi ya?" aku berkata dan mengusap rambut nya.
"..." dia hanya terdiam dan beberapa saat kemudian aku dengar bunyi dengkuran lembut. oalah,udah tidur ternyata.
hadehh..kayaknya aku harus seperti ini untuk beberapa jam deh..tapi lumayan si thorn udah gak nangis lagi..jikalau dia tidak berhenti,aku jadi susah hati kan..
well,sepertinya itu sahaja di chapter kali ini kalian~ aku harus seperti ini karena thorn udah tertidur jadi yah~ babaiii~!
di sisi lain
author : dimana gem?
Emma : kayak nya si gem-
gempa : aku disini!! aku disini!
author : heh? lambat kau ya?
gempa : yaaa..ada kesulitan dikit tadi hehe..
author : jadi kenapa masih kau datang?
gempa : ya karena mahu promote cerita baru kau lah!
author : sudah susah aja gem..malu aku jadinya kan..
gempa : author berhenti. jangan gitu author,aku jadi takut melihat mu seperti itu,kau tidak seperti ini selalu.
author : iya iya~ canda doang~ gak ngaruh gem
gempa : nah! ini baru author ku! yang tadi mah..hampir aja ku ruqyah mu!
author : jahat!
emma : oh! hai readers! jadi,author akan mengeluarkan cerita baru yang bertajuk "my lost brothers || gempa" dinantikan ya! mungkin akan diupload besok atau malam ini,jadi tunggu ya!
gempa : hey! aku mahu memberitahu berita itu!
emma : ya kau lambat~ buat saja apa yang kau selalu buat,berterima kasih lah karena aku tidak mengambil kerja itu darimu
gempa : hmph! dasar emma! anyways,oke jadi,gimana chapter kali ini? ada yang tidak memuaskan bagi kalian? jika ada,beritahu ya~ dan jika kalian juga ada request untuk chapter selanjutnya,diberitahu ya? dadaa readers~ terima kasih udah membaca chapter kali ini dan gem sayang kalian semua! jaga kesihatan dan selalu keep up oke? jangan lupa vote dan komen juga ya? oke~ bye bye~!
author : yes! kerja ku udah habis!
gempa : waduh..parah ini author..
author : apa yang parah wahai gempa?
gempa : gapapa,hanya kau saja yang parah. di sekolah juga parah,di luar juga parah. hanya dirumah yang oke. nasib mu emang malang ya author?
author : hey diam! tutup kamera itu! bye readers!
gempa : lariiii!!
author : sini kau gem!!
emma : kekanak kanakan. waduh..
KAMU SEDANG MEMBACA
𝐌𝐘 𝐏𝐎𝐒𝐒𝐄𝐒𝐒𝐈𝐕𝐄 𝐒𝐈𝐁𝐋𝐈𝐍𝐆𝐒 || 𝐦𝐨𝐦𝐦𝐲 𝐠𝐞𝐦~ (End)
Fanfictionkisah seorang anak bernama gempa yang sangat disenangi oleh semua orang,namun,tidak bisa mendekati sesiapapun kerana adik beradiknya yang terlalu 𝐨𝐯𝐞𝐫𝐩𝐫𝐨𝐭𝐞𝐜𝐭𝐢𝐯𝐞. bisa dikatakan mereka agak posesif terhadapnya. urutan gempa (17 thn) ...