Trzy groby - Rozdział 13: Chcę zobaczyć je przed zmianą.

25 6 0
                                    

– Profesorze Fu... – Lin Chen podniósł głowę i spojrzał na Fu Hao.

Mężczyzna zadrżał, słysząc jego ton.

– Powiedz otwarcie, jeśli coś ode mnie chcesz. Denerwuję się, kiedy tak się do mnie zwracasz!

– Muszę poprosić cię o małą przysługę... – Lin Chen zamilkł na chwilę, ale nie dał koledze czasu na namysł. – Z tego, co pamiętam, każdy nowy pierwszy rocznik przedstawia się na nagraniu, które następnie jest przechowywane w archiwum. Chciałbym, żebyś poszukał wideo z Wang Shishi i Xu Haozhen.

Fu Hao miał wrażenie, że trafił w niego piorun. Spojrzał na Lin Chena i poprosił:

– Możesz nie być dla mnie taki okrutny?

Xing Conglian odczytał emocje z oczu profesora. Choć nie wiedział, jak trudno jest zdobyć nagrania z archiwum, łączył się z nim w bólu.

Lin Chen pogłaskał Fu Hao po głowie i powiedział:

– Oczywiście.

Profesor nie był w stanie się sprzeciwić, dlatego odszedł ze zgarbionymi ramionami.

Xing Congliana rozśmieszył ten widok.

– Dlaczego wygląda, jakby szedł na skazanie?

– Ponieważ tą częścią archiwum zarządza zainteresowana nim kobieta.

– Czyli nasz profesor sprzeda duszę? – Xing Conglian lekko opuścił głowę, spojrzał na kamienną minę konsultanta Lina i się uśmiechnął.

– Nic takiego.

Przypominając sobie małżeństwo prowadzące biznes w pobliżu szkoły, Xing Conglian powiedział z pewnym wzruszeniem:

– Z ciebie naprawdę jest swat.

– On jest z tego całkiem zadowolony. Nie przejmuj się nim.

– Skąd nagle pomysł oglądania nagrań?

– Paru rzeczy nie potrafię rozgryźć. – Lin Chen potrząsnął głową. Następnie zapytał Xing Congliana: – Jak myślisz, jaką dziewczyną była Wang Shishi?

– Hm, cóż, dość skomplikowaną.

– Tak, ale nie tylko. Była też sprzeczna ze sobą. – Lin Chen przerwał i powiedział: – Przeanalizowałem jej miejsce w akademiku. Miała pościelone łóżko i wszystkie rzeczy ułożone, co sprawia wrażenie, że jest niezależna. Jednocześnie pracowała na pół etatu, aby zarobić pieniądze, a także kochała swojego młodszego brata. Widać, że jest dba o rodzinę i jest pracowita. Czy taka osoba zrobiłaby seks taśmę i zachowywałaby się tak odważnie oraz dziko?

– Czy to można nazwać sprzecznym? Każdy ma wiele stron, no nie? Człowiek zawsze coś ukrywa, co prędzej czy później wychodzi na jaw.

Lin Chen przyjrzał się uważnie mężczyźnie, po czym powiedział:

– Jeśli spojrzeć na nią z innej perspektywy, jaką córką mogła być, mając za matkę taką kobietę?

Myśląc o silnej woli i nieustępliwości mamy Wang Shishi, Xing Congliana rozbolała głowa.

– Przy tak ostrej matce córka albo może wyrosnąć na buntowniczkę, albo na posłuszną, strachliwą dziewczynę. – Kiedy skończył mówić, nagle zauważył, że Wang Shishi była idealnym połączeniem tych dwóch charakterów.

– Czy to nie wydaje ci się dziwne? – Lin Chen myślał przez chwilę, po czym powiedział: – Wang Shishi dorastała w typowej autorytarnej rodzinie. Ze statystycznego punktu widzenia większość dzieci z takich rodzin jest posłuszna, lękliwa i brakuje im pewności siebie. Skrajne przypadki są obojętne, okrutne i niezwykle agresywne...

[BL] Psychologia kryminalistycznaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz