Dzięki ponumerowanym łóżkom znalezienie danej osoby stało się łatwe.
Lin Chen siedział przy łóżku starszego mężczyzny w masce tlenowej. Wyglądał krucho, jakby jego życie wisiało na włosku.
Fu Hao stanął za nim, lekko zgarbiony i zapytał:
– Skąd wiedziałeś, że Yu Yanqing znalazła tutaj chłopaka?
– Poza rodziną i przyjaciółmi, tylko miłość może zmienić osobę. Miłość może doprowadzić ludzi do szaleństwa.
Xing Conglian zdążył usłyszeć pytanie, gdy wszedł do pokoju. Podszedł do łóżka.
– Jaki chłopak?
– Lin Chen znalazł kogoś podejrzanego. Yu Yanqing mogła mieć chłopaka – odpowiedział ostrożnie Fu Hao.
Mężczyzna uniósł brwi:
– Ale w informacjach o niej nie ma wzmianki o chłopaku.
Xing Conglian był nieco poruszony. W końcu wszystkie dane zostały zebrane przez policję podczas dochodzenia. Fakt, że przeoczyli tak istotną informację, wskazywał na niedokładne wykonanie pracy.
– Skrywali się i prawdopodobnie stosowali specjalną metodę komunikacji – powiedział Lin Chen, jakby mu ulżyło.
– Co teraz?
– Musimy znaleźć jej chłopaka.
Z wejścia do pokoju dobiegł ich czujny, kobiecy głos:
– Czy panowie są członkami rodziny pacjenta? Dlaczego wcześniej panów nie widziałam?
W drzwiach stała młoda pielęgniarka z białą tacą. Xing Conglian pokazał odznakę policyjną, a twarz pielęgniarki napięła się. Kapitan ustąpił kobiecie miejsca przy łóżku.
Lin Chen spojrzał na nią i zapytał:
– Coś się ostatnio stało przy tym łóżku, prawda?
Pielęgniarka jeszcze bardziej spochmurniała i odsunęła się, zamierzając odjeść, ale wpadła na szeroką klatkę piersiową Xing Congliana.
– Szpital nie pozwala pani mówić? – Lin Chen położył rękę na grzbiecie dłoni staruszka i kontynuował: – Zawsze jakoś się dowiemy, wie pani? Mamy nadzieję, że z pani pomocą skrócimy czas na to potrzebny.
Był uczciwy, ponieważ uczciwość uniemożliwiała ludziom odmowę.
– Pacjentka, która wcześniej leżała na tym łóżku, wyskoczyła z dachu budynku dziesiątego sierpnia i zmarła – powiedziała z wahaniem pielęgniarka.
– Jak miała na imię?
– Feng Xuejuan.
Xing Conglian szybko wyciągnął komórkę.
Wang Chao, który właśnie wrócił na komisariat, odwrócił się i rzucił się w stronę szpitala, kiedy otrzymał telefon.
Sprawa została rozstrzygnięta jeszcze przed przybyciem szefa ochrony.
Jego mina ukazała smutek, gdy usłyszał, że policja chce obejrzeć nagranie Feng Xuejuan z dziesiątego sierpnia.
Liczba pacjentów w szpitalu już zdążyła dramatycznie się zmniejszyć z powodu sprawy ze zwłokami. Jeśli seryjny zabójca był powiązany ze szpitalem, ich reputacja byłaby zrujnowana.
Jednak twarda postawa Xing Congliana nie pozostawiła mu wyboru, jak tylko poprowadzić ich do pokoju z nagraniami.
***
CZYTASZ
[BL] Psychologia kryminalistyczna
Mystery / ThrillerLin Chen to człowiek o wielu tajemnicach. Niezwykle błyskotliwy absolwent psychologii, który ukończył jeden z najlepszych uniwersytetów. Jak w takim razie skończył jako tymczasowy opiekun akademika w szkole podstawowej? Jak się tu dostał i jak zdoby...