Para

30 3 0
                                    

Şarkı: meghan trainor - no (biraz uyumsuz ama olsun)

İdilim dilinden:

Para,para gerçekten bizim için herşeymiydi;hayır kesinlikle hayır ama babam için,onun için kesnlikle herşeydi.Tamam çok zengin bir aile değiliz ama öyle çok fakirde değildik ama babama sorsanız yerlerde sürünüyoruz.

Sabah her zamanki gibi yataktan kalkmamak için direniyordum sabahın 6 sında okulmu olur!Başarılı bir öğrenciydim ama sevmediğim şeylerin bi kaçı arasında kesinlikle erken kalkmak vardı.

Annem her zamanki gibi kapı çalma adetini unutarak odaya güm diye daldı "kız sen hala yatakta mısın kalk hadi" annem çok iyi bı insandır onu babam sinirlendirir eğer saçlarımı öperek kaldırmasının bir sebebi varsa o da az önce babamla kavga etmesidir. Annemi dikkate almıyarak tam arkamı dönecektimki annem yorganı üstümden çekti "off anne ne yapıyorsun yaa" üstüme gelen soğuk hava ile söylenmeye başladım "anneye of deme taş olursun"
Yatakta yatma çabamı sürdürmeye çalışırken aşadan gelen sesle ilkildim "Züleyha hala kalkmadımı şu kız!" Annem gözlerini devirerek "kızım kalk hadi lütfen" annemin acısına dayanamayıp yataktan kalktım, annem bana sarılıp "Ecem gitti bile baban sana çok kızacak " Ecem benim ikiz kardeşim di kimse bizi ayırt edemiyordu, en azından dış görünüşümüzle o benden bir az daha düşük kapasiteli bir okula gidiyordu ve kesinlikle davranış olarak kesinlikle birbirimizden farklı idik babam sürekli onu benle kıyaslıyordu ama beni kötülemeyide ihmal etmiyordu "abim peki " abim çok kıskançtı beni uyandırmamasına şaşırdım açıkçası "batuda gitti kardeşinle beraber o bıraktı okula kardeşini seni nasıl almadı şaşırdım" bende şaşırmıştım "hmm" annem anlımdan öpüp odadan çıktı.

Onun ardından bende hemen odamdan çıkıp banyoya gittim,suyu açıp elime doldurdum suyu yüzüme çarpıp musluğu kapattım, saçımı dağnık bir at kuyruğu yapıp banyodan çıkıp mutfağa geçtim.Babam her zamanki gibi mutfakta oturmuş gazetesinde okuyordu,hadi ben okula gidiyorum siz niye sabahın köründe kalkıyorsunuz daha güneşin g si yok havada. Babam gazeteyi masanın üstüne ataıp bana baktı"ooo İdil hanım uyanmış günaydınlar" babamı sade ve yapmacık bir gülümseme ile günaydın diyip masaya oturdum. Annem babamın ve benim önüme omlet koyduktan sonra kendide oturdu"reşat al şu gazeteyi şurdan" babam anneme göz devirip omletini didiklemeye başladı. Annemin sabır dilenişleri arasında omletimi bitirip ayağı kalktım sandalyeyi yerine çekip annemin yanağına küçük bir öpücük kondurdum "ellerine sağlık annecim"babam annemi öpüp onu öpmememe göz devirirken annem bana cevap verdi "afiyet olsun kızım hadi git hazırlan geç kalıcaksın" anneme gülümseyip tam arkamı dönmüşken babamın homurdanmasını duyup tekrar ona döndüm yüzümü "şuna bak biz kızı o kadar para verip boğaz içi hukuka yolluyoruz kız zahmet edip zamanında yetişemiyor abinle karseşin gitti bile" aslında babam o okula para ödemiyor ben %100 bursu olduğum için bursumun hepsi oraya gidiyor ve bir gelir kaynağı olmuyor, babamda buna kızıyor. Babamın masaya yumruğunu vurmasıyla yerimden zıpaldım "KIZIM SEN BİZİM GELECEĞİMİZZSİN KENDİNE GEL" Gözlerimin dolduğunu fark eden annem babamın kolunu cimcikledi.Her zamanki gibi babamın tek derdi para idi.

Odama gidip kapıyı çarparak kapatım derin bir nefes aldıktan sonra üstümü değiştirdim ,bu gün sade bir bluz ve kargo bir pantolon giydim, buluzüm mordu ve üztünde minik kelebekler vardı. Makyaj masama oturdum okulda makyaj serbestti ama ben zaten makyaj yapmayı pek sevmiyorum,Şaka şaka aslında seviyorum ama babam biraz karşı olduğu için...
Göz altlarıma kapatıcı ve pudra sürdüm,burun ucuma ve elmacık kemiklerini az birşey allık sürüp yüzüme renk kattım, kirpiklerimi belli etmek için maskara sürüp dudaklarıma renk veren hafif bir nemlendirici uygulayıp makyajımı tamamladım.

Saçımı yapmak için banyoya geçtim,aynanın karşısına gidip; dağnık at kuyruğumu açıp saçlarıma baktım elime bir tarak aldım ve zorlayarak saçlarıma geçirdim.Uzun saçlarımı tarken ilk defa zorlanıyordum,saçlarımı tarayıp yaşil kıskaçlı büyük bir tokayla topladım,bu toka en sevdiğim tokalardan idi.

saçımı yapıp odama tekrar uğradım üstüme baharlık ince montumu giyidim ve tek kolumdan çantamı sırtıma taktım ve odamdan acele ile çıktım; evin dış kapısına yöneldim kapıyı açtım tam dışarı çıkacakken annem yanıma geldi "he kuzum gidiyommu." Bana sarıldı ve anlımdan öptü "hadi kuzum Allah zihin acikliği versin" anneme tebbesüm edip çıktım kapı arkamdan kapandı.

Kulaklımı taktım, kulaklığımdaki Ahmet kayanın şarkısıyla yürümeye başladım.Normalde can ile gidiyordum ama onu terk ettiğimden beri onunla konuşmuyorum,biraz değişik biriydi ve artık beni rahatsız etmeye başlamıştı ben artık dayanamamıştım.

Okula vardığımda kapıda Doğayı gördüm,Doğaya doğru koştum ve ona sımsıkı sarıldım"a sırtım sırtım sırtım İDİL SIRTIM" Doğanın sırtı ameliyatlıydı ve ben bunu unutmuştum hızlıca kollarımı çektim " özürdilerim" Doğa bana hafif ters bir bakış atıp gülümsedi "birşey olmaz inşallah gel hadi" bu sefer ben ters bir bakış attım "Doğa inşallahına tüküriyim immi" Doğanın kahkahaları eşliğinde okula girdik

~okuldan sonra~

"Ay pskoloji dersinden illallah" neden sevmiyorki dersi bence çok iyi bir ders ama hoca fazla ödev veriyor "dimi ya 42 sayfa nedir birde yan ders olacak sözde" Doğa ile söylene söylene okuldan çıktık, kapıya vardığımızda Doğa bana sarıldı "yarın görüşürüzz"
"Görüşür-"gelen araba sesi ile irkildik abimin arabası doğa bana el salladı " eve gelince banada anlat"ona sadece gülümsemekle yetindim ve arabaya doğru yürüdüm, arabanın camı açıldı sürücü koltuğunda abim yanındada Ecem vardı "atla arabaya" abimin yüz ifadesinde bir gariplik vardı "bir sorunmu var"abim bana dondü "babamın sana söyleyecek önemli şeyleri varmış ne olduğunu bilmiyorum"bu sefer Ecem yanıtlamıştı beni. Arabanın arka koltuğuna oturdum ve camı izlemeye başladım

~evde~

Eve vardığımda babam koltukta oturuyordu ve gözlerinin içi gülüyordü, annemin ise gözler kıpkırmızı olmuştu ağlamıştı gerildim ve koltuğa oturup babamın konuşmasını bekledim, abim yanıma ecemde abimin yanına oturmuştu. Babam konuşmaya başladı "hayatımda aldığım en önemli kararı sizlerle paylaşmak istiyorum"abim gerildiğimi anlamıştı,kulağıma fısıldadı babamın anlamayacağı şekilde "cinsiyet değiştirecek galiba "beni rahatlatmaya çalışıyordu ama benim parmak uçlarım karıncalanmaya başlamıştı bile. Babam konuşmaya devam etti "İdil kızım bu karar en çok seni etkiliyor" babam elini yanındaki poşete attı ve yüklü bir miktar para attı ortaya burda en az 6 bin vardı annem babamın elini tuttu "yapma bey " babam anneme kızdı " parayı aldık bile züleyha" babam tekrar bana döndü "kızım bu bara senin git alışverişini yap elbise al kendine ama şöyle sade ve şık olsun bardakları falan annen aldı" anlamaz gözlerle babama bakıyorduk abim ve ecemle beraber babam tekrar dudaklarını araladı " artık okulu bırakıyorsun güzel kızım" hepimizin gözleri fal taşı gibi açıldı avukatlığı bırakamazdım olmaz hayır ben bunu 7 yaşımdan beri istiyordum şimdi bu kadar güzel yere gelmişken neden b8rakıyordum ki.? Gözlerim doldu " n-neden baba sen demezmiydin sen bizim hayat güvencemizsin diye n nasıl para kazanırız sonra sen istemiyormuydun para" babam göz devirdi"artık gerek kalmadı güzel kızım bir anlaşma yaptım ve artık kimsenin çalışmasına gerek yok" babam sırıtırken ben hala ne olduğunu anlamamıştım ama abim anlamış olacak ki kalktı ve odasına gitti Ecem ne olduğunu sormak için abimin peşinden gitti ,babam ikisinede aldırış etmeden bana döndü "git alışveriş yap hazırlan kızım yarın seni istemeye geliyorlar" duyduğum cümle kanımı döndürürken olduğüm yerde kala kaldım itraz etmek için dudaklarımı araladım lakin sesim çıkaramadım babam yerinden kalktı "istersen ecemle birlikte git" ve mutfağa gitti ben ise ayağı kalkıp odama gittim kapıyı kapatıp kilitledim ve sırtımı kapıya yaslayıp yere çöktüm, gözümden bir yaş akıp çenemden yere düştü ben ise o sırada sadece ne yapacağımı düsünmekle meşkuldüm bu olmamalıydı

~bölüm sonu~

Evet ilk bölümü nasıl buldunuz biraz ani oldu ama olsun oylamalarınızı ve yorumlarınızı bekliyorum bu bölümde "mahkum" dizisinden küçük bir alıntı yaptım sonraki bölümde görüşürüz sevgili okurlarım mmmuuahhh

Biraz kısa oldu ama kusura bakmayinn~

Kader bağıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin