Robbie:
"Uhm ja hoor" zegt Raoul en kijkt me aan. Ik knik. "Hij is gisteravond verkracht door zn vader en toen naar hier gelopen. T 's nachts belde hij me dat hij voor de deur stond" zeg ik. Koen en Milo kijken medelevend naar de jongen op mn schoot. "Robbie wil je alsjeblieft goed voor hem zorgen" smeekt Koen. Ik knik. "Dat sowieso, ik laat hem niet meer los" zeg ik. Milo zeg niks en kijkt nog steeds naar Matthy. "Miel is er iets" vraag ik. "Nou ik besef me nu dat Koen en ik hem in t begin zo erg hebben pesten en eigenlijk nooit wisten waarom hij hier was" zegt hij en er rolt een traan. Ik wenk hem naar me toe. Hij staat op en komt naast me zitten. Ik neem hem in mn armen en knuffel hem. Koen komt er ook bij. "T is niet erg he Miel t is goed tussen jullie alleen is hij nu eventjes iets kwetsbaarder maar daar komt hij wel overheen als we hem zn tijd geven" zeg ik. Ze knikken en we merken allemaal dat Matthy wakker word. Koen en Milo gaan weer terugzitten en laten Matthy en mij eventjes ons gangetje gaan. Hij opent zn ogen en staat op. Ik volg hem met mn ogen tot ik hem naar boven zie lopen. Ik kijk Lieke verwachtingsvol aan of ik naar boven mag. Ze knikt en ik loop naar boven. Daar aangekomen ligt Matthy op t bed aan mijn kant. "Hey lief" zeg ik zacht. Antwoord krijg ik alleen niet. Ik ga op t bed zitten. "Lief t is oke als je pijn hebt dat snappen we allemaal" zeg ik. Hij draait zn hoofd naar me toe. De tranen lopen alweer over zn wangen. "Kom hier liefje" zeg ik en open mn armen. Hij legt zn hoofd op mn schoot en drukt zn gezicht tegen mn buik aan. "Alles is goed liefje. Je mag huilen dat is niet erg" zeg ik en laat hem rustig uithuilen. "Robbie als ik nou gewoon met jou mee was gegaan was dit niet gebeurd" snikt hij. "Hey dat is niet erg he, je dacht dat hij veranderd was maar dat was niet zo" zeg ik. Hij knikt klein. "En als je nu eventjes tijd nodig hebt en wat meer bij mij of een van de andere wilt zitten ofzo mag dat he. We snappen je allemaal en willen je allemaal helpen" zeg ik. Weer knikt hij. "Is Raoul niet boos" hoor ik zacht. "Tuurlijk niet liefje. Die wilt t beste voor je en is super bezorgd om je" zeg ik. Weer knikt hij. "Robbie ik hou van je" zegt hij. "Ik ook van jou schat" zeg ik en trek hem op mn schoot. Hij kijkt me aan. Voorzichtig veeg ik zn tranen weg. "Je bent hier veilig he liefje papa kan jou hier niks doen" zeg ik. Hij knikt en laat zich aan me over. "Zullen we samen een film kijken" vraag ik. Hij knikt. "Wat wil je kijken lief" vraag ik. Hij kijkt naar de klok. "Robbie Feyenoord is dalijk op tv. Wil je dat met me kijken" vraagt hij en kijkt me aan. "Oh nee toch niet die club he" zeg ik. "Owh oke dan vraag ik Milo wel" zegt hij en wilt opstaan. Ik druk hem tegen me op. "Was maar een grapje als jij dat wilt kijken met mij doen we dat toch" zeg ik. Hij knikt en gaat tussen mn benen zitten. Ik zet de tv aan op ESPN NL. "Liefje als je je trui eventjes uitdoet dan kan ik je ook een beetje kriebelen" zeg ik. Hij knikt en doet zn handen in de lucht. Ik trek zn trui uit en leg hem naast ons neer. Voorzichtig maak ik figuurtjes over zn over. Via zn schouders naar zn borst. Hij laat zich tegen me aanvallen en kijkt rustig naar de tv. "Mag ik- owh nee laat maar" zegt Koen. "Wat is er maatje" vraag ik. "Of ik jullie tv kan lenen om feyenoord te kijken Miel heeft beneden de tv genakt" zegt hij. Ik tik naast me op t bed. Hij komt ernaast zitten en kijkt naar de tv. "Sinds wanneer kijk jij feyenoord" vraagt hij verbaasd. "Ik niet Matthy wou dat met me kijken" zeg ik. Hij knikt en haalt zn hand door t haar van Matthy, waardoor t alle kanten op zit. "Hmh" zegt Matthy. "Ben jij voor feyenoord" vraagt Koen. Matthy knikt en kijkt rustig verder naar de tv. "Kun je mij ook zo rustig maken of niet" lacht Koen. "Doe nou rustig, hij is nu rustig en nee ik doe t alleen bij Matthy. Jou kinderpostuur hoef ik niet aan te raken" zeg ik. Koen kijkt me boos aan, waardoor ik dat ook doe. Hij glinlacht en kijkt nu eindelijk ook rustig naar de tv. Halverwege de eerste helft doe ik Matthy zn broek iets omlaag. Hij schiet omhoog. "Rustig aan liefje ik doe niks als je t niet wilt" zeg ik en streel over zn liezen. Hij knikt en ontspant weer. "Robbie dat is lekker" zegt hij. Ik knik en doe zn broek uit. "Hallo doe dat als ik er niet ben" zegt Koen. Ik kijk hem moordend aan en knik naar Matthy die helemaal ontspannen tegen me aanligt. Hij knikt en kijkt weer verder. Als de pauze begint ligt Matthy op t randje van slapen. "Is t lekker liefje" vraag ik. Hij knikt klein. Zachtjes ga ik door. Als de 2e helft begint ligt hij in coma. "Mag ik nu" vraagt Koen. Ik schud mn hoofd en ga weer naar Matthy zn buik en borst. Ik sluit ook even mn ogen en val niet veel later ook inslaap.
956 woorden
JE LEEST
maatje tuurlijk ben je hier veilig
FanfictionMatthy, zeer beschadigde jongen. Is samen met Lieke en Raoul mee gegaan. Ze zouden hem wel een veilig onderdak kunnen geven, maar vind hij dit fijn. Kan hij wennen aan zn nieuwe huisgenoten of vind hij ze maar niks