deel 23

277 18 17
                                    

7 juli 2022

Robbie:

Ik zit samen met Lieke naast t bed van Matthy. Lieke heeft me uit school gehaald en toen zijn we naar hier gegaan. Eigenlijk ben ik iedere dag hoer geweest behalve de dag dat hij weer chemo kreeg. "Liek weet je hoelang hij nog heeft" vraag ik als ik hem vredig zie liggen. Ze schud haar hoofd en kijkt weer naar Matthy. "Mag ik echt niet bij hem liggen" vraag ik. Lieke schud haar hoofd. Ik zucht en kijk naar hoe hij langzaam bijkomt.

Matthy:

Langzaam word ik wakker. Ik voel me slecht, maar dan ook echt heel slecht. Misschien is dit wel een laatste dag van mij. Als ik effectief wakker ben, zie ik Lieke. "Hey maatje" zegt Lieke. "Liefje" hoor ik. Ik draai mn hoofd verder en kijk in de ogen van Robbie. "Ik zal altijd van je blijven houden he" zegt hij. Ik knik klein en sluit mn ogen weer. Ik ben kapot. Mentaal en fysiek. Dit doet niet niks met je. "Liefje, moet ik de dokter halen" hoor ik Robbie vragen. Ik knik en grijp naar een hand, waar ik in knijp. "Auw schatje kijk een beetje uit" hoor ik. Ik knik klein en hoor de deur opengaan. "Matthy, maatje kun je je ogen even opendoen" hoor ik de stem van Stefan. Ik open mn ogen en zie Stefan boven me hangen. "Gaat ie" vraagt hij. Ik schud zacht mn hoofd en knijp Rob zn hand samen. "Matthy ik denk dat dit een van je laatste dagen zijn, want t ziet er niet zo goed uit" hoor ik opeens. Ik knik en sluit mn ogen weer. "Stefan mag ik vannacht bij hem blijven" hoor ik Robbie. Verder hoor ik niet meer, want ik ben al inslaap gevallen.

Robbie:

Ik leg me in t bed, wat Stefan hier voor me heeft gezet. Matthy slaapt nog, dus nu weet ik dat ik ook veilig kan slapen. Ik sta nog even op en loop naar Matthy. "Weltrusten schat. Ik hou van je en zal altijd aan je blijven denken" zeg ik en druk mn lippen op zn voorhoofd. Ik leg me weer terug in bed en sluit mn ogen. Al snel val ik in een vredige slaap.

Matthy:

Ik word wakker met pijn en geen lucht. T is 2 uur 's nachts, maar ik voel me niet goed. Ik denk dat dit t was. Toch wil ik iets achterlaten voor Robbie. Ik pak een briefje en een pen en begin met schrijven. Als ik na eventjes klaar ben leg ik het weg en ga ik liggen. Ik voel hoe mn adem afloopt en ik mn oogleden zwaar voel worden. Dit was t.

---

Lieve, Lieke, Robbie, Milo, Koen, Julia en af en toe ook Raoul.

Ik hou echt super veel van jullie, maar t is gekomen. Ik voel t. Ik voor jullie gestreden, maar iedere dag ging t slechter. Tot nu.
Dit is t laatst wat jullie van me horen.
Maar alsjeblieft ik houd me sterk en dat doen jullie ook. Ook zonder mij.

Nog even voor Robbie.
Ik hou van je zielsveel. Wat ben ik blij dat ik je heb leren kennen. Je was altijd zo zorgzaam voor me en wilt altijd t beste voor me. Als ik t bed uit kon had ik je nog geknuffeld, maar dat lukte me niet.
Robbie alsjeblieft houd je sterk en vraag anders de steun van Liek. Je komt er wel.

Ik hou echt van jullie en ben jullie dankbaar voor wat jullie hebben gedaan voor mij. En Raoul, van jou hou ik ook hoor.

Xx Matthy

---

599 woorden

maatje tuurlijk ben je hier veiligWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu