- Myślisz, że to dobry pomysł? - zaniepokoiłam się.
- Najlepszy - dostrzegłam jej uśmiech w lustrze.
Przeczesałam jeszcze raz jej długie jasne włosy.
- Może lepiej, jak twoja mama to zrobi? Ona jest fryzjerką.
- Nie zgodziła się. Dlatego ty to zrobisz.
Wzięłam pasmo i przyłożyłam ostrza.
Ciach. Nie było już odwrotu. Pukiel został w mojej dłoni. Spojrzałam na odbicie Emili, uśmiech szerzył się na jej okrągłej twarzy.
Kolejne pasmo i kolejne, jeszcze jedno. Ostatnie włosy spadły.
- Zajebiste - stwierdziła, gładząc swoje o trzydzieści centymetrów krótsze włosy.
Były krzywe. Każde pasmo innej długości. Miałam już coś powiedzieć, ale uprzedził mnie głos mamy z parteru.
- Lana, where are the scissors?
Spojrzałam na narzędzie w mojej dłoni. Podniosłam głowę a ta stała już przede mną. Jej wzrok skupił się na Emili i jej już krótkich włosach.
- Lana, what have you done?!
Wbiłam wzrok w kafelki na podłodze.
- Emila chciała, abym jej pomogła.
- Pomogła? Looks more like you went all out on her.
Dopiero wtedy się skapnęłam, że mówi po angielsku. Zapomniałam o angielskich dniach.
- And in English, please - dodała.
- Emila wanted short hair, but her mom disagreed, so she asked me to cut it.
Emila patrzyła to na mnie to na mamę, próbując zrozumieć, o czym mówimy.
- Czemu mówicie po angielsku?
- Angielskie dni - odpowiedziałam.
- To znaczy?
- W piątki i weekendy w domu mówimy tylko angielsku.
Spojrzałam na mamę. Dalej przyglądała się włosom.
- Dobra, siadaj, poprawię ci to zaraz.
- Bardzo dobrze mówi pani po angielsku.
Emila usiadła na taborecie, a ja podałam nożyczki mamie.
- Bo jestem z Anglii - uśmiechnęła się.
- Może mnie pani nauczyć? Ze szkoły nic nie rozumiem, a rodzice słabo umieją.
Początkowo wyglądała na zaskoczoną tym pytaniem, ale zaraz ten szok zmył się jej z twarzy.
- Tak, oczywiście.
- Zawsze chciałam podróżować, ale jest nas za dużo i też nie umiem angielskiego.
CZYTASZ
Ma (nie) zdrada
RandomPrzeklęte wybory, alkohol i powracające wspomnienia z dzieciństwa - witaj w świecie Lany. Po tajemniczej imprezie traci pamięć, a jej odprowadzający kryje więcej sekretów, niż by się wydawało. Z każdym kolejnym przypadkowym zetknięciem, ich światy c...