9.BÖLÜM

20 1 0
                                    

"Öyle bir hayat yaşadım ki
Cenneti de gördüm cehennemi de
Öyle bir aşk yaşadım ki
Tutkuyu da gördüm pes etmeyi de
Bazıları seyrederken hayatı en önden
Kendime bir sahne buldum oynadım
Öyle bir rol vermişler ki
Okudum okudum anlamadım
Kendi kendime konuştum bazen evimde
Hem kızdım hem güldüm halime
Sonra dedim ki "söz ver kendine"
Denizleri seviyorsan, dalgaları da seveceksin
Sevilmek istiyorsan, önce sevmeyi bileceksin
Uçmayı seviyorsan, düşmeyi de bileceksin
Korkarak yaşıyorsan, yalnızca hayatı seyredersin
Öyle bir hayat yaşadım ki, son yolculukları erken tanıdım
Öyle çok değerliymiş ki zaman
Hep acele etmem bundan,

Anladım...
                                            Nietzsche "
*****

Arya'dan:

   Dün gece ki konuşmadan sonra şimdi Seçkin hocanın odasına gidiyordum. Dünkü itirafından sonra çok düşündüm. Seçkin hoca ve bizim sınıftan birine aşık olması garipti.

    Sınıfta yedi kız vardı. Begüm, sınıfın en konuşkan insandı. 1.64 boyunda ve güzel kızdı ama salaktı. Bence o değildi. Ayşenur, ben ve Sueda güzel değildik. Buse, Betül veya Nisa'dan birini seviyordu.

   Odasının önünde derin bir nefes aldım. Kapıyı çaldım. Ses gelmedi. Kapıyı açmaya çalışınca kilitli olduğunu fark ettim.  Telefonu çıkarıp üniversitenin sayfasına girdim. Ders programına baktım. Dersi yoktu.

   Sonra elim aramaya gitti. Kendimi cesaretlendirip tuşa bastım. Çok geçmeden sesini duydum. "Arya?" Gergince kıpırdadım. "Merhaba hocam. Ben odanıza gelmiştim ama yoksunuz."

    "Eksi birde ki laboratuvardayım. Buraya gelebilirsin." Asansöre doğru yürüdüm. "Tamam hocam. Geliyorum." Telefonu kapattım. Asansöre bindim. Asansörden inerek organik kimya laboratuvarına ilerledim.

   Çeker ocağın önünde duruyordu. Laboratuvar önlüğü ve gözlüğü takmıştı. Yanında Betül hoca vardı. Kapıyı çaldım. "Hocam."

   Bana döndü. Sonra Betül hocaya döndü. "Devam eder misin?" Betül hocanın onaylaması ile yanıma geldi. "Hoşgeldin Arya."

   "Hoşbuldum. Ben kabı almaya gelmiştim." Dedim gergince. "Odamda kaldı. Şu an bir deney üzerinde çalışıyorum. Biraz bekleyebilir misin?"

   "Tabi hocam." Geri deneye döndü. "Çok yaklaşma gözlüğün yok." Sessizce uzak köşeye oturdum. İkisini izlemeye başladım. Deneyi daha çok Seçkin hoca yapıyordu. Betül hoca getir götürünü yapıyordu.

   Sıkılarak telefonumu çıkardım. Instagrama girip gezmeye başladım. Çok geçmeden bir kırılma sesi geldi. Seçkin Hocaya baktım. Tüp patlamıştı. Neyse ki çeker ocağın içindeydi. Seçkin hocaya bir şey olmamıştı ama sınırlı gözüküyordu.

   Kısa bir sessizlik oluştu. Sonra gözlüğü ve önlüğü çıkardı. "Gidelim Arya." Sesinde gerginlik vardı. Hemen ayağa kalktım.

   Seçkin hoca laboratuvardan çıkarken bende arkasından takip ettim. Asansöre bindik. "Hocam iyi misiniz?" Derin bir nefes aldı. "İki hafta onun için uğraştım ve gözümün önünde patladı. Ne kadar iyi olabilirsem artık."

   Asansörden çıkıp odasına ilerledik. Odasına girdik. "Otur." Sessizce oturdum. Çantasını açıp kabı çıkardı. Kabı masaya koydu. "Beni boşverde sen nasılsın?"

  "İyiyim hocam. Okul ve ev arasında gidip geliyorum." Sandalyeye oturdu. "Buralı mıydın? Yoksa kiralık ev mi tuttun?"

   "Kiralık ev tuttum. İki kız arkadaşım daha var. Beraber yaşıyoruz. Bizim sınıftan Nisa ve Buse ile." Başını salladı. "Anladım. Kıran ne kadar peki? Sana ne kadar düşüyor?"

  "Aylık iki bin TL hocam." Açıkça kendimi sorgudaymış gibi hissettim bir an. "Anladım. Bir ihtiyacın falan olursa söylemekten çekinme. Olur mu?'

   "Tabi hocam." Dedim kibarca. Tabi ki öyle bir şey yapacak mıydım HAYIR. Gülümsedi. Büyük ihtimalle yapmayacağımı o da anlamıştı.

   "Dün ki olayı sormamana şaşırdım." Konuyu açması ile şaşırdım. "Özel hayatınız hocam. Beni ilgilendirmez."

  "Kim olduğunu merak etmiyor musun?" Israr etmesine şaşırdım. "Merak ediyorum. Hatta birkaç tahminim var."

   "Öyle mi? Tahminini duymak isterim." Gülümseyerek bana bakıyordu. "Nisa, Buse veya Betül." Gülümsemesi soldu.

   "Sana bunu düşündüren ne?" Ellerimle oynadım. "Onlar güzel ve akıllılar. Size daha uygunlar." Birkaç saniye masaya baktı. "Sence ben nasıl biriyim? Gerçek düşüncelerini söyler misin?"

   "Siz biraz katısınız. Yani bu iyi bir şey. Belli bir sınırlarınız var ve o sınırı aşmıyorsunuz. Sonra düzenlisiniz. Temizsiniz. Bilmiyorum açıkçası iyi bir insansınız yani."

   "Peki ben sevilmeyecek bir insan mıyım?" Bir süre durdum. Kimi seviyordu ve bu hoca bana niye bunu soruyordu? "Estağfurullah hocam. Sevilmeyecek biri değilsiniz."
 
   "O zaman beni neden sevmiyorsun küçük hanım?"
****

Opppsss

Naber?

Yazım dilim zayıf ama ben zaten öylesine yazıyorum.

Neyse naber?

İyi okumalar.
 


AMORE MİO/ DADDY İSSUESHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin