Prima zi de scoala

104 10 5
                                    

Am ajuns in Bucuresti.
Mama primise "de la serviciu" o casa frumoasa. Avea curte, garaj, doua etaje, doua dormitoare, unul fiind la etaj, doua bai, debara, bucatarie si o sifragerie. Era... draguta. Am ajuns tarziu deci nu am mai stat sa analizez casa mai atent. M-am dus in camera mea la etaj.
Avea peretii de o culoare mov inchis. Camera era destul de mare. Patul era asezat la vreo trei metri de geam pe partea stanga. In partea dreapta era un birou dragut din lemn de cires. Langa el se afla un dulap incapator cu oglinzi pe usi. In camera se afla si un fotoliu in forma de minge. Covorul era bej cu mov si maro. Era foart...pufos. La geam era un fel de loc pe care te puteai aseza ca o mica canapea si deja presimteam ca o sa-mi petrec multe ore citind acolo. Langa pat aveam un raft de carti si un dulapior. Era o camera confortabila. Mi-am trantit geamantanul langa dulap si am inceput sa-mi indes hainele in el. Peste vreo ora eram instalata in noua camera. Ma simteam ca acasa...mai mult sau mai putin. Am facut un dus rapid, dupa m-am dus la culcare.

A doua zi am petrecut-o alaturi de mama despachetand si acomodandu-ne cu noua locuinta. M-am bucurat sa aud ca urma sa merg la o scoala noua, pana acum mersesem pe sistemul de home schooling din cauza mutatului frecvent, iar faptul ca in sfarsit puteam sa experimentez scoala prin ochii unui adolescent normal ma incanta teribil. Mereu imi placuse sa invat, sa aflu cat mai multe lucruri din toate domeniile posibile . M-am indreptat vesela spre camera mea, asteptand cu nerabdare ziua de maine.

***

-Faye!!! Trezete-te. E prima zi de scoala. Nu poti intarzia.

-mhmm...

-Faye, nu glumesc. Trezirea. Eu trebuie sa plec la serviciu. Ne vedem diseara. Tine minte, de la scoala vii direct acasa ,nu deschizi usa nimanui si nu vorbesti cu nimeni pe strada.-mama era o persoana foarte grijulie, parea mereu in alerta ca si cum in orice secunda ar fi putut sa ne atace cineva. 

- Voi fi bine mama, nu-ti face griji.-ii zambesc linistita incercand-i calmez starea de agitatie. Deja are destule pe cap cu serviciul, nu vreau sa mai fiu si eu un stres in plus. 

Mama se incruntat putin si si-si fereste privirea. Aproba scurt din cap si se indreapta spre usa. Insa inainte sa iasa o aud  murmurand ceva ce semana cu "fac asta ca se te protejez" . Nu stiu ce voia sa spuna sau daca trebuia s-o aud sau nu. In orice caz, am mai lenevit 10 min, e prima zi, si oricat de entuziasmata as fi fost, nimic nu ar fi intrecut dragostea mea pentru somn, nu-i problema daca intarzii 5 minute. 

Dupa un dus de 15 minute mi-am facut parul, l-am ondulat putin, am dat niste rimel la ochi, doar cat sa ii scoata putin in evidenta, fond de ten si gata. Nu-mi place sa ma machiez dar nu-s nici cea mai frumoasa persoana din lume. Am defecte...insa le acopar cat pot de bine, nu ca as avea cu adevarat de cine sa le ascund. Eu eram de fapt singurul meu critic, singura persoana nemultumita de cum arat.  

***
Drumul spre scoala a fost scurt. Nu stau departe, dar l-am lungit cat am putut de mult, imi place sa ma plimb. Pierduta in ganduri, nici nu am observat cand am ajuns la scoala. Curtea era plina de elevi care radeau cu prietenii, sau nou-veniti ca mine care nu si gaseau locul, se fataiau inconfortabil intr-un colt, incercand sa nu iasa in evidenta si sa-si gaseasca prin marea de oameni cativa cu care s-ar fi putut integra. 

Si iata si gasca "popularilor", am citit multe povesti in stilul slice-of-life ca sa stiu la ce sa ma astept, dar nu experimentasem niciodata e viu. In fiecare scoala e cate una. Toti sunt descrisi la fel, plini de ei ,aroganti care au senzatia ca dirijeaza liceul si toti li se supun. Ma intreb daca chiar pot sa imi creez prejudecati bazate strict pe ceea ce pare a fi ideea generala dictata de societate. 

-Buna.- am fost intrerupta din gandurile mele de o fata cu parul blond si varfurile mov. Fata avea niste ochi cenusii-albastrii, mari, care ma studiau curiosi. Nevrand sa fiu nepoliticoasa din prima am raspuns incet si timid, analizandu-i curioasa si totusi precauta trasaturile:

Won't give upWhere stories live. Discover now