SKD | Bab 18

1K 29 0
                                    

Kenapa pula anak dalam kandungannya  terlampau aktif pagi buta ni.Pinggang di urut sedikit baby terlalu aktif menyebabkan sakit  di pinggangnya terasa lenguh.Time-time ni anak mama nak buat Hal ye.

"Anak mama kenapa ni? First time anak mama buat perangai ni".Omel dahlia dengan perutnya.Tangannya terasa tendakan dalam perutnya.

"Kenapa tak tidur lagi?"Serak suara lelaki itu berkata.Mendengar suara Dahlia membuatkan matanya terbuka.

"Saya tak tahu kenapa baby aktif pula pagi ni,Sakit pinggang dibuatnya".Adu dahlia pada megat yang masih lagi terjaga daripada tidurnya .

Bibir merah itu dirapatkan pada perut Dahlia."Anak papa,Kenapa tak tidur lagi?Kesian mama,Sakit mama tau awak buat sian mama.Mama nak tidur pun awak aktif sangat".Katanya sebelum melabuhkan ciuman di perut Dahlia.

Terkaku dibuatnya.Terasa lain macam membuatkan bulu semua menegak

"Dah tidur nanti kalau baby buli awak bagi tahu biar saya ajar dia".Katanya sebelum dia menukar posisi baringannya.

Dahlia menurut.Mata di lelapkan.Akhirnya mereka berdua diulik mimpi















"Macam mana awak dah okay sakit pinggang lagi tak?".Dulang di letakkan atas tilam mereka.

Dahlia menggeleng kepalanya."Awak kenapa susah-susah saya boleh turun bawah lah".Kata dahlia apabila megat melayannya begini.

"Ala awak duduk aje situ biar saya yang buat semua".Balas megat pula

Meow
Meow

"Eh Alex tak sarapan lagi".Terus dia cepat-cepat bangun lalu menunduk di bawah katil.Bekas anak kucing itu di tarik keluar daripada bawah katil.

"Dahlia kan saya dah cakap letak dekat luar!!!".

"Tak nak,Kesian dia duduk sorang-sorang dekat luar tu.Awak jaga dia sekejap saya nak pergi buat susu".Ujarnya sebelum berlalu keluar.

"Ehh,Kenapa pulak saya nak kena jaga dia!!"Laung megat.Dia merenung tajam anak kucing itu.

Pen di cucuk-cucuk di kucing."Mati ke hidup ni?".Omelnya sendiri apabila anak kucing itu menjadi senyap.

"Awak apa buat macam tu sakit lah dia!!!".Marah Dahlia apabila melihat megat menyucuk-nyucuk anaknya.

"Saya nak periksa mati ke hidup".Selamba sahaja dia berkata.

"Banyak lah awak sana saya nak bagi susu".Dia melabuhkan duduknya di tirai katil.Lalu dengan perlahan-lahan anak kucing itu diangkat.

"Hmmm kucing tu dah ambil tempat aku ni".Bisik megat."Tunggu kau aku buang kau nanti"Sambungnya lagi dengan nada jahatnya.














"Lupa saya nak cakap dengan awak.Anak kita dah berapa bulan?".Matanya memandang ibu mengandung tak henti-henti mengunyah manisan.

"Hmm dah 5 bulan"Jawanya mulut masih lagi mengunyah.

"Dah besar dah anak papa"

"Awak tak elok makan manis-manis ni.Tak elok untuk kesihatan awak dan baby".Balasnya lagi.

"Tapi bukan saya yang nak tapi anak awak yang nak".

"Jawab,jawab.Pandai dia menjawab sekarang". Hidung dahlia di cuit lembut.

"Ishh jangan lah orang nak tengok TV lah.Jangan lah tukar!!!".Rengeknya apabila megat menukar siaran tvnya.

"Asyik katun aje,Dekat telefon katun dekat tv katun tak reti bosan ke?".

"Huaaa!!,tukar balik!!!".Rengek dahlia lagi dengan suara yang meninggi.Hujung ekor matanya mengeluarkan air.

"Okay, okay nah ambil remote ni".Terus remote tv dihulurkan.

Dahlia mengambil remote itu dengan kasar sebelum siaran ditukar.Air mata di lap lalu remote di tangan di balik ke lantai.

Prang

Terbelah dua remote tv itu membuatkan megat tercengang."Awak kenapa..."

"Biarlah nanti awak tukar balik siaran saya!".Potongnya dengan nada keriangan.

Hmm dah satu hal nak beli remote tv tu dah lah mahal punya....Terbang lah duit akuu...








"Betul ke awak nak kerja ni?,Saya risau lah mana tahu baby buat hal nanti kan susah".Kata megat sambil memakaikan stoking di kaki Dahlia.Lalu kaki Dahlia disarung heels sedikit bertumit.

Puas dia nasihat dahlia bahaya kalau pakai heels bertumit waktu mengandung.Tapi degil dia memang tahap gaban tak boleh nak buat apa.Terpaksa lah juga nasib baik 3 inci kalau 7 inci memang dia bakar heels tu.Tak kisahlah harga mahal sekali pun dia tak kisah.

Maklumlah perut dah memboyot susah nak tunduk.Jadi megat yang perlu menjadi mangsanya.

"Tak apa lah saya okay".Gembira dia menjawab.Dirinya seperti tuan Puteri dan megat seorang putera raja.

"Betul ek?Nak pergi ni?".Soalnya ragu-ragu.Mana tak risaunya perut dah buncit ke depan pun masih nak kerja

"Ye ye awak,Awak nanti kan balik nanti.Kiteee beli satee nak takkk".Suaranya memujuk.

"Tak nak awak beli lah sendiri".Saja dia ingin menyakat nak buyung ni pagi pagi.

Dahlia terus mempalingkan mukanya.Bibirnya di muncungkan kedepan.Tangnnya pula berlipat pada dada.

"Dah lah awak mengajuk macam itik tua tak comel".Sakat megat lagi.

Dahlia yang berura-ura ingin menangis terus megat pujuk mak mengandung itu.Kalau tak naya seribu tahun dik.

"Hmm ye lah.Dah jom".Tangan Dahlia di pimpin keluar ke rumah.Haih dah tua pun nak manja macam budak kecil...





















"Assalammualaikum lama ke papa dah sampai?"Sapa megat sebelum pintu biliknya ditutup.

"Waalaikumsalam tak lah papa baru sampai".Tangannya di salam oleh megat.Membuatkan  dia tersenyum kecil.

"Kenapa papa muram aje megat tengok?".Soalnya dengan prihatin.Nampak sangat wajah muram yeng terpancar.

"Tak lah,Papa cuma rindu nak jumpa anak papa.Kalau ikutkan hari ni hari jadi dia".

"Papa tak try cari dia ke?".

"Dah.Puas papa cari tapi tak ada".Mana lah perginya anaknya..

"Siapa nama anak papa?".Tanyanya mana tahu dia boleh tolong cari ke.

"Nur Alisa Dahlia".Balas Dato roslan.Gembira kalau jumpa anaknya. Tapi itu hanyalah sebuah mimpi.

Prang

Mereka berdua terus tertoleh pada bunyi itu.Dadanya naik turun dengan pantas.Pernafasnya turun sama.Berair matanya memandang Dato roslan.

Megat terus mendapatkan isterinya seperti sesak nafas.Tubuh yang hampir jatuh itu sempat ditahan oleh megat.

"Awak okay tak ni?".Risau melihat keadaan isterinya.Lama mereka berkahwin dia tak pernah keadaan dahlia macam ni.

"A...ayah".Lemah suara itu berkata.Lelaki yang selama ni dia cari sudah pun muncul di depannya sekarang.Perkataan itu dapat didengari oleh mereka berdua.

Awak ikut saya bernafas."Calm down follow me.Take a breath and Exhale".Ajar megat supaya nafas dahlia kembali teratur.

Dahlia mula  mencengkam lengan sasa megat dengan kuat.Tangan kanannya pula mencengkam didadanya yang turut merasakan kesakitan.

"Megat bawa Dahlia ke hospital".Suruh Dato roslan dengan cemas .Megat mengangguk lalu tubuh dahlia didukung bawa keluar daripada officenya.

Pandangan pekerja-pekerjanya tidak dihiraukan.Walaupun ada yang ternganga mulut namun megat meneruskan jalanya dibelakang pula di ikuti oleh Dato roslan.

Seindah Kasih Dahlia | OGWhere stories live. Discover now