01

326 15 11
                                    

"love truly did something magical, huh?"

๋࣭ ⭑⚝

๋࣭ ⭑⚝

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

๋࣭ ⭑⚝

━━━━━━━━

pukul- 6petang. damn what a great time to wakeup. jokes. nampaknya kata kata aku kelmarin tuhan benar benar tunaikan ya.

aku sakit perut. ditambah dengan sakit senggugut di pinggang. sumpah aku benar benar sakit sekarang ini.

Toktoktok!

ketukan pintu bertalu talu itu membuatkan aku tersentak. aku bangun lalu towel aku capai dan aku letakkan atas kepala. cukup untuk tutup rambut aku. perlahan-lahan aku membuka pintu dan terpampanglah wajah yang taklain tak bukan abang aku.

"Kahar dah taktau berapa kali Kahar ulang alik bilik Ratna ketuk pintu nak kejutkan Ratna. Dari pukul 3 sampai sekarang ni Kahar ketuk baru Ratna bukak ye ?" wajah Kahar agak bengis dan aku tahu dia kini sedang marah. risau kan aku sebab tak bukak pintu bila dia datang barangkali.

"Ratna period. Ratna tidur." ringkas sahaja jawapan aku namun berjaya membuat airmuka nya berubah.

"haih. kenapa tak bagitahu Kahar? Kahar risau Ratna tak datang sekolah. Kahar call, text Ratna tak balas tak jawab."

Kahar menggosok perlahan kepala aku. matanya memancarkan kerisauan.

"sakit. penat dan taklarat." tutur ku perlahan.

"haih dia ni. dah sakit tu sakit jela. janganlah nak pura pura kuat." Kahar menarik tangan aku untuk masuk ke dalam bilik dan aku hanya akur mengikutinya. Kahar mula membancuhkan air buat aku.

"macamlah taktahu Ratna pura pura kuat tu ikut perangai siapa."

sindir ku kepadanya membuatkan dia tertawa kecil. aku tahu Kahar sedar yang adiknya ini memang ikut perangai dia. bila sakit susah nak cakap susah nak merengek, lepas itu akan pura pura seolah olah kuat untuk tahan sakit.

"tahu je. kita share rahim yang sama, takkanla Kahar taktau perangai adik Kahar ni macam mana kan?"

aku tersenyum seketika mendengarkan ayat itu.

"Kahar pernah dengar tak orang kata rasa macam taik?" terbit kerutan di dahi Kahar mendengarkan ayat aku. air coklat panas diserahkan kepada aku terlebih dahulu sebelum dia bergerak untuk menutup pintu bilik aku.

"pernah je. kenapa? Ratna rasa exhausted ke?" soalnya dan aku balas dengan anggukkan. tangan Kahar naik mengusap tepi kepala aku.

"ya, tapi tak apalah. yang penting Ratna betul betul dapat escape dari bertugas dengan Naim dan Amir untuk sambut budak Form 4 baru. and I bet Ayam mengamuk bila dia tahu Ratna tak hadir ke sekolah harini."

jiwa; p.high councilWhere stories live. Discover now