06

178 11 5
                                    

"sorry Ratna, but I do it all because i love you."

๋࣭ ⭑⚝

๋࣭ ⭑⚝

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

๋࣭ ⭑⚝

━━━━━━━━

Third Person Pov

"kau- ni kan Ayam... charger kau takmasuk je pun. gelabah macam beruk." marah Ratna kepada Ayam yang hanya menyengih.

"hehe sorrylah. dahla Fakhri tak ada phone, kalau phone aku pun mati kan naya kami."

Fakhri yang mendengarkan ayat Ayam itu hanya memandang ke arah dua rakan baik itu sekilas sebelum dia kembali membiarkan pancainderanya meneroka kawasan di bilik khas Ratna itu.

"yela. tak apala nanti powerbank dengan charger kau ambiklah. alang alang aku nak pau Kahar yang baru." bilang Ratna sambil tangannya pantas membuka satu persatu laci kayu untuk mencari sesuatu.

Ayam yang berada di hadapan pintu bilik rakannya itu menepuk tangan riang. dapat charger free!

"thankyou so much do Ratna kaulah segalanya bagiku~"

Ratna mengerutkan dahinya pabila lelaki itu randomly menyanyikan lagu Kaulah Segalanya. patutlah single.

"got it." tutur Ratna dengan kepuasan apabila dia berjaya menjumpai barang yang diinginkannya.

"what the fudge was that?" soal Ayam ingin tahu.

"my old phone ..."

Ratna bangun dari duduknya, kakinya bergerak keluar dari bilik. pintu ditutup rapat lalu dikunci sepantas kilat.

"pergh phone yang ni ke rupanya?" soal Ayam dan Ratna mengangguk sebagai balasan.

"haa. Fakhri..." seru Ratna membuatkan Fakhri menoleh kepadanya.

"nah. pakaila phone aku dulu." mata Fakhri jatuh kepada telefon yang dihulur Ratna kepadanya.

"boleh ke?" soal Fakhri inginkan kepastian.

"boleh." tutur Ratna disertakan dengan anggukan untuk memberi konfirmasi kepada lelaki itu.

lama mereka bertentang mata dan akhirnya telefon bertukar tangan. Fakhri membelek belek telefon tersebut dan Fakhri tersadar akan sesuatu yang menarik perhatiannya.

"pahal? tak suka ke?" soal Ratna pabila Fakhri memandang belakang telefonnya lama.

Ayam yang sibuk membaca Whatsapp terus mengangkat mukanya.

"eh Fakhri tak suka ke? amboi kau orang bagi free kau taksuka pulak. tibai jugak ko karang!"

Ayam sudah berurabura ingin memukul Fakhri membuatkan lelaki itu menghela nafas tanda pasrah sama Ayam.

jiwa; p.high councilWhere stories live. Discover now