Ülke ve ülke dışından fazlasıyla insan katılmıştı yas merasimine. Diplomatlar, filosoflar, gözde zenginler, bekar erkekler, çok fazla insan bu gün Margaret içn toplanmış, onun için huzur dilemişti. İlya sakince bir yerde oturmuş huzur dileklerini kabul ediyordu. Robert oğlunu yalnız bırakmamış İlyanın yanında oturup masaya yaslanmıştı. Pavlov ortalıklarda yoktu ve bu herkesin dikkatini fazlasıyla üzerine çekmişti.
Pavlov sabah saatlerinden aldığı bilgilerle araştırma yapıyordu. Annesini vuran okun ünlü ve pahalı demirci olan Karlın işi olduğunu üzerindeki damgadan anlamıştı. Okun tahtasına ve yapıldığı özel metale dayanarak en pahalı oklardan olduğu belliydi. İnce ama bir o kadar sivri olan ok annesinin kalbini delerek göğüs kafesinden dışarı çıkmıştı. Üzerinde annesinin kanını taşıyan oku her gördüğünde Pavlov o suikastçıyı bulmayı daha fazla istiyordu.
Pavlov kapını çarparak Karlın dükanına girdi. Karl korkarak bir anda ayağa kalktı. İçeri izinsiz giren bu sinirli gencin bakışları bir anlık ürküttü onu. Pavlov oku Karlın masasına çarparak masaya yaslandı.
Pavlov: "Bunu sen mi yaptın?"
Karl: "Evet efendim".
Pavlov: "Bunu yapmanı senden kim istedi?"
Karl: "Bilmiyorum efendim".
Pavlov: "Getirin içeri!" (Pavlovun emrinden sonra korumalar 20-li yaşlardakı kızı içeri ittirdi.)
Kız: "Baba!"
Karl: "Agnia? Kızım? Ne istiyorsunuz benden?"
Pavlov: "Bence ne istediğimi yeterince belli ettim. Öyle değil mi Karl?"
Karl: "Bunu sana söylesem yine tehlikeye girecem".
Pavlov: "Benden seni korumamı falan mı istiyorsun? Seni akıllı adam bilmiştim. Bunu aklına kazı söylersen kaçmak için zamanın olur, söylemezsen gözünü kırpmadan kucağında kızının kafasıyla oturursun. İnan ki öldürürken gram içim acımaz".
Pavlov yüzünde sinsi sırıtışla demirciye döndü. Halk arasında "deha" lakabıyla tanınan Karl, en büyük zaafını bile gizleyememişti karşısında. Bir anlık şüphe etti Karlın zekasından.
Pavlov: "Seni dinliyorum".
Karl: "Özel kraliyyet askerleri efendim".
Pavlov: "Bana yalan söyeleme!",- diye sinirlendi Pavlov.
Karl:"Yemin ederim efendim. Aslında bana kim olduklarını söylemediler ama ellerindeki eldivenlerin altından ejderha dövmesinin çıkıntıları vardı".
Pavlov: "Bu bütün askerlerde vardır Karl. Özel asker olduğunu iddia etmek kralı suçlamak olur. Özel asker olduğunu nerden anladın?"
Karl: "Benim kim olduğumu unutuyorsunuz efendim. Bakışları fazlasıyla soğuk ve yüzleri hiç bir duygu zerresinden iz taşımayan insanların iyi bir eğitim alması gerekir. Bellerinde özel kraliyyet ailesine ait değerli yaylar vardı. Bu kadar özel ve değerli bir silah sıradan askere verilmez. Bir askere göre fazlasıyla iyi halde olan ellerine bakarsak, ağır işlerde ve ya mutfakta iş yapmamışlar. Kurumuş ve kılıç izi düşmüş elleriyse fazlasıyla alıştırma yaptıklarına işaret. Kraliyyet ailesinin kılıçlarını ve zırhlarını ben yapıyorum ve haliyle çok sık saraya gitmeli olyorum. Buraya gelen askerlerinse hiç birine zırh hazırlamadığımı belirte bilirim. Vücut ölçüleri özeldi bu da sadece çocukken başlayanlarda olur. Burada askerlik yaşı o kadar da küçük değil ve bildiğim kadarıyla bir asker kampında hepsinin çockken spora başlamış olma şansı oldukca azdır eğer ki eğitim almamışlarsa. Bunların hepsi özel kuvvet olarak düşünmemize izin veriyor bence".
Pavlov: "Benim hakkımda ne düşünüyorsun ihtiyar?"
Karl: "Benim için Robert Curthosenin oğluyla görüşmek büyük bir onurdur efendim".
Pavlov duydukları karşısında büyük bir karışıklığın içinde bulmuştu kendini. Amcası Williamın tahtını sevdiğini biliyordu, ama o tahtın babasının hakkı olduğunu da biliyordu. Burdan sadece bir sonuç çıkıyordu. Amcası halktan tepki çekmemek için babasını öldürememişti. Bunun yerine babasının hayattakı tek varlığı annesini almıştı elinden. Halk içerisinde ise iyi kardeş ve tolerant bir Kral olarak ad kazanmıştı. Pavlov düşünceler içinde atından inerek evlerine girdiğinde her kesin gözü ona dönmüştü. Bu gözler içerisinde bir çift mavi göz daha vardı: Kral 2. William. Amcasının gözlerini o an oyup annesinin tabutunda ayakları altına yerleştire bilirdi ama topladı kendini, çünkü Kral 2. William bundan çok daha fazlasını hak ediyordu. Acı bundan sonra Kral 2. Williamın hayatının anahtar kelimesi olacaktı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Normandiya Dükü
Mystery / ThrillerBir dük ailesinde düşesin ölümüyle ailenin parçalanmasını konu edinen bir kitap. Düşes Marildanın ölümüyle oğulları Sör İlya , Sör Pavlov ve kocası büyük yıkım yaşar.