Hayatın neler getireceğini kimse bilmez. Bu bilinmeden gelen olaylar silsilesine kader deriz. Yaşanılan kötü olaylar karşısında metanetli olmak zordur. Bu zorluğu kolaylaştırmak, dik durmak için 'kader' kelimesine sığınırız. İyi olan olaylar karşısında ise şans deriz oysa ki o şans da bir kaderdir.
Ben hiç bir zaman şansa inanmadım. Ama kadere de bağlı kalmadım tıpkı her kötü olayın içinde iyiyi aradığım; her iyi olayın içinde kötüyü aradığım gibi kadere de oturup razı gelmedim. Kaderime nasıl razı gelmediği ilerleyen zamanlarda daha iyi anlayacaksın.
Renk renk, çeşit çeşit kumaşlar arasında gezerken Terzi Fikret'in 15 yaşında, yaşına göre uzun boyu; boyuna göre zayıf bedeni; klasik erkek giyimine uygun klasik erkek saç modeliyle seçtiğim kumaşları not alan çırağı hemen arkamdan takip ediyor beni.
"Son olarak kadife kumaş üç top gece mavisi olsun.""Tamamdır Ece hanım. Ben seçtiklerini hemen paketlerim yarında yola çıkartırım." çırağın hevesli sesine dönüp gülümsedim. Terzi Fikret'i beş yıldır tanıyorum ve beş yıldır da onu burada görüyorum. Beş yıl belki daha fazla yıldır burada ve her görüşümde de gelen her müşteriyle aynı hevesle ilgilenir.
"Yok canım sen bu aldığın notları ustana götür. Bu siparişler şehir dışına gidecek. Fikret beyin özel olarak hazırlamasını istiyorum. Sen ustana iletirsin bu dediklerimi o anlar." Terzi Fikret ellilerinin sonunda bir adam ve benim gibi özel olarak ilgilenmesini isteyen müşterileri olabiliyor kimse bunun anlamını bilmese de yanlış anlama olmuyor tıpkı şuan gibi. Elimi uzatıp çıkışa doğru yolu gösterdim ilerlemesi için
"Peki ama neden şehir dışı senin moda evin İstanbul'da? Ayrıca Bahadır bey ilgilenir şehir dışı siparişleriyle ona iletmem gerekir."
fazlasıyla meraklı bir çocuktur İstanbul'da ki çoğu olaydan haberi vardır. Her yere girip çıkar bir çok bilgi edinir bu yaşına rağmen. Ama sokak çocuğu gibi değildir. Gayet kibar, ince düşünceli bir çocuktur. Terzi Fikret kendisi gibi hem yetenekli hem de İstanbul beyefendisi olarak yetiştiriyor çırağını. Tabi meraklı ve zeki olması Terzi Fikret'in işini kolaylaştırıyor. Şimdi ise başka bir yoldan şehir dışına neden gideceğimi öğrenebilir fakat neden Terzi Fikret'in ilgilenmesini istememi öğrenmesi imkansız. Bu yüzden benden öğrenmeye çalışıyor."Muratcığım öncelikle burayı kapatıyorum yeni şehir yeni maceralar diyelim. Diğer soruna gelirsek ben bu siparişlerle Terzi Fikret'in ilgilenmesini istiyorum. Eğer Ustana aynen dediğim gibi iletirsen Bahadır beyin sana laf etmesine izin vermez. " Bahadır da Terzi Fikret'in iki oğlundan biridir. Terzi Fikret sadece terzi değil! Kumaş fabrikası var yurt dışına hem ihracat yapar hem de ithalat yapar. Yurt dışı ayağına diğer oğlu Salih bakar. Yurt içinde ki siparişlerle Bahadır ilgilenir.
Ama benim işim Terzi Fikret ile oğlullarıyla değil."Peki Ece hanım dediğin gibi ileteceğim." kafamı aşağı yukarı onaylar şekilde salladım.
Çıkışa doğru ilerlerken konuşmaya devam etti "Neden kapatıyorsun ki burayı Ece hanım?""Ailemin yanına dönüyorum Muratcığım."
"Ben ailende burada zannediyordum. Neredeler?" bu soru aynı zamanda 'nereye gidiyorsun' sorusunun çaktırmadan sorulması. Minik bir tebessümle dükkanın çıkış kapısından çıkmadan durdum ve ona dönüp sağ elimi uzattım
"Mardindeler Muratcığım. Bir daha görüşemeyebiliriz kendine iyi bak." elimi sıkıp iş ciddiyetinden sıyrıldı hemen "Uzakmış be ablam inşallah tekrar görüşürüz sende kendine iyi bak." elimin içinde ki elini kendime doğru çekip kollarımı ona sardım. Muratla beş yıl içinde resmiyeti iş dışında kaldırmıştık. Çizdiğimiz sınırı aşmayacak bir şekilde samimiyet kurmuş, abla kardeş olmuştuk. Muratta sarılışıma karşılık verip geri çekildik.
On santimlik siyah mat topuklularımın üzerinde arkama dönüp orijinal dikdörtgen gözlüklerimi taktım ve Terzi Fikret'in dükkanından Ece BİTİGEN'e yakışır şekilde havalı bir çıkış yaptım.
Evet artık İstanbul macerama bir süreliğine ara verip Mardin macerasına giriş yapıyorum.
Mardin ya ben seni alacağım ya sen
beni...⚔️
Eveeett giriş bölümümüzle karşınızdayım.Nasıl buldunuz arkadaşlar yorumlarınızı bekliyorum:)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
GÖKKURT GİZ'İ
AzioneKimine göre dış güçlerin bir oyunu; Kimine göre derin devletin adamları; Kimine göre sömürgeci güçlere karşı kendiliğinden oluşmuş bir gurup; Kimine göre de öyle birileri yok anlatılanların hepsi hikaye... Kiminin sevdiği kiminin düşman olarak gördü...