4:30 a.m.
Peluh merenek di dahinya diabaikan. Nak ke taknak perlu juga dia gagahkan diri untuk membawa lelaki yang tidak sedarkan diri ini.
Lelaki yang ditariknya pengsan kan diri oleh kerana terhidu ubat tidur yang kuat. Tiba sahaja mereka di tempat meletakkan kereta,kakinya melangkah untuk mengambil baldi.
Pili air dibuka untuk mengisi baldi yang kosong. Baldi yang penuh dengan air dicurah ke muka lelaki itu. Terbalalak muka lelaki itu dek kerana terkejut dan hidungnya termasuk air.
"Ughhh......huk...huk...le..lepaskan aku" terkumat-kumit mulutnya untuk meminta dilepaskan. Tangan dan kakinya kini diikat menggunakan tali beserta besi. Sekali sekala bunyi besi membingitkan suasana malam yang sunyi.
"Diam."katanya sepatah. Kemudian,dia hanya duduk mengcangkung sambil memerhati kelakuan mangsanya yang saling tidak tumpah seperti cacing kepanasan. Dia tersenyum senget melihat ketakutan yang berada dalam mata mangsanya itu.
"Kenape kau mencuri?" soalnya perlahan kepada lelaki yang terkial-kial itu. Lelaki itu merengus apabila disoal kemudian menjawab."Tolonglah,aku cuma nak bagi makan kat anak bini aku."seperti merayu meminta belas.
"Anak bini?Bukan kau dah jual dieorang dekat Bloody ke?" soalan yang diberikan kepada lelaki iti membuatkan dirinya tersentak.
"Mac...macam mana kau tahu?"soalan dibalas dengan soalan. Kemudian lelaki itu mula bergerak kehadapan seolah-olah ingin ke muka pagar untuk melepaskan diri.' tak boleh jadi,aku kene lari!'
Sambil lelaki berusaha untuk melarikan diri,dia mula meletakkan pemancu pada hujung pistol bagi mengurangkan bunyi tembakan. Kalau orang lain tersedar susah pula untuknya mencari alasan.
BANG!
Satu tembakan terkena pada buku lali lelaki itu. Belum sempat lelaki itu ingin membuka mulut untuk menjerit,mulutnya sudah penuh disumbat dengan kain basah.
Darah yang mengalir dipandang kosong.'Tsk..kene cuci lah pulak. Menyusahkan'. Kemudian pandangannya beralih ke arah lelaki yang sedang mengerang kesakitan. Satu senyuman hinggap di mulutnya.
BANG!
Satu lagi tembakan dilepaskan pada bahu kanan lelaki tersebut. Semakin kuat raungan lelaki itu,tetapi hanya mereka berdua yang dengar.
"Sia-sia je kau menjeri,Mat Kening. Bukan ade orang dengar pon" Langkah demi langkah dia mendekati lelaki yang digelar Mat Kening. Bukan salahnya kalau kening lelaki itu lebat. Dia juga hanya kenal lelaki yang berusia 40 an itu dengan nama Mat. Jadi tidak salah untuk dia menambahkan sikit nama lelaki itu,bukan?
Kini dia betul-betul mengcangkung di sebelah Mat yang semakin kehilangan tenaga oleh kerana banyak darah yang keluar dari badanya." tsk...tsk..keluarga aku dah bagi kerja halal kau pilih juga yang haram."
Hairan pula dia,kenapa lelaki ini mengambil jalan yang susah sedangkan gaji yang ditawarkan oleh bapanya untuk bekerja sebagai pemandu sudah cukup. Walha kadang-kala bapanya sengaja menambah gaji lelaki ini tetapi lelaki ini tetap memilih untuk menikam belakang bapanya.
"Kau ingat aku tak tahu ke semua duit yang kau ambil tu untuk berjudi dan memuaskan nafsu kan?" Berang pula dirasainya apabila Mat dengan sewenang-wenangnya mencuri untuk melakukan perkara tidak senonoh.
"Lepas kau kalah judi dan hutang kau tak dapat bayar,kau jual pula anak bini kau dekat bloody kan?" soalanya ditanya dengan sedikit jerkahan.
"Apa lagi yang tak cukup? Gaji dari bapa aku dah banyak. Tapi sebab otak lembab kau,dunia kau musnah. Hahaha." Ketawa hambar dilepaskan sambil menekan kepala lelaki itu dengan pistol di tangannya.
YOU ARE READING
her LIES
Romance"We can't be together.You deserve someone better than me "-ARAYA . . "YES WE CAN!The first moment I saw you, I knew you were my share of the world. Iʹve always loved you.You can't run from me,love.You belong to me and I always belong to you forever...