𝓒𝒽𝒶𝓅𝓉𝓮𝓇 𝟏
Orientasi Tingkatan 𝟏 ." Papa ! Kakak takut la nak masuk form 1 , nanti mesti jumpa orang baru .. taknak " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
" takde la .. semua tu kawan kakak masa waktu sekolah rendah." kata 𝐓𝐮𝐚𝐧 𝐙𝐚𝐲𝐞𝐝 yang tidak mahu anak perempuannya berasa risau.
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 melihat ke arah luar tingkap keretanya untuk menenangkan fikirannya yang terlalu takut untuk berhadapan dengan orang baru.
Sekian lama dalam perjalanan 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 menoleh kearah sekolahnya dan terdapat pelajar yang dia tidak pernah nampak sewaktu di sekolah rendahnya dulu. Berkerut dahi 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 untuk memerhati dengan lebih jelas.
" Papa ! tu bukan kawan kakak masa sekolah rendah ! Oh tidak kakak taknak jumpa orang baru .." 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
𝐓𝐮𝐚𝐧 𝐙𝐚𝐲𝐞𝐝 hanya diam dan meneruskan perjalanan untuk mencari parking kereta. Sekian lama mencari parking kereta akhirnya jumpa.
" jom kakak " kata 𝐓𝐮𝐚𝐧 𝐙𝐚𝐲𝐞𝐝
" kakak takut papa .." 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 bercakap di dalam hatinya " aduh Ya Allah hmm bergetar tangan aku haih takutnya .."
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dan 𝐓𝐮𝐚𝐧 𝐙𝐚𝐲𝐞𝐝 berjalan menuju ke dewan sekolah dalam perjalanan 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 melihat sekelilingnya.
" aku tak kenal pun dia haih srs lah orang baru " cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 di dalam hati.
Setelah tiba di dewan sekolah 𝐓𝐮𝐚𝐧 𝐙𝐚𝐲𝐞𝐝 mendaftarkan anak perempuannya. Setelah selesai mendaftar 𝐓𝐮𝐚𝐧 𝐙𝐚𝐲𝐞𝐝 dan 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 menunggu di luar dewan.
" mana kawan aku ni haih " kata 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 sambil memerhati sekelilingnya.
Tertiba ada satu tangan yang menepuk bahu 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚.
" oh mak ! " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
rupanya itulah sahabatnya yang dia menyebut beberapa minit lepas.
" Aaaaa rindu kauuu ! " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
" rindu kau juga ! " 𝐙𝐚𝐫𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐚𝐧𝐞
𝐙𝐚𝐫𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐚𝐧𝐞 adalah sahabat baik 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚 yang selalu mendengar segala masalahnya dan mereka selalu berkepit ibarat isi dengan kuku susah nak dipisahkan.
" kau dah daftar ke belum ? Kalau tak gi daftar dulu " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
" okayy , tunggu jap au " 𝐙𝐚𝐫𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐚𝐧𝐞
" okayy " senyum 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
Tertiba pengumuman memberitahu bahawa semua pelajar tingkatan 1 boleh beratur di dalam dewan sekolah.
YOU ARE READING
ADEAN ZULKARNAEN - Lelaki Yang Ku Dambakan
FanfictionADEAN ZULKARNAEN - Lelaki Yang Ku Dambakan. Deana Zaheara | Adean Zulkarnaen 𝐷𝑒𝑎𝑛𝑎 𝑍𝑎𝒉𝑒𝑎𝑟𝑎 menyimpan perasaan cintanya selama 5 tahun terhadap 𝐴𝑑𝑒𝑎𝑛 𝑍𝑢𝑙𝑘𝑎𝑟𝑛𝑎𝑒𝑛 sejak bangku sekolah lagi. Banyak dugaan yang ia hadapi tet...