𝐁𝐚𝐛 𝟗 ֶָ֢

16 2 0
                                    

𝓒𝒽𝒶𝓅𝓉𝓮𝓇 𝟗

Sewaktu di sekolah pada waktu rehat 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dan kawannya makan di perhimpunan.

" Wei nak ni ! " gaduh 𝐀𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚 dan 𝐍𝐚𝐲𝐥𝐞.

" eee tak bolehh ! " balas 𝐍𝐚𝐲𝐥𝐞 𝐍𝐚𝐝𝐞𝐫𝐚

" benda korang ni gaduh - gaduh depan rezeki " marah 𝐋𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐋𝐞𝐬𝐧𝐚𝐫

" kan besar tu kepak la dua ke nak aku bagi ceramah ? " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

𝐍𝐚𝐲𝐥𝐞 dan 𝐀𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚 melihat antara satu sama lain. Mereka pun mematah waffle tersebut kerana takut diceramah oleh 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 kalau bagi ceramah sampai ke subuh tak habis.

" 𝐍𝐚𝐚 .. tu bukan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 ke ? " 𝐙𝐚𝐫𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐚𝐧𝐞

𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dengan lajunya menoleh ke arah 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 dan didapati bahawa 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 sedang berlari - lari dengan salah seorang perempuan dan perempuan tersebut adalah perempuan yang 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 pernah message disebabkan oleh gambar perempuan tersebut berada di profile akuan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 sebelum ini. Air mata 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 mengalir dengan lajunya melihat bertapa bahagianya mereka.

" 𝐍𝐚𝐚 .. ? " tegur 𝐙𝐚𝐫𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐚𝐧𝐞

𝐍𝐚𝐲𝐥𝐞 , 𝐀𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚 , 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚 dan 𝐋𝐞𝐚𝐧𝐚 serentak melihat ke arah 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧.

" dia kata kawan je tapi kenapa nampak macam tak .." 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

" biar la dia lagi pun dia bukannya milik kau " cakap 𝐓𝐲𝐚𝐫𝐚 𝐀𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚

Terguris hati 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 mendengar kata - kata yang di lontarkan oleh 𝐀𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚 tapi hakikatnya memang benar bahawa 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 bukan miliknya.

" korang dah habis makan ke .. ? Kalau dah aku nak masuk kelas .." cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dengan nada yang perlahan.

𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 berjalan menuju ke kelasnya dan diikuti oleh 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚. 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚 hanya melihat 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dia tidak berani untuk mengatakan apa - apa.

Pulang dari sekolah 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 merebahkan badannya di atas katil sambil merenung kipas yang berputar di atas ceiling. Dia mengingat kembali perkara tersebut. Betapa sakitnya hatinya mengingat perihal tersebut.

Dia kembali melihat akuan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 dan didapati bahawa 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 meletakkan gambar perempuan tersebut di second akuan miliknya. Mengalir air mata 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 melihat gambar tersebut. Sebagai seorang wanita kita semua memiliki naluri yang sangat kuat dan dapat merasakan bahawa lelaki tersebut sudah berpunya dan perkara tersebut betul - betul terjadi. Kan ? Dan betul 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 sudah berpunya. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 menulis di Diarynya mengenai peristiwa tersebut.

" kenapa kau buat aku macam ni 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 ..? " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

Di dalam kelas , 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang sedang menyapu sampah tertiba 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 menjatuhkan penyeduk yang berisi sampah tersebut. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 melihat 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 dengan pandangan yang tajam. 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 segera memgangkat penyeduk tersebut dan membalas dengan senyuman di bibir. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 tidak merasakan apa - apa dan ia masih sambung menyapu. Tertiba 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 datang buat kali ke duanya dia menjatuhkan penyeduk tersebut. Kali ini 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 bermain - main.

" ish ! " marah 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 hanya membalas senyuman di bibir.

Di rumah , 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 suka mendengar lagu yang liriknya membawa maksud supaya ia faham maksud lagu tersebut. Dia mendengar lagu It's You yang dinyanyikan oleh Ali Gatie. Tengah mendengar tertiba ia tersedar bahawa lagu tersebut membawa maksud yang sangat related dengannya.

It's You, It's always you
If I'm ever gonna fall in love
I know it's gon'be you
It's You, it's always you
Met a lot of people, but nobody feels like you
So, please don't break my heart
Don't tear me apart
I know how it starts
Trust me. I've been broken before

𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 meneliti setiap maksud lirik tersebut ternyata lirik tersebut membawa maksud yang sangat related dengannya. Dia pun meletak lagu tersebut di Insta Storynya. Beberapa minit kemudian , didapati bahawa 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 juga meletakkan lagu tersebut di Insta Story miliknya.

" dia ni dah kenapa ? Tiru - tiru aku " cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 seorang diri.

𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 sangat suka dengan emoji 🌈 ini kerana baginya emoji tersebut cantik kerana memilik warna yang berlainan. Korang jangan ingat 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 lesbian ehhh puk puk kang. Dia selalu menggunakan emoji tersebut tertiba 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 meletakkan emoji tersebut di highlight yang mengandungi 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 dan perempuan tersebut. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang hanya memerhati emoji tersebut tanpa mengatakan apa - apa.

𖹭

ADEAN ZULKARNAEN - Lelaki Yang Ku DambakanWhere stories live. Discover now