𝓒𝒽𝒶𝓅𝓉𝓮𝓇 𝟐
Keesokan harinya di sekolah." Wei 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚 , kau ada buku tak ? " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
" buku ? hmm jap eh jap buku apa ? " tanya 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚
" buku cerita. Aku bosan la tak tahu nak buat apa " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
" buku teks sekolah ada la " 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚
" hmm .. boleh la janji buku " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 mengambil buku yang diberikan oleh 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚. Dengan kusyuknya dia membaca buku tertiba pelajar lelaki yang berada dihadapannya mengeluarkan buku. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 hanya memerhati tindakan pelajar lelaki tersebut. Lalu pelajar lelaki tersebut bangun dan pergi di setiap meja untuk meminta nama akuan Instagram masing - masing. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 tetap memerhati tindakan pelajar lelaki tersebut sehingga pelajar lelaki tersebut pergi ke meja 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧.
" kau pandang apa 𝐍𝐚𝐚 ? " tanya 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚
" tak aku pandang tu ha mamat tu minta akuan Instagram setiap pelajar yang ada dalam kelas ni. Ehh Wei ! " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 memegang bahu 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚 sehingga membuat 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚 terkejut dengan tindakannya.
" Wei ! Wei ! mamat tu kan dia minta akuan Instagram setiap pelajar dalam kelas ni kan termasuklah 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧." 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
" haah pastu ? " 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚
Tertiba pelajar lelaki tersebut pergi ke meja mereka.
" ha , 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 nak nama akuan Instagram kau." 𝐇𝐚𝐫𝐢𝐝 𝐍𝐚𝐮𝐟𝐚𝐥
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dengan lajunya menarik buku tersebut untuk mencari nama akuan instagram milik 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 𝐙𝐮𝐥𝐤𝐚𝐫𝐧𝐚𝐞𝐧. Matanya bergilau mencari akuan milik 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 malangnya dia tidak jumpa.
" kau cari nama akuan dia eh ? " tanya 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚
" haah " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dengan lajunya menjawab soalan yang diberikan oleh kawannya itu.
" ecehh , takyah cari nanti aku bagi " 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚
" ha ? kau ada akuan dia ke ? " tanya 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
" ye la kawan sekolah lama aku kot mestilah ada takpe takpe esok aku bagi dekat kau " 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚
" hmm .. okay " balas 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dengan nada yang agak sedih.
Pulang dari sekolah 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 segera mengambil telefon bimbitnya untuk mencari akuan milik 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧.
" ' adeanzulkarnaen ' eh takde hmm ' adeanzulkarnaen_ ' takde juga biar bethol hmm ke terbalikkan ' zulkarnaenadean ' takde juga aishhh dah la penat la gini " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 memikirkan cara bagaimana untuk mendapatkan nama akuan milik 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧. Tertiba dia terdapat satu idea iaitu stalk akuan milik mamat yang meminta akuan Instagram milik semua pelajar yang berada di dalam kelas pagi tadi.
" ' haridnaufal_ ' " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 melihat following 𝐇𝐚𝐫𝐢𝐝 𝐍𝐚𝐮𝐟𝐚𝐥 dan akhirnya dia jumpa juga akuan milik 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧.
" Alhamdulillah , Aaaaa Alhamdulillah " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
" eh kejap nak follow ke tak eh ? Aduh mak. Dah dapat tapi takut pula nak follow. Cuba bayangkan aku follow dia lepastu dia followback aaa matilah aku tapi bukan tu ke yang kau nak 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 ? Ape benda kau ni " cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 di dalam hati.
' Click Follow '
" aduh aduh apa aku dah buat ni sabar sabar bawa bertenang tarik nafas hembus tarik.. Aaaa dia accept ! dia accept ! DIA ACCEPT ! " jerit 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 terkejut dalam masa yang sama dia blushing ehek.
" adumak , dia accept aargghh macam mana nak pergi sekolah esok aaa malunya .." 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
Keesokan harinya di sekolah.
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 memberitahu kepada kawannya iaitu 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚 mengenai kejadian semalam.
" Weii ! aku dah dapat akuan diaa ! " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
" Wei ! srslah apa nama account dia ? " 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 berasa hairan dengan tindakan kawannya itu.
" bukan ke semalam dia kata dia ada akuan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 tapi kenapa dia minta lagi ? " cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 di dalam hati.
" ooh ha nah akuan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 menulis di atas kertas untuk diberikan kepada 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚.
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang masih berasa hairan dengan tindakan kawannya itu.
" Wei ! korang Cikgu PJ suruh semua beratur di perhimpunan. " kata salah satu pelajar dalam kelasnya.
Semua murid beratur mengikut barisan masing - masing.
" okay semua murid saya adalah Cikgu PJ kamu , nama diberi 𝐓𝐡𝐚𝐫𝐢𝐪 𝐅𝐢𝐫𝐝𝐚𝐮𝐬 𝐛𝐢𝐧 𝐇𝐢𝐥𝐦𝐢 𝐅𝐚𝐮𝐝 boleh panggil saya 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐓𝐡𝐚𝐫𝐢𝐪." 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐓𝐡𝐚𝐫𝐢𝐪
" uish patut la saya ter𝐓𝐡𝐚𝐫𝐢𝐪 dengan Cikgu " kata salah seorang pelajar perempuan.
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 memandang 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚 dengan memberi isyarat mata.
" okay murid , hari ini kita main santai - santai je lelaki kamu semua nak main apa ? " tanya 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐓𝐡𝐚𝐫𝐢𝐪
" bola sepak Cikgu ! " balas pelajar lelaki.
" perempuan ? " 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐓𝐡𝐚𝐫𝐢𝐪
" Badminton Cikgu ! " balas pelajar perempuan pula.
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang tidak suka bermain sukan meminta izin kepada 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐓𝐡𝐚𝐫𝐢𝐪 untuk menjadi penonton.
" Cikgu " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
" ye saya ? " balas 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐓𝐡𝐚𝐫𝐢𝐪
" boleh tak kalau saya taknak main ? Saya nak jadi penonton sahaja." 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
" kenapa awak tak berapa sihat ke ? " tanya 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐓𝐡𝐚𝐫𝐢𝐪
" hmm .. macam tu la " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 terpaksa menipu supaya dia tidak dapat main sukan.
" hmm baiklah , kalau macam tu awak boleh rehat." 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐓𝐡𝐚𝐫𝐢𝐪
" terima kasih Cikgu " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 menarik tangan 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚 untuk menemaninya.
" kau tak sihat ke 𝐍𝐚𝐚 ? " tanya 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚
" shh diam " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 hanya melihat sekelilingnya tertiba matanya terpaku pada seorang pelajar lelaki dan ia adalah 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 𝐙𝐮𝐥𝐤𝐚𝐫𝐧𝐚𝐞𝐧.
" uish pronya dia main sukan , dia ni mesti atletkan." puji 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 di dalam hati.
" Wei , tengok tu 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 pronya main sukan ! Minatnya diaa ! " salah satu pelajar perempuan dari kelas lain yang berada berhampiran dengan 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚.
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 menoleh untuk melihat pelajar perempuan tersebut tertiba hatinya berasa cemburu dengan ungkapan yang diungkapkan oleh pelajar perempuan tersebut.
𖹭
YOU ARE READING
ADEAN ZULKARNAEN - Lelaki Yang Ku Dambakan
FanfictionADEAN ZULKARNAEN - Lelaki Yang Ku Dambakan. Deana Zaheara | Adean Zulkarnaen 𝐷𝑒𝑎𝑛𝑎 𝑍𝑎𝒉𝑒𝑎𝑟𝑎 menyimpan perasaan cintanya selama 5 tahun terhadap 𝐴𝑑𝑒𝑎𝑛 𝑍𝑢𝑙𝑘𝑎𝑟𝑛𝑎𝑒𝑛 sejak bangku sekolah lagi. Banyak dugaan yang ia hadapi tet...