𝓒𝒽𝒶𝓅𝓉𝓮𝓇 𝟏𝟑
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang sedang berlari - lari mengantar buku di bilik guru kerana dia terlupa bahawa 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐒𝐮𝐫𝐢𝐚𝐧𝐢 menyuruhnya untuk mengantar buku pada waktu pagi. Setelah tiba di bilik guru tertiba ia terserempak dengan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 segera mengalihkan pandangannya dan mencari di mana terletaknya meja 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐒𝐮𝐫𝐢𝐚𝐧𝐢. 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 melihatnya yang sedang tercari - cari sesuatu.
“ kau tengah cari apa ? ” tanya 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 𝐙𝐮𝐥𝐤𝐚𝐫𝐧𝐚𝐞𝐧
“ ha ? ” terkejut 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 apabila mendengar suara 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧.
“ takde , takde cari apa ” tergagap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 sambil memejamkan matanya kerana dia berasa malu apabila dia di tegur oleh 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧.
𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 melihat buku yang berada di tangan 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚. “ tu ? Buku yang 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐒𝐮𝐫𝐢𝐚𝐧𝐢 suruh hantar tu kan ? Lahh kenapa tak bagi dekat aku tadi.. kalau tak aku boleh tolong hantar sekali ” cakap 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 sambil mengambil buku yang berada di tangan 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚.
“ ehh , tak yah tak yah. Saya boleh hantar sendiri. ” cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 sambil menarik kembali buku tersebut. Dia melangkahkan kakinya untuk mencari di mana terletaknya meja 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐒𝐮𝐫𝐢𝐚𝐧𝐢 tapi malangnya dia tidak jumpa kerana dia baru kali pertama memasuki bilik guru. 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 yang sedang mengekorinya dari belakang.
“ aduhh , apasal dia ikut. Mana pula meja cikgu ni..” cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 seorang diri dan didengari oleh 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 yang sedang memerhatinya.
“ tak jumpa ke tu..” usik 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 𝐙𝐮𝐥𝐤𝐚𝐫𝐧𝐚𝐞𝐧
“ ish , diam la. Awak pergi balik kelas. Tak payah nak ikut - ikut saya , saya tak perlukan pertolongan awak pun ” 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚
“ ye ke tak perlu ? Macam perlu je..” senyum 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 𝐙𝐮𝐥𝐤𝐚𝐫𝐧𝐚𝐞𝐧
“ awak nak sangat tolongkan , ha nah ambik ” 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 memberi bukunya kepada 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧.
“ meja cikgu dekat depan awak je ” cakap 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 sambil meletakkan buku di atas meja 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐒𝐮𝐫𝐢𝐚𝐧𝐢.
Reaksi wajah 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 kelihatan kebingungan. “ ha ? Depan aku je ? ” cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 di dalam hatinya.
𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 beredar dari situ dan diekori oleh 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 sebab diorang kelas sama jadi laluan nak ke kelas pun samalah. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang sedang menahan malu. “ tu la kau apasal la kau tak bagi je dekat dia dari awal kalau tak takdenya jadi macam ni 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 , 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 kau ni memang cari masalah betul la.” cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 seorang diri.
Pada waktu subjek ASK , semua murid berada di bilik ASK.
𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang sedang melengkapkan kerja yang diberikan oleh cikgu. Tertiba ia terdengar suara kawannya iaitu 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚 yang sedang bercakap mengenai 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 dengan salah seorang pelajar perempuan.
YOU ARE READING
ADEAN ZULKARNAEN - Lelaki Yang Ku Dambakan
FanfictionADEAN ZULKARNAEN - Lelaki Yang Ku Dambakan. Deana Zaheara | Adean Zulkarnaen 𝐷𝑒𝑎𝑛𝑎 𝑍𝑎𝒉𝑒𝑎𝑟𝑎 menyimpan perasaan cintanya selama 5 tahun terhadap 𝐴𝑑𝑒𝑎𝑛 𝑍𝑢𝑙𝑘𝑎𝑟𝑛𝑎𝑒𝑛 sejak bangku sekolah lagi. Banyak dugaan yang ia hadapi tet...