𝐁𝐚𝐛 𝟔 ֶָ֢

20 2 0
                                    

𝓒𝒽𝒶𝓅𝓉𝓮𝓇 𝟔

𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 tinggal di dalam pangkalan TUDM kerana Ayahandanya adalah seorang Tentera dan setiap anak Tentera mereka akan menyediakan bas untuk pergi ke sekolah. Pada waktu pagi , 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 akan menaiki bas kerana dia tidak mahu menyusahkan Ayahandanya. Setelah tiba di sekolah , perkara wajib baginya adalah pergi ke tandas kerana dia tidak mempunyai masa untuk membetulkan tudungnya sebab kena berebut untuk dapatkan tempat duduk di dalam bas kalau tak kena berdiri la citenya.

𖹭

Dia mengajak kawannya iaitu 𝐃𝐞𝐧𝐚𝐫𝐚 untuk temaninya pergi ke tandas. Setelah selesai dia membetulkan tudungnya kawannya iaitu 𝐃𝐞𝐧𝐚𝐫𝐚 mengajaknya untuk temaninya mengambil barang di dalam kelas. Mereka berjalan menuju kelas. Tengah berjalan 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 terlihat sesuatu dia cuba untuk mengecilkan matanya maklumlah 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 ni rabun jauh , degil taknak pakai cermin mata. Dia melihat dengan lebih jelas rupanya 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 yang sedang berdiri di hadapan kelas kawannya itu.

" adumak cane ni " cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 di dalam hati. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 sembunyi di belakang pintu kelas kawannya itu sebab taknak 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 nampak dirinya.

" kau dah kenapa 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 ? Sorok belakang pintu ? taknak teman aku masuk kelas ke ? " banyak soalan yang ditanya oleh 𝐃𝐞𝐧𝐚𝐫𝐚 kepada 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚.

" kau kau pergi la masuk , aku tunggu dekat luar " tergagap - gagap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚.

" ha ye la " balas 𝐃𝐞𝐧𝐚𝐫𝐚

𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 cuba untuk menyembunyikan dirinya tapi sebenarnya 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 dah tahu yang 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 ada di belakang pintu. Cuma dia buat - buat tak nampak.

" ish , lamanya dia ambil buku ke buat kilang buku " bebel 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 seorang diri. Dia cuba mengintai kawannya itu tertiba matanya tertumpu pada 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 yang sedang melihatnya. 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 yang sedang bersandar di pintu hadapan sambil berpeluk tubuh melihat 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang bersembunyi di belakang pintu keluar.

" adumak " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 segera memanggil kawannya itu. Tindakan 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 membuatkan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 tersenyum melihatnya. Pelajar yang berada di dalam kelas tersebut memandang mereka bergilir - gilir sambil tersenyum melihat mereka.

" cepatlah 𝐃𝐞𝐧𝐚𝐫𝐚 " panggil 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

𝐃𝐞𝐧𝐚𝐫𝐚 pun segera keluar dari kelas risau takut 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 jadi hulk nanti. Terpaksalah 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 berjalan di hadapan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 sebab laluan itu sahaja yang ada. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 berjalan berhampiran dengan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 sambil menundukkan kepalanya. 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 yang hanya tersenyum melihat reaksi 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚.

Pada waktu subjek English , 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐅𝐚𝐫𝐚𝐧𝐚 mengajak anak muridnya untuk bermain satu permainan iaitu ' siapa paling '. Cara bermain adalah 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐅𝐚𝐫𝐚𝐧𝐚 akan bertanya kepada anak muridnya sebagai contoh siapa paling comel ? dan semua pelajar perlu menunjuk kepada sesiapa yang mereka rasa paling comel.

𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 tidak mempunyai daya untuk bermain kerana dia sedang menahan sakit. Tertiba sahaja perutnya berbuat masalah.

" siapa sini paling rajin ? " tanya 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐅𝐚𝐫𝐚𝐧𝐚

semua pelajar menunjuk kepada 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚. Perghh rajin mat. Terkejut 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚 melihat tindakan mereka.

" Wei 𝐍𝐚𝐚 ! Aku rajin ke ? " 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚

" rajin , rajin buat aku marah " balas 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚 sambil memegang perutnya itu.

" HAHAHA comel la awak semua ni. Okay , siapa sini paling pendiam ? " tanya 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐅𝐚𝐫𝐚𝐧𝐚

𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang sedang menahan perutnya itu sehingga dia tidak mendengar soalan yang diberikan oleh 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐅𝐚𝐫𝐚𝐧𝐚.

𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 berdiri dan menuju kearah 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 sambil menunjuk kearahnya. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 terkejut melihat tindakan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 yang tertiba sahaja menunjuk kearahnya.

" uii " usik 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚

" apa dia ? Cikgu cakap apa ? " tanya 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dengan muka yang agak keliru.

" Cikgu cakap siapa paling pendiam , 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 tunjuklah dekat kau " balas 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚

Pada waktu rehat , 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang sedang menahan sakit perutnya itu.

" Eh ! Kau okay tak ni 𝐍𝐚𝐚 ? " tanya 𝐙𝐚𝐫𝐚 dengan risaunya.

" okay okay , kawe okay " balas 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

" ye ye je kau , ni mesti kau makan pagi en ? " tanya 𝐙𝐚𝐫𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐚𝐧𝐞

" hmm .. betul la tu." balas 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

" tak sekarang ni kau okay tak ? Ke nak aku panggil Cikgu ? " tanya 𝐙𝐚𝐫𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐚𝐧𝐞

" Ehh , takyah takyah. Aku taknak kena makan ubat. Ala biasalah macam la kau tak kenal aku. Aku kan memang memanjang sakit perut lagi - lagi kalau makan waktu pagi perghh " balas 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

" dah jom la masuk kelas dah habis waktu rehat kan ? " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

Mereka pun bergerak untuk masuk ke kelas masing - masing dalam perjalanan menuju kelas mereka. Tertiba ia terserempak dengan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 dan 𝐑𝐚𝐢𝐝𝐞𝐫. 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 menunjuk kepada 𝐑𝐚𝐢𝐝𝐞𝐫 kearah 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 sambil berkata " dia ni la yang chat aku tu " . 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 terkejut melihat tindakan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧.

" Ha ? " cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 di dalam hati.

" apasal tu ? " tanya 𝐙𝐚𝐫𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐚𝐧𝐞

" Ha ? " balas 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dengan muka blurnya itu.

" Ha ? " 𝐙𝐚𝐫𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐚𝐧𝐞

" Ha ? " balas 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

" Ha ? Apa Ha Ha ? " balas 𝐙𝐚𝐫𝐚 dengan bingungnya.

" takde ape " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

𖹭

ADEAN ZULKARNAEN - Lelaki Yang Ku DambakanWhere stories live. Discover now