𝐁𝐚𝐛 𝟕 ֶָ֢

12 2 0
                                    

𝓒𝒽𝒶𝓅𝓉𝓮𝓇 𝟕

Di sekolah pada waktu subjek ASK. 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐋𝐞𝐲𝐚 yang sedang menyambung wayar di Laptopnya.

𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang sedang menulis Diary mengenai 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 𝐙𝐮𝐥𝐤𝐚𝐫𝐧𝐚𝐞𝐧. Setiap kali apa yang terjadi antaranya dengan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 dia akan menulis di dalam Diary tersebut.

" lama lagi ke Cikgu sambung wayar ? " tanya 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 kepada 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚.

" haah , aku nak tolong tapi aku tak pandai kang kalau aku buat tak pasal - pasal rosak. Bagai tikus membaiki labu." balas 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚

" samalah , aku tau main je tak reti aku nak pasang - pasang macam tu." 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

" kau memang " balas 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚

" Eh kau , kau pun 2 x 5 je." 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 membalas sambil mengambil cermin yang berada di dalam pensel boxnya itu.

Tengah ia berbelek membetulkan tudungnya tertiba ia terdengar suara 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 yang berada dibelakangnya. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 menoleh kebelakang untuk melihat ya betul 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 sedang duduk dibelakangnya.

" aik , bukan ke tempat duduk dia kat sana apasal dia duduk sini ? " cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 seorang diri.

𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang sedang bercakap seorang diri membuatkan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 terdengar percakapannya. Tertiba 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 memintanya cermin.

" nak cermin " 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 𝐙𝐮𝐥𝐤𝐚𝐫𝐧𝐚𝐞𝐧

𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dengan terkejutnya dia pun mengambil cerminnya untuk diberikan kepada 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧.

𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 yang sedang merapikan rambut menggunakan tangan. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang hanya melihat kelakuan 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧.

" nah , terima kasih " 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 mengembalikan cermin kepadanya.

" sama - sama " bergetar tangan 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 untuk mengambil.

Sampai habis kelas la si 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 tu duduk kat situ. Beku 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dibuatnya.

Di dalam group kelas. 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐒𝐮𝐫𝐢𝐚𝐧𝐢 mengantar jadual peperiksaan yang akan berlangsung bermula esok. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dan kawannya mereka mengulang kaji di perpustakaan.

" Wei korang , tolong aku terangkan ni. Aku tak faham la " tanya 𝐓𝐲𝐚𝐫𝐚 𝐀𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚

" yang mana ? " 𝐍𝐚𝐲𝐥𝐞 𝐍𝐚𝐝𝐞𝐫𝐚

" yang ni " 𝐓𝐲𝐚𝐫𝐚 𝐀𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚

" oh yang ni aku tak tahu .. kejap aku tanya 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚. 𝐍𝐚𝐚 .. " 𝐍𝐚𝐲𝐥𝐞 melihat 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang sedang termenung jauh.

" jauh termenung " tegur 𝐍𝐚𝐲𝐥𝐞 sambil memetik jari di hadapan muka 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚.

" ha ? " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang baru tersedar dari temenungnya.

" ingat 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 la tuww " balas 𝐋𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐋𝐞𝐬𝐧𝐚𝐫

" apa benda korang merepek ni , takde kerja aku nak termenung dia " 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

" elehh , ye la ye la " 𝐋𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐋𝐞𝐬𝐧𝐚𝐫

Tertiba Notification Ringtone 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 berbunyi. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 mengambil telefon bimbitnya.

" siapa ni adezulhensem ? " cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 di dalam hatinya.

" ehem buah hati chat ke tuww " 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚

" buah hati apa ? memandai je kau. Ni ha ada orang follow aku kat Instagram. Korang kenal tak siapa ni ? " tanya 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 sambil menunjuk telefon bimbitnya.

" ooh ni.. 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 punya second account " balas 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚

Terkejut 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 mendengar jawapan yang diberikan oleh 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚.

" uyo second account mat. Selalunya orang yang buat second account ni akan follow sesiapa yang dia percaya je yang kau ni lain maciam ke kau sebenarnya ada apa - apa dengan dia ? " 𝐓𝐲𝐚𝐫𝐚 𝐀𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚

" benda kau merepek ni anak Yusuf ? " balas 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

" ehh , anak Zayed ni " 𝐓𝐲𝐚𝐫𝐚 𝐀𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚

" apa benda yang korang duk gaduh ni. Daripada kau gaduh dengan 𝐀𝐦𝐚𝐧𝐝𝐚 lebih baik kau accept boleh aku tahu juga apa yang ada dalam account tu." 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚

" ehh , dah la aku nak balik. Jangan lupa study esok dah nak exam Bye." 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

" hmm yola " balas 𝐓𝐞𝐲𝐚 𝐅𝐚𝐭𝐡𝐞𝐚

Di rumah.

𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 melihat kembali akuan kedua miliknya 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧. Dia pun menekan butang follow back. Dia melihat gambar yang ada di dalam akuan tersebut.

" bapak random dia ni " cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 di dalam hati.

Esok harinya di sekolah , bermulalah peperiksaan bagi subjek Bahasa Melayu. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 menjawap dengan telitinya.

" Alhamdulillah , siap hmm .. " dia melihat sekelilingnya ramai yang sedang tidur. Dia pun meletakkan kepalanya di atas meja.

Beberapa jam yang lalu , tertiba tangannya terasa seolah ada sesuatu yang menyentuh tangannya dia mengangkat kepalanya untuk melihat sekelilingnya dan didapati bahawa 𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 yang baru sahaja duduk sambil memandangnya dengan memegang pen seolah dia gunakan pen untuk kejutkan 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang sedang tidur. Nasib dia guna pen kalau dia sentuh pakai tangan memang aku flying kick , Haram ye bersentuh dengan bukan Mahram. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 cepat - cepat menoleh kepalanya kearah tingkap sebab takut ada air liur basi kang dah malu tujuh keturunan. 𝐂𝐢𝐤𝐠𝐮 𝐓𝐡𝐚𝐫𝐢𝐪 menguntip setiap kertas peperiksaan. 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang sedang bercakap dengan 𝐀𝐢𝐪𝐡𝐚𝐥 𝐅𝐚𝐥𝐞𝐪.

" cane okay ? " tanya 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 𝐙𝐚𝐡𝐞𝐚𝐫𝐚

" Ha ? " tapi malangnya 𝐀𝐢𝐪𝐡𝐚𝐥 tidak mendengar perbualan 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚.

" cane okay tak ? " cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 dengan nada yang kuat sedikit. Tapi still 𝐀𝐢𝐪𝐡𝐚𝐥 tidak dengar.

𝐀𝐝𝐞𝐚𝐧 tertiba sahaja memandang 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 yang sedang berborak dengan kawannya itu sambil mengukir senyuman di bibirnya. Terkejut 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 melihat dengan segeranya dia mengalihkan pandangannya.

" adumak " cakap 𝐃𝐞𝐚𝐧𝐚 seorang diri.

𖹭

ADEAN ZULKARNAEN - Lelaki Yang Ku DambakanWhere stories live. Discover now