Objaśnienia pojęć i nazw oraz symbolika kwiatów i imion.
Wybrane fragmenty Księgi Sprawozdawczej oraz ksiąg nieznanego pochodzenia.Ade – królewski.
Akademia Główna – akademia osadzona po wschodniej części Miggystone, pod orędownictwem burmistrza. Jej powstanie datuje się na ok. dwieście lat temu, choć dokładna data z bliżej nieokreślonych przyczyn nie jest znana.
Akademia Nowa – akademia osadzona w niedużej odległości za miastem Miggystone, powstała zaledwie trzy dekady temu, dedykowana w główniej mierze Żeńskiej części wschodnich obywatelek Miggystone.
Akademia Wieczna – akademia osadzona po zachodniej części Miggystone, czasem obelżywie znana wschodniej stronie jaka Akademia dla Świrów, Wariatkowo, Akademia Obłąkanych lub Akademia Dziwaków. Powstała niecałe czterdzieści lat temu po oddzieleniu się zachodniej części miasta.
Alterum – run odpowiadający miłości romantycznej; układający się bezpośrednio w dół, najczęściej przybierający formę różnorodnych kwiatów. Wskazuje się, że wzmacnia on posiadane już moce (nie jest to jednak potwierdzone z całkowitą pewnością bowiem faktyczna natura mocy runów nie jest znana ani potwierdzona).
Ambrose – nieśmiertelny.
Arcane – mistyczna kraina onegdaj zamieszkała przez Jeźdźców, smoki, pradawnych Fae, Wyklętych, strzygi, faunów, chochliki, olbrzymy, ghule, gobliny, strzygi i wiele innych nieistniejących stworzeń.
Archibald – mistrz, gospodarz.
Arisa - pierwsze światło, światło nadziei.
Avi – ojciec narodów.
Ayaz – zimny powiew wiatru.
Az – znany również jako Prawdomówca, legendarny najpewniej nieistniejący miecz. Zgodnie z podaniami nieznanego uczonym pochodzenia, wykuto go w mistycznym Arcane dla samej Królowej Sprawiedliwości, niegdysiejszej bogini Sayre.
Belatorne – oficjalna nazwa Triumwiratu zawartego przez nowych władców Farestin, Edo oraz Westborn po Wiecznym Pokoju, zwane również Triumwiratem Belatorne bądź Triduum Belatorne.
Beorn Pierwszy Jeździec – legendarny pierwszy smoczy Jeździec. Zgodnie z prastarymi podaniami to z pomocą jego smoka oraz pradawnego Fae, wytworzył on wszystkie trzy rodzaje więzi, w tym po raz pierwszy złączył się ze smokiem.
Bhaltair – władca armii.
Cole – zwycięzca ludu.
Cornelius – silna wola, mądrość.
Czarny Ophir - Przywrócony do Popiołu; tajemniczy, legendarny sztylet z czarną rękojeścią i czarnym ostrzem, pochodzący najpewniej z odmętów krain Lordeur. Nieznane podania wskazują, że ostrze zrobione jest z kamienia mirunu; Jego historia, dokładne właściwości jak i fakt istnienia są jednakże nieznane.
Czerwone róże - symbol miłości, namiętności i pożądania, ale też szczerych intencji.
Dhara – ziemia.
Divina Equitem – run w kształcie białej obręczy, którego wyzwolenie pozwala na posługiwanie się uśpioną mocą danego Jeźdźca, a w przyszłości również na ewentualne modyfikacje mocy poprzez trzy inne rytuały. Występuje zawsze w tym samym miejscu, wielkości zaciśniętej piersi nad sercem.
CZYTASZ
Upadek Króla
FantasyNikt nie zdaje sobie sprawy, że żyje jedynie na kartonowej scenie, dopóki przypadkowo nie wpadnie za kulisy. A świat za kulisami jest wielki i groźny. Miggystone jest niewielkim miasteczkiem, nieodzownie podzielonym na pół. Wokół miasta utkana jest...