4. BÖLÜM

196 28 106
                                    

Bașımı sıraya koyup gözlerimi yumdum. Neyse okuma listemi ve yaptığım yorumları görmediği için sorun yoktu. Eğer okuduğum her islami kitapta erkek karaktere "Haremime Hoșgeldin" veya "723738. Numaralı kocam." yazdığımı görseydi ölür giderdim.

Neyse ki hesabımı kurtarmayı başarmıştım sorun kalmamıştı.

"Esila projede bana yardım etsene."

Başımı kaldırıp kim olduğuna baktım.

"Berk kardeşim çok yorgunum hadi git."

"Ama proje..."

"Yorgunum defol."

Normalde hiçbir insana asla kötü davranmazdım ama Berk fakültenin yavșağı olarak biliniyordu. Özellikle son bir aydır kafayı benimle bozmuș olduğu her halinden belliydi. Numaramı bulup sürekli ulaşmaya çalışıyordu. Fakat hem dindar bir insan değildi hem her kızla takılıyordu hem de sevgililik haramdı. Kısacası șu anda kim olursa olsun bir ilişkiye açık değildim özellikle de Berk gibi birisi ile.

Aklıma gelir gelmez bay kahvenin mesajlarını açtım. Demek o da düzenli olarak alkol kullanıp kafa bozuyordu. Benim numarama ilk yazdığında da büyük ihtimalle sarhoștu. Çünkü bir gün içerisinde özür dilemiști. Tabi sadece engeli bastığı için.

Fakat onun kafasına göre borcum vardı ve ona bir kahve ısmarlamam gerekiyordu. Haklılık payı olmasa bile bir kahveden zarar gelmezdi. Boykot olmadığı sürece.

Numaranın engelini açtım.

Ben: Beyefendi, müslüman da olsanız ateist de fark etmez. Lütfen bana tekrar yazmayın. Rica edersem iban atar mısınız? Kahve paranız için.

Deli Kahve: Alkol tükettiğim için mi?

Ben: Yalana gerek yok. Evet, kendimce alkole dair tedirgin olduğum noktalar var. Yine de içmeseniz dahi konuşmam haramdı.

Deli Kahve: Tamam saygım sonsuz. Yine de kahvemi Starbucks'tan alın lütfen.

Ben: Sonsuz saygınız boykota karșı da olsun lütfen.

Deli Kahve: Ya ne bu saçma sapan yobaz düșünceler?!  Ben elime bir Latte alıp içsem İsrail, Filistin'e bomba mı atacak yani?

Ben: Sadece Türkiye'de sizin gibi tam seksen beş milyon insan var. Bu sayı ABD'de kat be kat daha fazla. 8 buçuk milyarlık dünya nüfusunda sadece üç milyar insan haftada iki kere kahve içse ellerine haftalık altı milyar dolar gelir. Küçük tablo ile yetinmeyin önünüzdeki büyük sonuç tablosuna bakın.

Deli Kahve: Bu konuda baya donanımlısın anlașılan.

Ben: Evet, çünkü bağış topladığım zamanlar sizin gibi insanlarla çok karşılaşıyorum.

Deli Kahve: Benim gibi?

Ben: Bütün insanların ölmesine göz yummasının tek sebebi bir kahve, çikolata veya favori deterjanı olan insanlar.

Deli Kahve: Ooo bu biraz ağır oldu.

Deli Kahve: Bak vicdansız bir insan değilim. Sadece benim aldığım bir Nestle, Starbucks veya Algida kurşun olamaz. Kabul ediyorum batak bir ekonomiye sahibiz ama bir dondurma veya kahve kurşunla eș değer değildir.

Ben: Anlatamıyor muyum, anlamak mı istemiyorsun?

Ben: Senin gibi düşünen milyonlarca insan var. Bu düşünce bir tane değil yüzlerce bombaya sebep oluyor.

Bir Kahve Meselesi - ARA VERİLDİ-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin