Het is zes uur en de trein komt juist aangereden. Ik kijk naar de sippe gezichten van m'n moeder en m'n broertjes, en weet dat ik de juiste beslissing heb genomen.
Ik stap de trein in, waarna ik wordt gevolgt door Flavor en Jackson, de jongenstribuut.
We worden door Flavor in de zetel geduwt. "Ik ga Samara halen. Ze zal wel in haar kamer zitten. Ze is tenslotte 17 jaar oud. Even oud als jullie. Misschien wel jonger als een van jullie, maar je moet naar haar luisteren. Zij is jullie baas. Ze is de een op na jongste tribuut die ooit heeft gewonnen. De jongste
was..."
"Finnick Odair" maak ik Flavors zin af. Finnick is m'n vriend. Hij heeft vorig jaar gewonnen. Hij was 14.
Ik heb het gevoel dat Flavor iets tegen mij wilt zeggen, maar ze slikt het in. "Mooie verstopplek" floept ze er uit.
Ze bedoelt het goed, maar soms kunnen ze echt brutaal klinken.
"Dankje" zeg ik sarcastisch.
"Graag gedaan." Stoot ze uit.
Meent ze dit nu echt?! Of probeert ze grappig te doen?
Flavor gaat weg, en komt 5 minuten later met Samara binnen.
"Ik ben Samara" ze steekt haar hand uit.
Ik schud haar hand en zeg daarna ook mijn naam.
"Johanna"
"Jackson"
Samara gaat in de zetel tegenover ons zitten, en verwacht dat we met duizenden vragen komen, maar er komen geen vragen.
"Geen vragen?" Vraagt Samara met opgehalen schouders.
Jackson en ik schudden ons hoofd.
"Wel, dat is nieuw" zegt Samara. "Meestal word ik overrompeld met vragen."
"Zullen we dan maar over gaan op de tributen?" Vraagt Samara.
"Oké" zeggen Jackson en ik tegelijkertijd.
We kijken op het televisiescherm en zien elke tribuut voorbij komen. Het meeste dat me bij blijft is district 12, waarbij hun mentor, Haymitch, zat van het podium valt. Met die mentor zou je nooit kunnen winnen.
District 4 blijft me ook bij. Een klein meisje van ongeveer een jaar of 12. Ze ziet er nog vrij jong uit.
Daarna gaan we direct over op het avondeten.
Echt alles staat op tafel. Lamsstoofpotje, kippenboutjes, kalkoen,...echt alles. Daarna krijgen we ons dessert. Vandaag is het een taart omdat Jackson jarig is. Ik had met Flavor afgesproken, dat ik een cadeautje mee zou brengen, maar het is gebleven bij een bol wol. Wie zegt wat je daar allemaal mee kan doen.
Samara komt binnen gewandeld met een grote chocolade taart. Waarom ben ik niet jarig?!
Volgens mij had Jackson dit totaal niet verwacht, want hij zit al met tranen in z'n ogen. Eigenlijk zou niemand dit verwachten in district 7, ook de rijke inwoners niet. Als er in 7 iemand jarig is, wordt er nooit gefeest. Soms krijg je wel eens cadeautjes. Maar dat is alleen als je 18 wordt, of 1 wordt.
We krijgen allemaal een stukje. Het is zo lang geleden dat ik taart heb gegeten, dat ik het stuk in m'n mond prop. Flavor kijkt me aan met de eet-proper-blik. Ze verwacht waarschijnlijk dat ik 'sorry' zeg, maar in plaats daarvan vraagt ik of ik nog een stuk mag.
Het volgende stuk eet ik met heel kleine hapjes op. Ik kijk Samara aan, en zie dat ze het uit schatert van het lachen. En natuurlijk lach ik automatisch mee.
Die avond kijken we nog een paar capitoolherhalingen, en daarna moeten we gaan slapen.
Ik hen namelijk de grootste kamer opgeëist.
Ik weet nog goed wat Jackson zei. "Ik ben vandaag jarig, dus ik verdien de grootste kamer."
Ik ben toen gewoon naar die kamer gerent, en raad eens... Ik kreeg van Samara de kamer. Volgens mij mag Samara me wel. Sinds ik haar ken staat ze altijd aan mijn kant, dat geld vooral niet voor Flavor. Zij heeft echt een pik op me.
Ik ga de douche in, en zie dat er overal knopjes staan. Ik druk op het knopje van warm water, en voel hoe ik een warme straal water over me heen krijg.
Daarna druk ik op het knopje van rosenzeep. Ik voel hoe de kilo zeep op me neer stort.
Ik schrik me rot als de douche uit zichzelf stopt met water te produceren. Als ik goed kijk, zie ik dat er boven de douchekraan een klok staat. Waarschijnlijk ingesteld op 5 minuten. Zijn ze dan toch zuinig in het Capitool?
Ik ga in bed liggen, lees nog het boek 'The fault in our stars', en beslis daarna om te slapen.
Na een tijdje voel ik langzaam hoe m'n oogleden zwaar worden. Morgenvroeg om 6 uur, zal ik wakker gemaakt worden, omdat we dan in het Capitool zullen aankomen.Hey allemaal!😀😉 waarschijnlijk zal ik maar pas binnen 4 dagen een hoofdstuk kunnen publiceren, omdat ik nu momenteel op vakantie zit.
Xxx evatje1512
Ps: stem!!!
JE LEEST
Johanna's hunger games
RandomAls jullie de hunger games kennen, kennen jullie waarschijnlijk ook wel Johanna Mason. Hier lees je hoe zij de 71ste honherspelen won. : Johanna Mason is een meisje van 17 dat samen met Jackson Smell de 71ste hongerspelen District 7 moets vertegenwo...